Köpråd, enduro 4-taktare?

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sodertalje
Hoj
Honda
Tänkte börja kolla efter någon rolig boshoj. Vad ska man tänka på när det gäller XR, Ktm EXC, DRZ,Husaberg FE mm....

Vilken är mest prisvärd mm...?
 

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Ort
Älvsjö, Stockholm
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
skall du köpa nytt lr beg?

honda crf450 är ju kanon, lv-reggad cross/enduro/motard i ett.
under 100kg å 50hk+ :)

annars verkar de NYA fyrtakts-250kubikarna från Suzuki/Kawasaki verkar ju helt otroliga, om man läser recensioner å kollar vikt/effekt-förhållanden :)
 

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sodertalje
Hoj
Honda
Raggarn skrev:
skall du köpa nytt lr beg?

honda crf450 är ju kanon, lv-reggad cross/enduro/motard i ett.
under 100kg å 50hk+ :)

annars verkar de NYA fyrtakts-250kubikarna från Suzuki/Kawasaki verkar ju helt otroliga, om man läser recensioner å kollar vikt/effekt-förhållanden :)

Det blir helt klart en beggad. Man har inte så mycket pengar när man pluggar... :tungan
 

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Ekeby/Kågeröd
Hoj
- SÅLD -
Raggarn skrev:
skall du köpa nytt lr beg?

honda crf450 är ju kanon, lv-reggad cross/enduro/motard i ett.
under 100kg å 50hk+ :)

annars verkar de NYA fyrtakts-250kubikarna från Suzuki/Kawasaki verkar ju helt otroliga, om man läser recensioner å kollar vikt/effekt-förhållanden :)
crf450r väger 100,7 kg och har 56,5hk lägg till c:a 3 kg som enduro och ta bort c:a 10 hk!
 

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Ort
Älvsjö, Stockholm
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
jaja, 103.7 kg med 46 hk dårå :lol
ganska hyffsat ändå va?!




beggad,
jag köpte en suZuki rm 250 -95 för 15tusen.
går ju ordentligt rappt i skogen å på leriga stigar/vägar.
helnöjd må jag säga.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
YamahaJojje skrev:
crf450r väger 100,7 kg och har 56,5hk lägg till c:a 3 kg som enduro och ta bort c:a 10 hk!

Torrvikt eller körklar ? Uppgiven motoreffekt eller uppmätt på slangen ?
 

XXXXX

Ett hjul i taget...
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Småland
Hoj
R1100S o R1200GS
goodfella skrev:
Tänkte börja kolla efter någon rolig boshoj. Vad ska man tänka på när det gäller XR, Ktm EXC, DRZ,Husaberg FE mm....

Vilken är mest prisvärd mm...?

Jag kan åtminstone rekommendera en XR... :yoparty
En härlig hoj som har en duktigt rapp motor men även hållbarhet på sikt. :banana
KTM är för mig mer en posermaskin...behöver dock inte vara rätt men så känns det i alla fall :3freak
 

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sodertalje
Hoj
Honda
XXXXX skrev:
Jag kan åtminstone rekommendera en XR... :yoparty
En härlig hoj som har en duktigt rapp motor men även hållbarhet på sikt. :banana
KTM är för mig mer en posermaskin...behöver dock inte vara rätt men så känns det i alla fall :3freak

Är Xr400:an också rapp eller måste man ha en 600 för att det ska bli någotsånär roligt?
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
xr400 är inte vad man kallar rapp. Räcker mer än väl i skogen, men är i klenaste laget f grusåka. Där är xr600 bättre. Kraften räcker men temperamentet är snarare lugnt än rappt.
/u
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Hmmm... Om du skall ha den till riktig enduro (alltså inte grusvägskörning) och är nybörjare (antyds av din fråga) är en fyrtakts 250 nog ett bättre val. De är betydligt smidigare i skogen och du kommer att köra snabbare och orka mer än på ett större järn. En 450 är ingen lek ute i skogen eller på crossbanan. DEN kommer att köra skiten ur DIG.

