knutten04
Socialt missanpassad
Tjena. Ska köpa en aprilia rs och har kollat blocket och vart och tittat på en.
Den jag varit och kollat på var i fint skick och hade gått 100 mil sen cylinder+kolvbyte + lager. Dock så har den gått 3000 mil, är det farligt att köpa om dom gått så långt, har ingen koll men växellåda, koppling osv. Sen så sitter det effektkrök på och enligt ägaren så hade de ej gått upp i munstycke. Så frågan lyder, farligt/dumt köp? -01 17000:-
Sen så undrar jag om det är riskabelt att köpa en som gått 1000 mil utan kolvbyte? Ska väl helst bytas vid 800 nått sånt?
Och till sist: förstår att en rs behöver underhållas, kolvbyte innan 800, bra oljor. gå upp i munstycke om man avstryper.
Finns det något annat man bör tänka på motormässigt?
riskabelt att köpa nån som är körd ostrypt med orginalmunstycke?
Ledsen om det redan finns liknande trådar, och om dessa saker kanske säger sig självt, men känner mig osäker så lika bra att fråga. MVH
Den jag varit och kollat på var i fint skick och hade gått 100 mil sen cylinder+kolvbyte + lager. Dock så har den gått 3000 mil, är det farligt att köpa om dom gått så långt, har ingen koll men växellåda, koppling osv. Sen så sitter det effektkrök på och enligt ägaren så hade de ej gått upp i munstycke. Så frågan lyder, farligt/dumt köp? -01 17000:-
Sen så undrar jag om det är riskabelt att köpa en som gått 1000 mil utan kolvbyte? Ska väl helst bytas vid 800 nått sånt?
Och till sist: förstår att en rs behöver underhållas, kolvbyte innan 800, bra oljor. gå upp i munstycke om man avstryper.
Finns det något annat man bör tänka på motormässigt?
riskabelt att köpa nån som är körd ostrypt med orginalmunstycke?
Ledsen om det redan finns liknande trådar, och om dessa saker kanske säger sig självt, men känner mig osäker så lika bra att fråga. MVH
Last edited: