Köpråd, Ktm 625sc.

Von_Tilt

ALL IN!
Gick med
28 Mar 2006
Ort
Mölndal
Hoj
Husa 650 -04
så en smc 640 -03....men de e ju så fula!!! 625 som jag har fått för mig jag vill ha är inte fel???? eller vad tror dU+ som första motard med mest gatkörning??
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Von_Tilt skrev:
2043133 så en smc 640 -03....men de e ju så fula!!! 625 som jag har fått för mig jag vill ha är inte fel???? eller vad tror dU+ som första motard med mest gatkörning??

de ser väl likadana ut 640, 625, 660...nästan
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Von_Tilt skrev:
2043097 okej.....någon årsmodell man inte ska ha?? o vilken typ...finns väl massa olika smc o sånt+??

Ha ingen äldre än -02 om du t,ex ska ha en 625 alt 640. -02 fick 5 tums fälgen i bak samt magura styre mfl. Om du hittar en SXC -03 med motardkit är ju ett alt om du inte vill lägga ner ytterligare pengar för att få en 625SMC -04 direkt.

Alt kan en 625 -02 vara intressant men då utan el-start, väger väl dryga 130kg

625/660 är att föredra om du vill ha ett smidigare chassi med 9L tanken mm. Men du kan ju alltid sätta på en 9L tank med tillhörande sadel på en 640 också!

Btw: vad körde du för hoj innan?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Von_Tilt skrev:
2047001 thx!! är sugen på 625an.....jag klörde r1 innan!


Är du säker på att du inte ska kolla på 660,n eller husaberg 650 så att du inte saknar alltför mkt effekt från R1?
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Von_Tilt skrev:
2048000 e det inte massa service på husa???
Det är mer service på FS modellerna. Vart uppe diskution om man bör följa serviceintervallerna lika noga på gata. Men det är bäst man håller sig till det som det ska vara. Jag själv har en FE modell där servicen ligger mellan 10 timmar, det blir ca 40 mil före service. På FS modellerna är det 5 timmar? Servicen som sådan är väldigt enkel och tar inte så lång stund, så en gång i veckan så blir det en kvart till en halvtimmas meck. Vissa, som jag anser att det är värt det och andra inte. Kör du på gata så blir det givetvis tätare intervaller rent tidsmässigt då du säkerligen avverkar mer tid på gata under en vecka än vad du gör på bana.
 

sanken

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Ta av första rakt fram i svängen
Hoj
Busa 650-08 & superduke
Laggie skrev:
2026681 Jag ska iaf fara och kika på den i helgen, 625an.

Ska nog ta och sälja XRen privat, får se om man gör det efter då man flyttat ner till värnamo.
välkommen till Värnamo!!! Hör av dig om du vill ha någon att åka med.Men du, Köp 625:an så att du hänger med :hihi :hihi
 

sanken

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Ta av första rakt fram i svängen
Hoj
Busa 650-08 & superduke
Laggie skrev:
2058840 Jasså, var det dig jag såg på en isf helsvart 660 i fredags utanför sohlbergs järnaffär. Lät som hojen gick bra iaf då:) Blev liiite sugen:)

Jag bor utanför Vrigstad för att vara exakt men jobbar inne i Värnamo.

Letar just nu någon 625 eller 660 runtikring.
Det kan nog stämma, är hemma för att jag har brutit handen(men inget gips kvar) så fort det är tort på vägen så är jag ute :banana
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Laggie skrev:
2065643 Ok, nu är det nära! Ska fara och titta på några cyklar i helgen.

http://www.blocket.se/vi/7397103.htm?ca=17_s
El-start = stort plus!, 3 ägare, 250mil, slipon, dubbla fälgar, exc fjädring.

Hur skulle ni rangordna dessa bara på feeling?? :)

Absolut denna! Nackdel: Ingen fyrkolvsok men 2 kolvsoket duger långt, ingen grövre gaffel som på SMC modellen.

Det är en SXC och inte en EXC. EXC tillhör RFS modellerna

Offroadfälgarna är bra att ha och förbannat kul på vintern!
Som det ser ut på bilden så sitter orig däcken på och dessa lär du köra slut på i sommar så pruta där. Avgassystem värt 9000:- knappast det som är på bilden!
:va

"Hojen går mkt bra...Vid intresse kan även fixa fram en film där jag gasar på!!"
Nä jag vill inte veta hur han har behandlat hojen, misstag att skriva sånt i en annons!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top