Köpt hoj
Ja tack igen för de tipsen jag har fått.
Mycket hojar man tittat på annonser fram och tillbaka, man hann ju bli tokig flera gånger om.
En Kawa ZR-7S 00 till 02 får du för de pengarna och jag tycker den stämmer in på beskrivningen.
Det var faktiskt vad det landade på i slutändan.
En silver Kawasaki. ZR-7S 2002.
Kul att ha en relativt ny och fräsh hoj. Haft den i 2 veckor nu. P.g.a väder och annat så har det tyvärr inte blivit så mycket denna veckan. Men första vecka körde jag 40 mil
Det blåser ganska bra om man drar lite mycket i gashandtaget
Redan motorvägsfart + moms kan bli strängt. Men då andra sidan så gör den ganska neutrala körställningen att stadstrafik fungerar bra.
Att cruisa på fina 70-vägar med en snittfart runt 80 verkar vara 'da sweetspot' för denna hojen.
Inte för att jag är rekordlång eller något.. (190) men kan tänka mig att en kortare person kommer ner under kåpan lite bättre i fart utan att behöva krypa ihop lika mycket.
Då andra sidan så är jag inte sugen på att köra ihjäl mig eller att bli av med kortet, så det är väl bra att man har en hoj som inte uppmanar till att köra så fort hela tiden.
Lite synd bara att man inte känner så många som har motorcykel. Sen skulle man vara ledig, ha fint väder och gratis bensin hela tiden också.
Men man är frisk och har något fint i garaget, så man ska väl inte klaga.