Hejsan!
Har stora bekymmer att bestämma vad nästa leksak blir, och vad den får kosta.
Kanske någon kan guida mig åt rätt håll?
funderingar:
_Bör_ man satsa på en 690SMC framför SM? och; vad ska man ge för en "normal" SM resp SMC? Alltså med 900-1500 mil på mätaren och ok skick? Svårt att avgöra vad blocket-objekten är värda utifrån noll erfarenhet...
Vad ska man "leta" efter för fel om man kollar på en 690 eller eventuellt 660?
Hur länge håller en 660 och 690 maskinellt om man busar runt normalmycket på asfalt mest? Jag förstår att det är svåra frågor, men rent uppskattningsvis så man vet vad man kan bjuda på objekt man är och kikar på.
Är som det märkt helt blivande newbie, och lite av den anledningen vill man hålla igen pengarna lite nu. Är det tråkig så är det ingen större förlust, och är det ruskigt kul så kan man byta upp sig efter ett eller två år.
Överväger även 625 men den verkar inte lika vanlig.
Alla tips mottages tacksamt!
Har stora bekymmer att bestämma vad nästa leksak blir, och vad den får kosta.
Kanske någon kan guida mig åt rätt håll?
funderingar:
_Bör_ man satsa på en 690SMC framför SM? och; vad ska man ge för en "normal" SM resp SMC? Alltså med 900-1500 mil på mätaren och ok skick? Svårt att avgöra vad blocket-objekten är värda utifrån noll erfarenhet...
Vad ska man "leta" efter för fel om man kollar på en 690 eller eventuellt 660?
Hur länge håller en 660 och 690 maskinellt om man busar runt normalmycket på asfalt mest? Jag förstår att det är svåra frågor, men rent uppskattningsvis så man vet vad man kan bjuda på objekt man är och kikar på.
Är som det märkt helt blivande newbie, och lite av den anledningen vill man hålla igen pengarna lite nu. Är det tråkig så är det ingen större förlust, och är det ruskigt kul så kan man byta upp sig efter ett eller två år.
Överväger även 625 men den verkar inte lika vanlig.
Alla tips mottages tacksamt!