Köpings-åka

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Imorgon tisdag igen:tummenuppOch vädret skall vara fint så jag kommer, tror det är 3:e tisdagen jag inte kört på nu.

Hoppas någon som förstår sig på däck dyker upp:va Som skall få slå en kik på bakdäcket mitt.

Höger "skuldra" på bakdäcket ser "rynkigt" ut:va:vaHar aldrig sett något liknande på något däckVänster sida är slätt och fint. Men höger rynkigt och lite gropigt:confused:

hahaha:D du menar att du inte har hunnit nöta bort det från mantorp än?? du lär ju traila ner till donken imorrn så det inte hinner försvinna :tungan
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
hahaha:D du menar att du inte har hunnit nöta bort det från mantorp än?? du lär ju traila ner till donken imorrn så det inte hinner försvinna :tungan

Ha ha ha:DDet är borta för länge sen:)...tror detta blev på dagens runda, om det kan bero på om man legat på "skarven" någon gång på väg från Fagersta då det är en nivåskillnad, kände den vandra någon gång just i högerkurva.
 

Gabby

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2010
Ort
Västerås
Hoj
Er-6n -07
Är lite sugen på Köpingsåka, bara jag kommer iväg från jobbet i tid..
Någon från Västerås som vill samåka i så fall?
 

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Ja idag är det dax igen för lite köpingsåka. Ser lite halvmörkt ut på himmlen, men de får bära eller brista.
 

ZZR1400

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Krylbo
Hoj
Kawasaki ZZR1400 2015
Fasen oxå jag och sambon skulle gästköra med er i köping var det meningen men vi var sena som tusan så vi gasade satan från avesta men men i kolsva så mötte vi ett gäng med sporthojar ca klockan 18,33 vet inte om det var ni som tjuvstartade lite för vid donken i köping var det iallafall ingen så fan bara att åka hem igen. Vi får prova en annan gång.;)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Fasen oxå jag och sambon skulle gästköra med er i köping var det meningen men vi var sena som tusan så vi gasade satan från avesta men men i kolsva så mötte vi ett gäng med sporthojar ca klockan 18,33 vet inte om det var ni som tjuvstartade lite för vid donken i köping var det iallafall ingen så fan bara att åka hem igen. Vi får prova en annan gång.;)

Det var oss ni mötte! Vi var väl en 6 st. Jag först och SGM på sin gröna "kvack" sist.
Vi brukar senarelägga, men nu har vi kört som vanligt 18:00 men vi kom nog inte iväg förrän 18:20. Ni måste ha åkte i riktigt ruskväder ett tag. Synd vi missade varandra.

Vi vände sen straxt före Bernshammar, till Kolsva ut mot Skedvi och in vid Sundänge ända bort mot Himmetavägen, till Medåker och till Arboga och Kanalcaféet, där det var tisdagsträff med bilar/mc. Sen åkte vi mot Kungsör och Tumbo, Kvicksund, Sanda, Strömsholm där vi avslutade turen för att åka fritt hem. Blev lite småhattigt med vädret, men vi klarade oss från vidare regn efter väggen av regn som vi körde in i...
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Gött att komma ut och få lite luft. Glassen på kanalkafét var pricken över det berömda.

Lite sådär vägar, men man kan inte få allt, var helrätt beslut att vända Sportis, det såg klart dystert ut mot Skinnsberg. :)

Nu blir det byte av däck på grodan och sikte på Sviestad på söndag om vädergudarna vill.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tisdag imorrn igen:) Samling som vanligt till 18:00:)

Tony trixter tidigare "kvackafaltsätare" skall ev köra på Sura Crossbana, tydligen körning mellan 17-20, om vi skall lägga tur så vi stannar till och kollar lite på när det dammas runt och (förhoppningsvis)hoppas lite:va

Eller skall vi hoppa över sand-fjollorna:tunganOch ta en Västermo, Lövåker-Katrineflen-Hällforsnäs-Hållsta.

Dyker det upp några motardåkare så tycker jag vi självklart anpassar tur för dem med då, med ev Medåker-Norrbysvängen-Käglan

Fler förslag:vaVi syns imorrn:tummenupp
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Nja, ned till Hovgården kör man kanske inte utan risk för gedigen tvätt senare, brukar vara både fuktigt och geggigt på en rätt stadig transportsträcka ned till banan, tyvärr.
 

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
På hojen
Hoj
CBR600RR -03
Får se om jag dyker upp. Tappade någon liten del till sidostödet idag så switchen som slår av motorn när stödet är nere och växel läggs i inte längre är sammankopplad med stödet. Iofs så går det att köra ändå men blev lite snopen då vibrationerna gjorde så switchen slog av och stängde av cykeln i farten.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...vibrationerna gjorde så switchen slog av och stängde av cykeln i farten.

Direkt farlig skit...åk inte innan det är ordnat, går säkert att bygla den switchen så det inte dödar motorn om switchen löser ut (i nödfall, det är en bra feature, har sett folk vurpa pga utfällt stöd).

Slår motorn av i fel tillfälle kan det sluta med vurpa, speciellt om det är inspirerad framfart i kurva...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top