Köpråd 1000cc naken hoj

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
Uppdaterar tråden 2 år senare. Det blev en cb1000r -09 2016 trivdes inte alls på den så den såldes 2017. Nu på fredag hämtar jag ut en helt ny gsxs1000 fast den är årsmodell 2016. 0 mil och inkl leo vince evo slipon och r&g skylthållare för 98500kr. Jag tror jag gjort en hygglig affär dock ej provkört gsxs ännu så jag hoppas verkligen jag trivs med den, va tror ni? ????????????

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Lite underligt att köpa en GSX 1000 om du inte trivdes med Hondan, inga milsvida skillnader mellan de 2 hojarna...

Men hoppas såklart att du trivs bättre på Suzukin!

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
Förstår inte ditt resonemang där så om man inte gillar en modell kan man inte uppskatta en annan bara för att den är nästan likdan. Jag älskade min xj6a men den var lite trött. Köpte hondan men vet ej var det va med den men det kändes aldrig riktigt bra. Provar med en gsxs nu.

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Uppdaterar tråden 2 år senare. Det blev en cb1000r -09 2016 trivdes inte alls på den så den såldes 2017. Nu på fredag hämtar jag ut en helt ny gsxs1000 fast den är årsmodell 2016. 0 mil och inkl leo vince evo slipon och r&g skylthållare för 98500kr. Jag tror jag gjort en hygglig affär dock ej provkört gsxs ännu så jag hoppas verkligen jag trivs med den, va tror ni? ????????????

Hade en sån förra säsongen och jävlar vad den gick fint. Lagom med elektronik också, skönt med antispinn så att man kan brassa fullt hela tiden:hihi

Bra köp säger jag, Hyndan från 09 är betydligt tröttare också. Du kommer att gilla din nya hoj!

Kör lagom försiktigt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lite underligt att köpa en GSX 1000 om du inte trivdes med Hondan, inga milsvida skillnader mellan de 2 hojarna...

Men hoppas såklart att du trivs bättre på Suzukin!

GSXS1000 är ju rätt olik CB1000 från 09.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
GSXS1000 är ju rätt olik CB1000 från 09.

Visst är det så men det jag reagerar på är att TS köper hoj utan att ha provkört som faktiskt är snarlik sin fd Honda, hade mer förstått TS köp om han gått på nåt som särskiljer, typ Ducati eller Aprilia V4. Med det sagt säger jag inte att TS har gjort ett dåligt val, snarare tvärtom!

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Fattar inte varför du inte bara provkör och ser efter själv? Varför ännu en gång gå in i en affär där du drar en lott om du kommer gilla vad du köpt. :brinnerup

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Visst är det så men det jag reagerar på är att TS köper hoj utan att ha provkört som faktiskt är snarlik sin fd Honda, hade mer förstått TS köp om han gått på nåt som särskiljer, typ Ducati eller Aprilia V4. Med det sagt säger jag inte att TS har gjort ett dåligt val, snarare tvärtom!

Ja provkörning är nog på sin plats innan köp.

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Skriv gärna några rader om hur du upplever skillnaden när du hunnit provköra suzukin lite.

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Äsch jag säger tvärtom, skön inställning att köpa på känsla även om du inte provkört. :tummenupp
Det finns så mycket måsten här i värlkden, att provköra före köp är inte ett av dem. Lite oortodoxt är det ju så klart, men jag har en kompis som köpte hus för några miljoner utan att ha tittat på det först, det blev också bra.
Priset var ju inte så hiskeligt så du lär inte förlora en skottkärra med pengar om du bestämmer dig för att sälja den.

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
älskar gsx-s 1000 kan jag glatt meddela :D dock inte så glad när jag fick reda på vad avamc skulle ha för 100mil service... 4300kr!! funderar på att serva själv från början och leva utan suzuki garanti... olja plus filter och se över bultar/skruvar för 4300kr skandal.. ångrar nästan att jag köpte en med 0 mil på mätaren.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
älskar gsx-s 1000 kan jag glatt meddela :D dock inte så glad när jag fick reda på vad avamc skulle ha för 100mil service... 4300kr!! funderar på att serva själv från början och leva utan suzuki garanti... olja plus filter och se över bultar/skruvar för 4300kr skandal.. ångrar nästan att jag köpte en med 0 mil på mätaren.

Det är dyrt att serva hojen i Stockholmet, du kan ju höra med de andra Suzukimekarna så kanske nån är lite billigare.

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
jo dyrt visste jag att det kunde vara, tyckte 100mila servicen på xj6an var dyr som kostade 1450kr men insåg att det var väldigt billigt... skulle köpt en mt-10 tror jag yamaha verkstäder verkar ha bättre pris.

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09

Köpte du den hos Ava också? Det förklarar det låga nypriset, när dom hämtar hem det på servicen.

Minns inte vad jag betalade förra året för min 100-milaservice men under 2000:- i alla fall. Tipset är att hosta upp pengarna oavsett så länge du har råd, eftersom förlorad garanti innebär sänkt efterfrågan och därmed lägre pris vid försäljning. Ett godtyckligt prispåslag på 2500 för att hålla hojen i garantiregistret är alltså banditfasoner från Ava men fortfarande ekonomiskt rationellt för dig.

En annan kostnad du kan bereda dig på är bakdäcksbyte, jag körde ca 300 mil innan mitt var slut. Pilot road åkte på sen, gick lika bra. Beställ i förväg från mcdäckonline så spar du pengar, och har däcket färdigt när corden tittar fram:)

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
hämtade den hos bike port i hudik, dom skulle ha runt 2500kr, men jag har inte lust med 35mil motorväg igen. trodde inte priset skulle skilja så mkt där uppe och här nere. jag menar priset på olja måste vara samma där som här. nä det får bli motul 7100 och olje filter från xlmoto 549kr med rabatt, och efter dra lite skruv själv, om jag inte hittar någon som är vettigare än avamc som efter en googling inte verkar ha så bra rykte ändå :D :banana

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
hämtade den hos bike port i hudik, dom skulle ha runt 2500kr, men jag har inte lust med 35mil motorväg igen. trodde inte priset skulle skilja så mkt där uppe och här nere. jag menar priset på olja måste vara samma där som här. nä det får bli motul 7100 och olje filter från xlmoto 549kr med rabatt, och efter dra lite skruv själv, om jag inte hittar någon som är vettigare än avamc som efter en googling inte verkar ha så bra rykte ändå :D :banana

Klokt! Fixa själv, kör och var glad. Man lever bara en gång:tummenupp

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Det måste väl finnas någon annan mek än ava?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

AVAs verkstad har inte heller så herrejössesbra rykte heller, så det blir antagligen inte så värst stor skillnad med någon annan mek.
Mitt generella tips efter att ha haft en hoj på en större verkstad i sthlm är att gå igenom de livsviktiga delarna själv och kolla så de inte glömt dra några skruvar, monterat något fel eller i allmänhet bara fuskat med servicen.

Mitt senaste exempel var att de inte ens lyckades få rätt luftmängd i däcken när de levererade en hoj. 0.5 bar för lite bak, 0.5 bar för mycket fram. :3freak

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år