köpråd CB1000RA eller Z1000 ABS

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Men det blev ingen av dem, sprang över en gammal dröm, o vipps så var man såld... efter en provkörning.....
Det bidde en APA Tuono 1000R....

.....................................................................

Ja, Tuono 1000r är väl också en hoj att överväga!
Har läst mkt positivt om denna hoj men det glöms väl lätt bort...
Mullrar fint gör den!

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
hehe åfan. bra jämförelse;).. ja egentligen är jag hondafanatiker.. men sugen att prova nåt nytt för att inte bli insnöad.. och ju mer jag kollat på kaworna så gillar jag dom mer och mer i utseende.. kommer köpa en ny i tyskland då jag är där genom företaget och hämtar lastbilar + skåpbilar. så frakten blir ju gratis.. tjänar typ 30k på det också. så då kan man ha den i sommar och sälja utan att förlora på det så får jag se vad jag tycker..

MVH

Får jag vara kompis med dig?

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Men det blev ingen av dem, sprang över en gammal dröm, o vipps så var man såld... efter en provkörning.....
Det bidde en APA Tuono 1000R.... :tummenupp :tummenupp

Provkörde, blev helt såld. Pulver o låg vikt = Kul:tummenupp

Apa Tuono blev det:yoparty

SeeYou

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Det bidde en APA Tuono 1000R.... :tummenupp :tummenupp

Provkörde, blev helt såld. Pulver o låg vikt = Kul:tummenupp

Apa Tuono blev det:yoparty

SeeYou

Coolt en av mina drömhojar. Grattis!

ekmarcus

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR -08 (funbikes ga demo) KTM 250EXC lv-reg 2t -05
Är du säker på det? fick för mig att man betalade tull på en hoj som gått mindre än visst antal mil, så som jag förstått det dvs.

tyskland är med i EU== ingen tull.. sen kan jag dribbla med momsen eftersom jag är momsreggad.. eftersom jag har företag så kan jag om jag vill välja att inte betala moms i tyskland == minus 19% på alla priser (tyska momsen är 19%) men då blir det drygt när man ska sälja den att lägga på moms och dryga sig.. så just MC brukar jag köpa med tyska momsen eftersom den är just 19%, alltså 6% mindre än svensk. så jag tjänar på det i slutändan när jag säljer den som ej momssmittad, mot att jag ligger ute med momspengarna..

MVH

Får jag vara kompis med dig?

hehe bara att hojta om nån ska ha nåt från tyskland,, åker ju nästan jämt från söder till norr, så brukar åka förbi många bra städer.. och lastutrymme finns det gott om hehe..

MVH

Last edited:

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
tyskland är med i EU== ingen tull.. sen kan jag dribbla med momsen eftersom jag är momsreggad.. eftersom jag har företag så kan jag om jag vill välja att inte betala moms i tyskland == minus 19% på alla priser (tyska momsen är 19%) men då blir det drygt när man ska sälja den att lägga på moms och dryga sig.. så just MC brukar jag köpa med tyska momsen eftersom den är just 19%, alltså 6% mindre än svensk. så jag tjänar på det i slutändan när jag säljer den som ej momssmittad, mot att jag ligger ute med momspengarna..

MVH

hehe bara att hojta om nån ska ha nåt från tyskland,, åker ju nästan jämt från söder till norr, så brukar åka förbi många bra städer.. och lastutrymme finns det gott om hehe..

MVH

Faan va säker du är: jag tar en K5 med slipon o PCIII o en pall med bärs, tack.

Närå, men jag kanske hör av mig fram i vår om ekonomin tillåter...:)

ekmarcus

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR -08 (funbikes ga demo) KTM 250EXC lv-reg 2t -05
Faan va säker du är: jag tar en K5 med slipon o PCIII o en pall med bärs, tack.

Närå, men jag kanske hör av mig fram i vår om ekonomin tillåter...:)

hehe jodå. jag har hållt på ett tag.. och bärs är det lite svårt med.. jag toppar mina ransoner själv;).. så det kan jag inte fixa.. delar och tillbehör till cross/mc säljer jag nytt via företaget, beställer från usa, uk och china ett par ggr i veckan..

MVH

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Hur är dessa hojar i karaktär mot t.ex ducati hypermotard & cbr1000rr, fattar ju att det är någonstans mitt emellan men är dem mer lik en twin eller sport 4:a? Gissar att det är mer mot det sistnämnda hållet men saknar dem kraft i låg/mellanregistret för att vara en riktigt rolig hoj med denna typ av körställning med "crosstyre"? Ducatin t.ex har ju ett härligt vrid och är stark på låga varv men händer ju inte speciellt mkt när man närmar sig toppen. Vad är torrvikten ungefär på dessa två hojar? Har provat en z750 en liten runda men tyckte inte där hände något i låg/mellanregistret i alla fall, är skillnaden stor jämfört med 1000cc?

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom