Köpa TL1000R

interroll

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Hoj
Mean Streak, TL1000R + Barchetta sportbil.
Hej alla TLR åkare,

Står i begrepp att inköpa en 99:a med ca 1100 mil på mätaren,
Vad bör man tänka på? några kända typfel?
Är 55000.- ok

Hälsningar!

Hasse

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Inga barnsjukdomar eller sånt på den, 1100 mil är ju ingenting, den borde vara ett bra köp, jag tycker själv att priset är tokbilligt! :eek

Kolla allt som man normalt kollar vid hojköp så ska det vara lugnt.
Provkör och kolla att kopplingen inte slirar, att den inte läcker olja nånstans, att styrlager känns friskt o s v ....

Vanligt är läckor i skarvarna i avgassystemet (upplevs som ett tickande ljud), motorn tickar ändå lite på låga varv, det är helt normalt.

Annars är det bara att köpa! Du har ju hela vintern på dig att göra en del saker som man bör göra för att locka fram hojens rätta egenskaper... allt står i TL-tråden (ja, läs alla 75 sidor eller nåt, hehe :D )

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
häggens tl är till salu och den går jävligt bra... det är en 99a tror jag.. snacka med han

Twin-Sprätt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000s (streetfighter)
Ingen som e sugen på en TLs streetfighter??? Original kåpor finns kvar. Funderar på att sälja...

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
interroll skrev:
Hej alla TLR åkare,

Är 55000.- ok

Hälsningar!

Hasse

55000kr är helt okej......(min är dyrare)

kolla skivorna
kolla kedjan

kända typ...nja slirande koppling (mest på TLs)

lycka till med köp av TLr

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
interroll skrev:
Hej alla TLR åkare,

Är 55000.- ok

Hälsningar!

Hasse

Du lär inte bli missnöjd, är skicket bra är 55k ett riktigt klipp!

Då de flesta redan kommenterat de icke existerande problemen på TLR (problemen blandas ofta ihop med TLS'ens).

Jag har haft läckage på bakre cyllens connectorör (packning på grenröret) det är det enda. Sen spärrning av en pair ventil för att få bort alla tendenser till avgasknallar.

Gillar du åka twin (& vem gör inte det??) är TLR en mycket underhållande maskin, personligen skulle inte kunna tänka mig en radfyra oavsett HK på topp, chassi eller vikt.

interroll

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Hoj
Mean Streak, TL1000R + Barchetta sportbil.
Tack för alla svar!

Känner mig fortfarande lite osäker om priset, trots allt såldes den ut ganska billigt som ny och ryktet om cykeln är inte det bästa, det verkar som många får vänta länge innan de säljes.......

Hasse

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Om du känner dig osäker. Släng en fråga på www.tlplanet.com
Ett helt forum för bara TL ägare. :)

Att folk får vänta länga på att sälja är ju för att tidnignar har skrivit skit om en cyckel de knappt orkat provköra ens.
De såg rotationsdämpare, och enlig rykten var den kass redan på TLS en, så därför är hela TLRen skitkass hoj. Döhu....
Visst, rotations dämparen är inte speciellt bra för bankörning. I trafik är den rätt ok. (Har jag hört, jag har Öhlins... :D ) , men byt den så har du en ny cykel. :)

Med ett par enkla och ganska billiga (Dämparen bak är det enda riktigt dyra modden som "bör" göras) så får du en hoj som förvånar många rad 4or :)

Lycka till med köpet. 55k är skit bra pris! Yamaha Center i Helsingborg ska ha 73k för en som gått 1900mil, ALLT orginal, inte ens slipon på den hojen :mad:

Jag tänker inte sälja min på många många år. :fakta

Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
interroll skrev:
Tack för alla svar!

Känner mig fortfarande lite osäker om priset, trots allt såldes den ut ganska billigt som ny och ryktet om cykeln är inte det bästa, det verkar som många får vänta länge innan de säljes.......

Hasse

Det är svårt att sälja alla klass 7´or nu. Varför oroar du dig över det? Tänker du sälja den på en gång eller?

Priset är grymt bra, vet du att det är en TLR du vill ha så finns inget att tveka på.

Ryktet.... (suck) Tro mig, du har inget att oroa dig för, det är de som inte själva vet något om hojen som snackar dynga. Ägarna har en klar tendens att bli :kär i hojen.

Det är få hojägare som är så hängivna och entusiastiska över sina hojar som TL-ägare, om du inte tror mig så spana in TLPlanet.com

Edit: Jag säljer inte heller min på många år. :fakta
:)

Last edited:

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Re: Re: Köpa TL1000R

J-Bone skrev:
Det är svårt att sälja alla klass 7´or nu. Varför oroar du dig över det? Tänker du sälja den på en gång eller?

Priset är grymt bra, vet du att det är en TLR du vill ha så finns inget att tveka på.

Ryktet.... (suck) Tro mig, du har inget att oroa dig för, det är de som inte själva vet något om hojen som snackar dynga. Ägarna har en klar tendens att bli :kär i hojen.

Det är få hojägare som är så hängivna och entusiastiska över sina hojar som TL-ägare, om du inte tror mig så spana in TLPlanet.com

Edit: Jag säljer inte heller min på många år. :fakta
:)

För att förtydliga: Sälja? Nää tack inte TLR'en inte den börjar ju få kult-status & det är ju en av de twinnar det är riktigt bra klipp i. Det finns ingen hoj jag just nu skulle vilja ha istället. Försöker provköra andra objekt när jag får chansen för att se om något kan ersätta TLR'ens plats.

Jag borde igentligen sälja då jag snart ska bli pappa och kommer inte ha så mycket tid över till hojjande men det bryr jag mig inte om för TLR'en är något jag med säkerhet inte kan vara utan när sommaren nalkas.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Köpa TL1000R

DaGaz skrev:
För att förtydliga: Sälja? Nää tack inte TLR'en inte den börjar ju få kult-status & det är ju en av de twinnar det är riktigt bra klipp i. Det finns ingen hoj jag just nu skulle vilja ha istället. Försöker provköra andra objekt när jag får chansen för att se om något kan ersätta TLR'ens plats.

Jag borde igentligen sälja då jag snart ska bli pappa och kommer inte ha så mycket tid över till hojjande men det bryr jag mig inte om för TLR'en är något jag med säkerhet inte kan vara utan när sommaren nalkas.

Nämnde jag något om hängivna ägare?
I rest my case. :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar