Köpråd 954 något jag skall tänka på?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
-dB skrev:
2566851 ang fotpinnarna, gummi: ja, låga: ja, hala: ja, går att byta: ja.
man köper väl inte hoj efter fotpinnarna?

Precis, finns ju hur porriga fotpinnesatser som helst att köpa!

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Jag tackar åxå för alla tips.
Blir nog en 954:a -02 till helgen. 2900mil, men prislappen hamnar (förhoppningsvis) runt 62´ så jag klagar inte. :yoparty
Men drivpkt tänkte jag byta men det finns ju 1000 olika sorters kedjor, & så finns det ju både stål & aludrev. Vilket material på drev samt vilken kedja tycker Ni man ska ha?

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
köp ingen sporthoj nu tänk på försäkringen som kommer stiga jag sålde min cbr 929 och skaffade en xt660R istället jag har lika kul på den om inte roligare:tummenupp

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Köp min 954:a vettja... billigare än 62k :)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Biohazard skrev:
2567603 Jag tackar åxå för alla tips.
Blir nog en 954:a -02 till helgen. 2900mil, men prislappen hamnar (förhoppningsvis) runt 62´ så jag klagar inte. :yoparty
Men drivpkt tänkte jag byta men det finns ju 1000 olika sorters kedjor, & så finns det ju både stål & aludrev. Vilket material på drev samt vilken kedja tycker Ni man ska ha?

Ska du byta hela paketet så byt till ett 520-paket så sparar du vikt vilket är bra.

Själv har jag gått upp två kuggar i drevstorlek bak och ångrar det inte, det blir bättre drag i den och den gör fortfarande 250+ utan att bli nämnvärt surrig i motorvägsfart.

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Oki. Ja jag hade det på känn ang. 520-pkt. Har hittat hos Grevens mc-delar. Har du nåt annat tips om var man kan köpa? kostar ca 2100 kr hos Grevens tror jag, men framdrevet är i stål??
Du hade drevat upp 2 bak, blir det inte samma effekt då som att dreva ner 1 fram? Gjorde det på min förra & det blev en jvla skillnad! Lr vilket rekommenderas?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Biohazard skrev:
2567909 Oki. Ja jag hade det på känn ang. 520-pkt. Har hittat hos Grevens mc-delar. Har du nåt annat tips om var man kan köpa? kostar ca 2100 kr hos Grevens tror jag, men framdrevet är i stål??
Du hade drevat upp 2 bak, blir det inte samma effekt då som att dreva ner 1 fram? Gjorde det på min förra & det blev en jvla skillnad! Lr vilket rekommenderas?

Jag är ingen expert på drevning men jag har för mig att 1 kugg fram motsvarar 3 kugg bak.

Jag har för mig att om du går ned en kugg fram så ligger kedjan lite hårdare mot kedjesläpan så den slits fortfare och när den tar slut tuggar sig kedjan in i svingen. Jag tror dessutom att framdrevet oftast brukar vara i stål, den riktiga viktförtjänsten ligger i bakdrevet av naturliga skäl eftersom det är mycket större och fördelar belastningen mellan ett större antal kuggar så det går väl att använda lite mjukare/lättare material bak jämfört med fram utan att tumma alltför mycket på slitstyrkan.

Jag har tyvärr inga bra tips på vart du kan köpa billiga drivpaket. Däremot borde väl alla MC-firmor med lite självkänsla sälja drivpaket? Kolla till exempel Touringbutiken vad de har?

Last edited:

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Har även jag läst alla inlägg nu och det lutar fortfarande åt köp!
hojen är en 03a som jag lyckats pruta till 64' med depåstöd, slipon och annat godis, låter som ett bra pris tycker jag... går iaf inte att pruta mer nu :)

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
jag personligen tycker att 954 är bland de snyggaste hojarna honda gjort:yoparty

läst igenom allt ni skrivigt om den och ja är skälv sugen på en 954 det får nog ra och bli en sådan som nästa hoj..

by the way tror jag att dreva upp 2 bak är samma som och dreve ner 1 fram typ..

jag drevade upp min zxr lite grann 12 extra kugg bak:tungan från 46 till 58

nä men en 954 får det bli som nästa hoj =)

DANIJEL

JUGGOSLAVEN
Gick med
3 Mar 2004
Hoj
Från en 1000rr-954-600rr,R1 99:a,NU en kanonfräsch 954 03:a
Jag köpte min idag 2003 med 1500mil sv-såld för 55tkr då ingick sebring slip-on,kraschpuckar,blå-svart,bagster tankskydd och tankväska,depåstöd,inte en repa på hojen.Så pruta du ner den "lite"

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
DANIJEL skrev:
2575508 Jag köpte min idag 2003 med 1500mil sv-såld för 55tkr då ingick sebring slip-on,kraschpuckar,blå-svart,bagster tankskydd och tankväska,depåstöd,inte en repa på hojen.Så pruta du ner den "lite"

Låter som ett bra köp!

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
[PlastRaket] skrev:
2575518 konstigt att du säger så, för jag tänkte precis göra en jämförelse med volvo
-Hög kvalitet men lite tråkig.....

Ja man kan nog säga att den har lite tråkig motorkaraktär

Nikita-b

-- The Real Devil --
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Yamaha R1 och xt660x
:kär CBR 954 :kär

Jag köpte min cbr sensommar men tyvärr betalade lite mer men jag behövde iaf inte vänta till våren med att köra :) utan kunde köra hojen ca 2 månader innan vinterdvalan :)

Last edited:

Nikita-b

-- The Real Devil --
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Yamaha R1 och xt660x
DANIJEL skrev:
2575508 Jag köpte min idag 2003 med 1500mil sv-såld för 55tkr då ingick sebring slip-on,kraschpuckar,blå-svart,bagster tankskydd och tankväska,depåstöd,inte en repa på hojen.Så pruta du ner den "lite"

Japp bra köp :tummenupp

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Nu har du ju redan köpt en 03:a. Men det var inte mycket användbara köptips du fick...

Om nu någon funderar på att köpa en 02:a så bör man då kolla så de återkallelserna är bytta. Honda bytte ju gratis nåt med styrkronan tror jag det var, samt fästet till ljuddämparen...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept