Köpråd Husaberg 650 FS 2006

Canaca

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
Ingen
Tjenare!

Är i tankarna på att slå till på en Husaberg 650 FS 2006:a.

Vill gärna ha lite tips/info om hojjen som är bra att veta!
Den har inte rullat mer än 20 timmar då ägaren som jag även känner knappt kört den.

Vad är ett vettigt pris för den? Jag kommer eventuellt få byta Startmotor, batteri samt kedja som ni ser på bilden är den ganska rostig.(Tror ni kedjan behövs bytas eller bara smörjas upp?) Någon som vet cirka pris för byte av dessa delarna?

Tacksam för svar!:hihi

Bifogat

• bild (3).jpg
    bild (3).jpg
    244.2 KB · Visningar: 1,209

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
hade en likadan för några år sedan helt ny och det är en riktigt rolig hoj, funkade utmärkt de 50-60 tim jag körde med den. runt 50 k bör den kosta i min mening.

Migesson

Guest
Fan vad fin den är ;) 20 tim är ingenting ;) ja runt 40-50 tusen låter rimligt. Vid typ 5-10 tim gatkörning, oljebyte, ventiljustering när motorn är svårstartad varm enligt Kewa i Filnja Husa återförsäljare, kamkedja samt vipparmslager vid 70-80 tim. Sen runt 200 tim eller när missljud hörs e det dax för renovera motorn.
Enligt mig finns ingen bättre och roligare hoj om man kan mecka själv. Älskar min över allt annat :D Hade gärna snott den du tänker köpa :lol lycka till :dummer

Canaca

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
Ingen
Tack för infon/tipsen Migesson :) Det är väl det, jag är ju ganska mycket nybörjare så är ingen mästare på att mecka själv.. Så jag hade ju gärna velat ha en hoj som det iallafall hade varit till att bara börja att tuta o köra med :yoparty men startmotorn o batteri går ju att lösa på något sätt.. Eftersom den är som "ny" och för ett bra pris så slår jag nog till. Vi har kommit överens om något mellan 35 - 40k... Låter väldigt bra i mina öron.. :)

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Om du inte kan skruva så kommer du lära dig om du åker Husa ;)

Vill du bara åka så kolla på nån KTM med LC4 maskin, det är lite mindre renovera ;)

Kabajo

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Husaberg FS 650, Aprilia RS 125
Köp inte en Husa om du inte tänker meka...Men det är roligaste hojen när den går...

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!