Låter helt rimligt
Var o kika på en gammal MF idag mest för att det var nästgårds men nä. Bra gubbe i.a.f., han hade 15 min resväg dit där den stod och jag försökte höfta när jag skulle vara framme.
-Eller vill du kolla på den själv? Nyckeln sitter i, bara koppla på batteriet.
-Det bestämmer du, jag hör av mig om vad jag hittar och mitt reg.nr är * ifall ilskna grannar med bössa ringer.
Det tog han med ro så jag kunde skrota runt där o kika. Hade beväpnat mig med ficklampa, hammare och bräckjärn men räckte med lyse och skiftnyckel som råka ligga i.
+ Bakdäck (2wd), batteri, ny dieselpump, starta på ett halvvarv kall och svartrök knappt något vid gas, lät frisk, dugligt med olja i som inte var kolsvart, inga föroreningar i kylvätskan, växla bara stillastående men kändes som allt gick i.
- Framdäcken höll på att ramla i bitar med förmodad punka på ena, ett öra på skopan var knäckt och tveksamt svetsat, minst två hydraulcylindrar läckte så att det droppa ganska ivrigt och därav kunde jag inte provköra frontlastaren, läckte från båda sidor på bakaxeln till den grad att en stor pölfläck bildats på ena fälgen, växellådan var bultad x 4 underifrån med dom två främre som satt bra snett och inte fullt iskruvat o.s.v..
Tackade för titten men knappt ens som bortskänkes med hemleverans i artig ton så han svarade likaså.
Jaja, säkert nyttigt att glo runt lite ändå.