Köpings-åka

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Hua :skrämd vad alla skaffar sig nya snabba tvåhjulingar. Jag får nog snällt banta så att min hoj blir snabbare så jag kan hänga med i svängarna framöver:)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag o polarn dyker upp på tisdag om det är skapligt väder..

han har gått från Z1000 till ZX10R nu och är jävla nöjd.. =)

Jeffla shiiiit! Jobbar...ni får köra åt mig med, och gärna att någon likt almgren fotodokumenterar lite, vad jag missar:tummenuppAh..jag kör ändå mer än de flesta posörer som är med ialla fall:D

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Hoppsan!!! Luktar finväder på tisdag!! Kanske skulle göra längre tur av då....
Finns det förslag på någon passande sträcka?

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Hoppsan!!! Luktar finväder på tisdag!! Kanske skulle göra längre tur av då....
Finns det förslag på någon passande sträcka?

Kör den vi körde igår, blir 22 mil t o r Köping, så passar det för folk att "kliva" av var som helst, Sala, Västerås Surahammar ex. Håll ner farten bara om ni är många och VÄNTA in folk i korsningar, samt låt inga som inte vet var man skall åka fort o först:tungan 256 är fin och böljande, men mycket utfarter och småsamhällen längs vägen,´så man får passa opp..Måns Olls är skitfint med:tummenupp

Själv jobbar jag..

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Visst var våran tur närapå en perfekt tisdagsrunda Sportis?

Skintaxmountain - Oti - Ängelsberg - Sala & kaffe på Måns-Ols - tillbaka via Skultuna - Ramnäs - Suraåsen. The shit. :fakta

Vädret är med oss, frågetecknen dock, äro numero!

Kommer Läderwalle?

Kan Gabor2 köra ekonomiskt?

Har chorizon fått fräs på dunderarslet?

JD - vågar han dyka upp på fiddyn?

Almgren och Mungajanne - blir det lastbilsslang efter x11an?

Finns det svenskt kaffe på hotellet?

:crash

/J

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Hade gärna hängt på Köpingsträffen, men avstår denna tisdag pga att tjejen kommer sitta bakpå ikväll. Med erat bombartempo kommer hon hänga i mini-blinkersen som en vante! :D

Jag och JCB (på grön kawa) kommer åka Irsta, Hummelsta, småvägar ner mot Strängnäs, småvägar in till Sundbyholms Slott, pause och fika, sen hem via Kvicksund och Rytterne = 14 mil.

Återstående frågor ja:
Vilket gäng kommer Läderwalle att åka med... bombarbratzen (söping) eller fikafuckers (sundbyholm)? :D :va

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Hade gärna hängt på Köpingsträffen, men avstår denna tisdag pga att tjejen kommer sitta bakpå ikväll. Med erat bombartempo kommer hon hänga i mini-blinkersen som en vante! :D

Jag och JCB (på grön kawa) kommer åka Irsta, Hummelsta, småvägar ner mot Strängnäs, småvägar in till Sundbyholms Slott, pause och fika, sen hem via Kvicksund och Rytterne = 14 mil.

Återstående frågor ja:
Vilket gäng kommer Läderwalle att åka med... bombarbratzen (söping) eller fikafuckers (sundbyholm)? :D :va

Ääääääh...rykten om högt tempo är klart överdrivna. :) Kör, dyk upp, var social. :fakta (aka - du vågar aldrig)

Jag tar gärna en mjukisrunda i lagom touringtempo om så är, roligare om vi är flera och har kul tillsammans. :rockbanan

/J

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Jag ska lyssna med HSB hur det låter. Problemet är att kl 18:00 kan bli tajt då lite annat måste hinnas innan.

Vilken tid rullar ni från McD Söping? 18:15, 18:30?

PS. Kanske vi kan överväga att komma till Söping om jag får dräggla bakom italienskans sköna stjärt i 20 mil :D :tuttar DS.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Jag ska lyssna med HSB hur det låter. Problemet är att kl 18:00 kan bli tajt då lite annat måste hinnas innan.

Vilken tid rullar ni från McD Söping? 18:15, 18:30?

PS. Kanske vi kan överväga att komma till Söping om jag får dräggla bakom italienskans sköna stjärt i 20 mil :D :tuttar DS.

Har vi någon het italienska i gänget? :tuttar Jag lär börja köra med linserna i så man ser något. :hihi

Det brukar vara rätt rask avgång vid 18, men vet man att någon är på G, så går det väl att hålla sig lite...en kvart i alla fall. :)

/J

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Misstänkte det... heta på gashandtaget förstås! ;) :arsele

Uppsamling i Ängelsberg är ett alternativ, dit bör vi hinna utan att stressa till Köping först.

Check-point-tid när ni beräknas vara i Ängelsberg?

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Misstänkte det... heta på gashandtaget förstås! ;) :arsele

Uppsamling i Ängelsberg är ett alternativ, dit bör vi hinna utan att stressa till Köping först.

Check-point-tid när ni beräknas vara i Ängelsberg?

Oj...det där beror ju på, jag vet att Almgren är klar på Käglan med, rutten är väl näppeligen spikad, och är inte sportis på plats vet jag inte vem som tar ansvar för att leda nötterna. :hihi

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
VA! Har ni ingen "Leader of the pack"?... eller leader of the nuts, kanske ni säger? :va

Vi checkar med Sportmössan under dagen då :Bugar

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Jooooda, vi har "Pappa sportis" som försöker hålla reda på oss galningar, med blandat resultat :D

VA! Har ni ingen "Leader of the pack"?... eller leader of the nuts, kanske ni säger? :va

Vi checkar med Sportmössan under dagen då :Bugar

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Såå.... vilken tid månne är folket i Ängelsberg?
Vi tänkte isåfall möta upp er där om det passar!? :)

Annars får det bli en "södra-mälaren-repa".

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Då blir det kaos :näsblod

:banana

:cpparty

Så blir det när man är arbetsskadad, är väl bara att inse att vissa KAN man inte styra upp, trots ideliga försök och förmaningar:tungan..men det är väl en av charmen att åka med "banjofolket" från köping:D Nåja

11 st mötte tydligen upp i Köping vid samlingen. Almgren var den enda banjokillen, resten var från övriga banjo-orter. Fint väder vet vi redan att det blev, hoppas ni kör försiktigt och laddar upp mera kort:tummenupp

Är man inte på plats och är först o kör får man vara först med kortem iaf:tummenuppTack för det Gabor2:tummenupp

Bifogat

• Almgren härnborg och Jerry.jpg
    Almgren härnborg och Jerry.jpg
    58.6 KB · Visningar: 82
  • Donken.jpg
    Donken.jpg
    46 KB · Visningar: 78
  • Samling.jpg
    Samling.jpg
    61.8 KB · Visningar: 81
Last edited:
Nyheter