Köpfria dagen - hur firade du det?

Hur mycket firade ni denna "köpfria dag"?

• Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Idag utmärker sig puckona med att försöka hindra det vackra med köpets glädje, läs t.ex. ett riktigt rikspuckos åsikt i ämnet:

- Om alla människor i världen förbrukade resurser som vi i Sverige skulle det krävas tre jordklot till. Om vi menar allvar med våra ambitioner om att skapa en rättvis och ekologisk hållbar värld så måste vi minska vår konsumtion, säger Alexander Chamberland, språkrör Grön Ungdom.

Sådant här är ju rent av löjligt, vem klarar en lördag utan att shoppa? :confused:

Jag firade denna dag med en röd Boomerang-piké, den gav mig faktiskt ingen vidare glädje om jag ska vara ärlig men sedan hittade jag en blå/vit v-ringad Diesel-tröja med fransar här och där och ganska annorlunda, den var jag bara tvungen att köpa. :kär Total eufori i 15 minuter. :yoparty

Hur mycket firade ni?

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
Ett par schysta tretorn vinterskor, ett par sköna poco loco cargo pants, en vanlig t-shirt från HM, en zip tröja från HM och en cardigan från jack & jones...

när man är deppig är det riktigt jävla extra kul att spendera pengar!

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Några tusen på Ikea. Sen några Tusen på Alko i Finland. 500 på Soppa.

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
Köpte Frank Dandy underkläder och en bok om digitalfotografering till tjejen.
Högtalarkablar och ett skrovmål till mig själv.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Dagen till ära handlades följande:
* En designad brandvarnare
* En uppsättning bromskolvar i titan
* En ny vinterjacka

Problemet är att jag är medlem i grön ungdom och innerst inne inser att man inte borde göra som man gör men konsumtion är sååå tillfredställande.:gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag skulle faktiskt inte ha köpt någonting alls, men morsan ringde och panikbeställde en påse kattströ.

Det beror inte på att det är den köpfria dagen, det fick jag veta sent i kväll, det är av den väldigt enkla anledningen att dom flesta dagar köper jag ingenting alls.

Jag storhandlar mat, snus och andra förbrukningsvaror, all annan "shopping" är bara pest och pina, jag hatar varje sekund av det.

Inte ens om jag har gott om pengar, verkligen behöver något till motorcykeln, hittar det direkt på första stället, och det dessutom är 50% rea på det så finner jag något nöje i det.

Jag hatar att få presentkort, eftersom det tvingar mig att köpa grejor (jag har säkert fått flera presentkort som jag aldrig har utnyttjat), möjligen med undantag av presentkortet jag fick som tack för att jag övningskörde bil med en snubbe jag känner, han tvingade på mig ett presentkort på en MC butik, och jag skulle ändå köpa nya handskar.

På sommaren när man ändå är ute och åker köper jag småsaker som glass, vatten och läsk för att det behövs, men på vintern storhandlar jag varannan vecka, och köper mjölk och sånt däremellan på macken.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
* Storhandlade mat
* 1 timme biljard inkl. öl
* Middag för två på finrestaurang

Det var för att fira tjejen.

För att fira köpfria dagen blev det:

* 1 flaska Highland Park 12 års.
* 1 ex av nya SuperBike Magazine

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Fulltankade bilen med ca 70 liter imorse.
Ställde sedan bilen på parkeringen hos en polare som bor i ett stort hyreshus.

Efter ca 4timmar kommer jag ut till bilen och skall köra iväg och upptäcker att tankmätaren visar att det bara är reserven kvar :confused:

Går ut och undersöker lite och upptäcker att det är hål i tanken och 60liter bensin runnit ut i den å som låg intill parkeringen.

Jag åkte sedan iväg till garaget och pluggade hålet, var självklart tvungen att tanka igen.

Helt i onödan på den köpfria dagen tankade jag 120liter bensin :rolleyes:

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Riktigt snål i dag, sov in länge, duschade , klädde på mig o drog till jobb. Har sedan sett till att de fått göda mig hela dagen.

Gick till och med hem med lite drix på fickan.

Känns som en lyckad köpfri dag
*stolt o snål*

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Nja köpte nyss "ny" bil så allt till service är inköpt, nya datorhögtalare, en kamera och storhandla månadens mat :) visste inte ens om det var köpfri dag.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...