goodfella
I´m above the law
Tänkte börja kolla efter någon rolig boshoj. Vad ska man tänka på när det gäller XR, Ktm EXC, DRZ,Husaberg FE mm....
Vilken är mest prisvärd mm...?
Vilken är mest prisvärd mm...?
Wr 450/426 e väldigt prrisvärd håller bra gör dem oxå!goodfella skrev:Tänkte börja kolla efter någon rolig boshoj. Vad ska man tänka på när det gäller XR, Ktm EXC, DRZ,Husaberg FE mm....
Vilken är mest prisvärd mm...?
Raggarn skrev:skall du köpa nytt lr beg?
honda crf450 är ju kanon, lv-reggad cross/enduro/motard i ett.
under 100kg å 50hk+
annars verkar de NYA fyrtakts-250kubikarna från Suzuki/Kawasaki verkar ju helt otroliga, om man läser recensioner å kollar vikt/effekt-förhållanden
crf450r väger 100,7 kg och har 56,5hk lägg till c:a 3 kg som enduro och ta bort c:a 10 hk!Raggarn skrev:skall du köpa nytt lr beg?
honda crf450 är ju kanon, lv-reggad cross/enduro/motard i ett.
under 100kg å 50hk+
annars verkar de NYA fyrtakts-250kubikarna från Suzuki/Kawasaki verkar ju helt otroliga, om man läser recensioner å kollar vikt/effekt-förhållanden
YamahaJojje skrev:crf450r väger 100,7 kg och har 56,5hk lägg till c:a 3 kg som enduro och ta bort c:a 10 hk!
goodfella skrev:Tänkte börja kolla efter någon rolig boshoj. Vad ska man tänka på när det gäller XR, Ktm EXC, DRZ,Husaberg FE mm....
Vilken är mest prisvärd mm...?
XXXXX skrev:Jag kan åtminstone rekommendera en XR...
En härlig hoj som har en duktigt rapp motor men även hållbarhet på sikt.
KTM är för mig mer en posermaskin...behöver dock inte vara rätt men så känns det i alla fall
Om jag köper crf. så hade den blivande ägaren bänkat den till 55hk på bakhjulet.TomK skrev:Torrvikt eller körklar ? Uppgiven motoreffekt eller uppmätt på slangen ?
torrvikt och på slangen enligt motarrad tidningenTomK skrev:Torrvikt eller körklar ? Uppgiven motoreffekt eller uppmätt på slangen ?
Det är väldigt sant 450:n är verkligen overkill för nybörjare!Bingo skrev:Hmmm... Om du skall ha den till riktig enduro (alltså inte grusvägskörning) och är nybörjare (antyds av din fråga) är en fyrtakts 250 nog ett bättre val. De är betydligt smidigare i skogen och du kommer att köra snabbare och orka mer än på ett större järn. En 450 är ingen lek ute i skogen eller på crossbanan. DEN kommer att köra skiten ur DIG.
250 låter ingenting, men gör dig själv den tjänsten att du provkör båda storlekarna innan du köper en 450. Då kommer du att fatta vad jag menar.
YamahaJojje skrev:Det är väldigt sant 450:n är verkligen overkill för nybörjare!
Bingo skrev:Hmmm... Om du skall ha den till riktig enduro (alltså inte grusvägskörning) och är nybörjare (antyds av din fråga) är en fyrtakts 250 nog ett bättre val. De är betydligt smidigare i skogen och du kommer att köra snabbare och orka mer än på ett större järn. En 450 är ingen lek ute i skogen eller på crossbanan. DEN kommer att köra skiten ur DIG.
250 låter ingenting, men gör dig själv den tjänsten att du provkör båda storlekarna innan du köper en 450. Då kommer du att fatta vad jag menar.
YamahaJojje skrev:crf450r väger 100,7 kg och har 56,5hk lägg till c:a 3 kg som enduro och ta bort c:a 10 hk!
Bingo skrev:Hmmm... Om du skall ha den till riktig enduro (alltså inte grusvägskörning) och är nybörjare (antyds av din fråga) är en fyrtakts 250 nog ett bättre val. De är betydligt smidigare i skogen och du kommer att köra snabbare och orka mer än på ett större järn. En 450 är ingen lek ute i skogen eller på crossbanan. DEN kommer att köra skiten ur DIG.
250 låter ingenting, men gör dig själv den tjänsten att du provkör båda storlekarna innan du köper en 450. Då kommer du att fatta vad jag menar.
Hehe, visst är det kul när bågen är ute och kör med enPutteLiten skrev:Hahahah, jag kan intyga att Bingo vet vad han pratar om!
Min XR650R tog mig på en tur i skogen nu i helgen...
Kul som attans, men att säga att jag hade kontroll är att ljuga sig blå om tungan...
Jaja, ge mig några år så ska jag nog visa bitchen vem som bestämmer.. (och ett träningskort på TräningsAkademin senare..)
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |