Köpa Warriorhjälm??

Kralle

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2005
Ort
våning 4:a
Hoj
ingen
Funderar på en Warrior(med iridiumvisir). Vad tycker ni? Är den för gay eller Ok?
Någon som kan rekomendera den eller ska jag kolla på någon annan?
 

Bifogat

  • airoh%20warrior.jpg
    airoh%20warrior.jpg
    7.3 KB · Visningar: 280
Last edited:

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Kralle skrev:
Funderar på en Warrior(med iridiumvisir). Vad tycker ni? Är den för gay eller Ok?
Någon som kan rekomendera den eller ska jag kolla på någon annan?

inte är den gay... om den inte är rosa - vill säga!
DÅ är du mr. homo!! :banana

Har själv vart o provat den hjälmen. Men det verkar som om huvudet vart demolerat under födseln, för hjälmen är för mig - både för bred och för grund! :huvet :cpparty
 
Last edited:

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Kralle skrev:
Funderar på en Warrior(med iridiumvisir). Vad tycker ni? Är den för gay eller Ok?
Någon som kan rekomendera den eller ska jag kolla på någon annan?

alla jag vet som haft den, har använt den som moppe hjälm..

tycker inte det är direkt ngt alternativ.
jag kör arai :tummenupp
 

Melrose

Can I marrie my bike?
Gick med
3 Oct 2005
Ort
High Chaparrall
Hoj
R6 -00
Tycker det är ett jävla gnägg. Hade denna hjälmen kostat 3599:- hade ingen ifrågasatt om det var en "bra" hjälm eller inte. Airoh tar marknadsandelar pga ett konkurrentkraftigt pris istället för att nitscha sig som coolast i världen. Spräcker du skallen med denna hjälmen på dig gör du det i alla andra hjälmar också. Köp om du tycker att den sitter bra. Det är det absolut viktigaste.
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Melrose skrev:
Tycker det är ett jävla gnägg. Hade denna hjälmen kostat 3599:- hade ingen ifrågasatt om det var en "bra" hjälm eller inte. Arai tar marknadsandelar pga ett konkurrentkraftigt pris istället för att nitscha sig som coolast i världen. Spräcker du skallen med denna hjälmen på dig gör du det i alla andra hjälmar också. Köp om du tycker att den sitter bra. Det är det absolut viktigaste.

:fakta

Edit: Jag har en sån som du visar på bilden, dock är min för liten (present) så jag kan inte uttala mig än..
 

Kaparn

Grävling på vridstark bagge!
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Kniven
Hoj
Spetta å en Honda CR 500
För brusig och för tung. Måttstock=Aldrig över 1,5kg
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag köpte en sån när den kom för 3 år sedan för att ha när jag......klipper gräset kan vi säga :brynad

Det slutade med att den satt på huvudet en gång på väg till Karlskoga och jag fick sitta med öppen mun hela vägen för att med hakremmen försöka hålla kvar den på skallen.

Den blev jättestor och passade inte efter en halv sommar. Ytan är extremt ömtålig och lättrepad/skadad.

Billig och ser cool ut men funkar sämre. men den kostar ju bara 1.500,- så..

Melrose skrev:
Tycker det är ett jävla gnägg. Hade denna hjälmen kostat 3599:- hade ingen ifrågasatt om det var en "bra" hjälm eller inte. Arai tar marknadsandelar pga ett konkurrentkraftigt pris istället för att nitscha sig som coolast i världen. Spräcker du skallen med denna hjälmen på dig gör du det i alla andra hjälmar också. Köp om du tycker att den sitter bra. Det är det absolut viktigaste.


Hade ingen ifrågasatt en plasthjälm för 3599,-?
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Chronic skrev:
Jag köpte en sån när den kom för 3 år sedan för att ha när jag......klipper gräset kan vi säga :brynad

Det slutade med att den satt på huvudet en gång på väg till Karlskoga och jag fick sitta med öppen mun hela vägen för att med hakremmen försöka hålla kvar den på skallen.

Den blev jättestor och passade inte efter en halv sommar. Ytan är extremt ömtålig och lättrepad/skadad.

Billig och ser cool ut men funkar sämre. men den kostar ju bara 1.500,- så..

Hade ingen ifrågasatt en plasthjälm för 3599,-?

Jag har en hemma, satt perfekt på mig iaf. Det enda nackdelen, vilket är en stor sådan om du frågar mig, är att visiret är såpass litet så man ser inte ut bra.
Jag såg ut såpass lite att jag var rädd för vad jag inte såg när jag hade på mig den. :brinnerup

Mitt råd, köp en annan som inte skymmer sikten.
 
Last edited:

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Östersund
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Jag har en sådan som jag använt i 1½ säsong nu. På mig sitter den nu väldigt bra, men jag köpte den så att den var liiiiiiiten när jag testade den och den gjorde sitt bästa för att tränga sönder huvudet de första 10 timmarna jag använde den. Tycker för övrigt att just komforten, hur den sitter nu är det bästa med den.

Jag har inte haft något att klaga på, kanske att det inte är den tystaste hjälmen som finns utan det brusar en del i den. Just det ja, ytan är ganska känslig och ser väldigt lätt skitig ut.

Ralf
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top