Köpråd: Honda CB1000R eller Suzuki GSX-S1000?

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Vet inte om det bara var jag :va
Men två saker som jag retade mig på när jag hade min CB1000r-10.

1/ Formen på tanken med den sjukt fula plast överdraget som totalt mosade sönder Könsorganet vid aktiv och lite längre körning :zpy.

2/ Det är en Honda :) allt känns så bra så den blir trist..
jag köpte en Gixxer 1000-10 istället (som jag byggde om med street fighter kit) :tummenupp

Som alltid ska man så klart prova för om alla ville som jag skulle alla köra Superduke :D:D.

Men grattis till ditt spännande val lycka till....

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Jag undrar om de 20 extra hk gör så stor skillnad förutom topfarten:va Sen är ju också frågan vem som sitter på en naken hoj och blåser i 200km jämt...

Själv tycker faktiskt, det är mycket roligare att köra en hoj som har bra mellanregister:) Jag för mig Yamaha FZ1 har nästan samma effekt som Suzuki GSX-S1000. Dock CB1000R spöade Yamaha Fz1 under rullande accelerationstest:hihi

Se klippet nedan från 18.08...

https://www.youtube.com/watch?v=mK55nhy05EU
Ja, fz1 har som standard förhållandevis svagt mellanregister för att vara en literhoj, dessutom är den väldigt högt drevad vilket gör att en cb1000r drar den i såna rullande starter från låga varv. Dreva ner den och den blir rejält piggare. Mappa om den och den får samma mellanregister fast med 30hk fler i topp. Släng på helsystem och filter med och du har en hoj med värre mellanregister och sådär 145-150hk på bakhjulet.

Och 200km/h kör man så gott som varje runda man tar, även på naket ;)

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ja, fz1 har som standard förhållandevis svagt mellanregister för att vara en literhoj, dessutom är den väldigt högt drevad vilket gör att en cb1000r drar den i såna rullande starter från låga varv. Dreva ner den och den blir rejält piggare. Mappa om den och den får samma mellanregister fast med 30hk fler i topp. Släng på helsystem och filter med och du har en hoj med värre mellanregister och sådär 145-150hk på bakhjulet.

Och 200km/h kör man så gott som varje runda man tar, även på naket ;)

30hk vid en mappning... :gnissla Har den turbo? :glömdet

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Har haft cb1000RA och de är fina.
Suzukin säkert också trevlig att köra, kanske lite rappare.
Personligen tycker jag dom är lite karaktärslösa ... men va f.n..

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Hojen är ju framtagen och producerad av japsarna sen att man flyttat montering mm till Italien har bara med pengar att göra. Så är det tyvärr med många saker men det fungerar ju uppenbarligen endå, sen om man absolut tycker att sakerna måste skruvas ihop i ett specifikt land så ja, köp inte den saken då.

Måste bara tillägga att jag för övrigt tycker att Hondan är jävligt snygg!:tummenupp

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jaså, då påstår du sj att japaner är mycket bättre på tillverka hojar än italienare:) och inte litar på italienare som gör cb1000r i Italien:D

Det är nog ingen hemlighet att japsarna är bättre än italienarna på att bygga hojar! :fakta

Duke77

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2016
Hoj
-
Finns bara ett köpråd att ge och det är att provköra så många olika hojar som möjligt innan köpet för det är du, och endast du, som ska gilla det du kör.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...