250 låter ingenting, men gör dig själv den tjänsten att du provkör båda storlekarna innan du köper en 450. Då kommer du att fatta vad jag menar.
 

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Ekeby/Kågeröd
Hoj
- SÅLD -
Bingo skrev:
Hmmm... Om du skall ha den till riktig enduro (alltså inte grusvägskörning) och är nybörjare (antyds av din fråga) är en fyrtakts 250 nog ett bättre val. De är betydligt smidigare i skogen och du kommer att köra snabbare och orka mer än på ett större järn. En 450 är ingen lek ute i skogen eller på crossbanan. DEN kommer att köra skiten ur DIG.

250 låter ingenting, men gör dig själv den tjänsten att du provkör båda storlekarna innan du köper en 450. Då kommer du att fatta vad jag menar.
Det är väldigt sant 450:n är verkligen overkill för nybörjare!
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
YamahaJojje skrev:
Det är väldigt sant 450:n är verkligen overkill för nybörjare!

Jag har en perfa DR 350 SE till salu. :tummenupp Endast 1000 mil. Dessutom e den LV-reggad, ¨så man kan köra när man vill...
 

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sodertalje
Hoj
Honda
Bingo skrev:
Hmmm... Om du skall ha den till riktig enduro (alltså inte grusvägskörning) och är nybörjare (antyds av din fråga) är en fyrtakts 250 nog ett bättre val. De är betydligt smidigare i skogen och du kommer att köra snabbare och orka mer än på ett större järn. En 450 är ingen lek ute i skogen eller på crossbanan. DEN kommer att köra skiten ur DIG.

250 låter ingenting, men gör dig själv den tjänsten att du provkör båda storlekarna innan du köper en 450. Då kommer du att fatta vad jag menar.

Sant. Men jag tror det lär bli ganska mycket grus-smiskande så det lutar ev. åt en XR400/600. Det verkar vara den vettigaste maskinen av vad jag har har hört.
 

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FE 501
YamahaJojje skrev:
crf450r väger 100,7 kg och har 56,5hk lägg till c:a 3 kg som enduro och ta bort c:a 10 hk!

Nja, de siffrorna stämmer inte med verkligheten. Knappt Husaberg FC550 med 100 cc mer eller KTM SX525 kommer upp till den effekten...

En CRF bänkad till 55 hk? Vad har gjorts med den? De jag sett har legat på ca 45 hk.


Angående enduro. Vad det gäller 250 4-t finns det inte så många tillverkare att välja emellan. KTM, Yamaha eller TM. Yamaha är den vanligaste, kan KTM ordna till lite mer effekt i sin kommer den bli en dräpare.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Bingo skrev:
Hmmm... Om du skall ha den till riktig enduro (alltså inte grusvägskörning) och är nybörjare (antyds av din fråga) är en fyrtakts 250 nog ett bättre val. De är betydligt smidigare i skogen och du kommer att köra snabbare och orka mer än på ett större järn. En 450 är ingen lek ute i skogen eller på crossbanan. DEN kommer att köra skiten ur DIG.

250 låter ingenting, men gör dig själv den tjänsten att du provkör båda storlekarna innan du köper en 450. Då kommer du att fatta vad jag menar.


Hahahah, jag kan intyga att Bingo vet vad han pratar om! :lol

Min XR650R tog mig på en tur i skogen nu i helgen... :hihi

Kul som attans, men att säga att jag hade kontroll är att ljuga sig blå om tungan... :D

Jaja, ge mig några år så ska jag nog visa bitchen vem som bestämmer.. (och ett träningskort på TräningsAkademin senare..) :hihi
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
PutteLiten skrev:
Hahahah, jag kan intyga att Bingo vet vad han pratar om! :lol

Min XR650R tog mig på en tur i skogen nu i helgen... :hihi

Kul som attans, men att säga att jag hade kontroll är att ljuga sig blå om tungan... :D

Jaja, ge mig några år så ska jag nog visa bitchen vem som bestämmer.. (och ett träningskort på TräningsAkademin senare..) :hihi
Hehe, visst är det kul när bågen är ute och kör med en :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top