UOTE=Almgren.;4278336]Får om man kommer. Måste plocka ihop en zx9r efter ventiljustering, och synka förgasarna. Sen väntar sommarstugan och målning.
Men jag är fett sugen på Käglan! Vi gört. Och då kör vi helst hela vägen fram till t-korset
[/QUOTE]
Käglan är fin, MEN mycket rullgrus, samt solen i ögonen.....beroende på var folk kommer ifrån så kör vi åt "fel" håll, något bra fint fikaställe?
Annars förespråkar jag antingen "22 milaren t o r Macdonalds"(Skinnskatteberg-Fagersta-Ängelsberg-Sala-Västerås-Sätra brunn-Skultuna-Västerås-Kajfiket, med koncentration på att köra först, och "steka" sen..(alltså inte stanna 10 minuter var 10:e minut..)
Eller Västermo via Himmeta och medåker/Arboga vid Katrineholsvägen tillHöger bort till hjälmaresund och fiket ovanför campingen.
Dessa 2 förslag pga av en enda sak; Skönt vid sådan värme att vara lite vid vatten, så det blir lite sjöbris
Även nu ett par seriösa saker...INNAN vi åker iväg, så kom med tankade hojar, behöver någon tanka när vi kör så åka gärna upp brevid den som leder, lägg dig först och stanna eller peka på tanken. Och kör någon om så det blir "ny ledare" (första långa rakan...brukar det hända
)så alla som ligger först TA ANSVAR vid korsningar och stanna och vänta in, undvik med om man är först massa häftiga accerelationer och nedbromsningar, håll jämt fint tempo tänk på slangbella effekten..börjar några gasa hårt först så de som ligger sist får gasa hårdare för att hålla jämt tempo ser man nr 2 bakom och brummar iväg i ex korsning, så ser inte nr 3 och 4 sen är det kaos, det är inte schysst att bjuda in nytt folk på samkörning och lämna dem vid en korsning, det har INTE hänt ännu, men däremot felkörningar, och jag har varit med förr då folk har åkt 2 olika håll, är lätt när det är 10+ deltagare..och ALLA som är med, skall hålla koll på de bakom, har man 3 bakom sig kolla med jämna mellanrum att det forfarande är MINST 3
Tänk även att Sportis är med=polisvarnning, och att det är polisen kollar extra hårt efter mc på kända mc vägar i länet nu med.
Vill du brassa på en fin kurvig sträcka kör om snyggt och säkert.
Vi ska ut och ha kul tillsammans i harmoni
Tänk på även tanka upp själva med vatten i denna värme