Galen Ryss
Medlem
Hej alla glada!
Funderar på att köpa en ny hoj men kan inte bestämma mig. Gör mitt val självklart efter en provkörning utav bägge hojar.
Vad jag funderar över
+MT-10 Grym hoj för pengarna
+Går säkert inte sönder dvs bra byggt med långa servisintervaller
- Så jävla ful framifrån ( helt okey rumpa och i övrigt )
+ KTM Superfin design ( går ej självklart att jämföra med Ducati men men... )
+ Typ samma prestanda som en MT-10
- Jag har hört väldigt mycket från olika mekaniker att KTM är inget att lita på och jag är rätt så orolig över det.
Jag kör ca 2-3000 mil om året och behöver en hoj jag kan lita på att den startar varje dag, har vant mig med min FZ1SA som har väldigt bra krut men den väger så jäkla mycket och är inte direkt världens finaste hoj och man är sugen på något nytt
P.S Köper dyr olja och byter den 2 ggr per säsong. Sköter alla servis som man ska.
Har testat MT-09 men den känns som en moped dvs lite för klen
Vill gärna veta från er som äger MT10 eller KTM1290
Funderar på att köpa en ny hoj men kan inte bestämma mig. Gör mitt val självklart efter en provkörning utav bägge hojar.
Vad jag funderar över
+MT-10 Grym hoj för pengarna
+Går säkert inte sönder dvs bra byggt med långa servisintervaller
- Så jävla ful framifrån ( helt okey rumpa och i övrigt )
+ KTM Superfin design ( går ej självklart att jämföra med Ducati men men... )
+ Typ samma prestanda som en MT-10
- Jag har hört väldigt mycket från olika mekaniker att KTM är inget att lita på och jag är rätt så orolig över det.
Jag kör ca 2-3000 mil om året och behöver en hoj jag kan lita på att den startar varje dag, har vant mig med min FZ1SA som har väldigt bra krut men den väger så jäkla mycket och är inte direkt världens finaste hoj och man är sugen på något nytt
P.S Köper dyr olja och byter den 2 ggr per säsong. Sköter alla servis som man ska.
Har testat MT-09 men den känns som en moped dvs lite för klen
Vill gärna veta från er som äger MT10 eller KTM1290