Köpråd MV Agusta F4 1000R -10

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
haha ah kanske är lika bra och köpa skiten och sen fråga. Tycker det är risigt att man ska behöva vissa "id" innan man tas seriöst :huvet

Flame lr inte, den svenska avundsjukan är det absolut jävla sämsta med detta land... Köp för fan och ge fingret till dem som kommer att snacka skit.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Har nu kört 150 mil och känner att jag vill ha lite mer pulver...
Ja, jo. En gixxer 750 har ju inte pulver nog för att göra tillvaron på gatan spännande när man haft den ett tag, det kan jag hålla med om :rolleyes:

...så lämna den skiten nu och ge mig nödvändiga råd/tips ist.
Men, seriöst då:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7...

enligt tidigare inlägg. Det är åsikter efter 2 dagars provkörning på bana. Gixxer 750/1000 är en trevligare hoj på gatan, men knappast lika imponerande.

Last edited:

Hudik

Guest
Ähh, va fan, det är bara att köpa om det är en sån du vill ha, passa på medans du kan, jag menar, om två tre år kanske du är pappa till flera ungar och då har du säkert inte den tiden att lägga på en hoj.

Det är en fin hoj och inte något man ser i varje garage, så våga sticka ut från mängden... :tummenupp

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hahaha...kul att läsa detta. Avundsjuka finns överallt i vårt avlånga land. Gör som jag köp först och fråga sedan här inne om du undrar något!
Om köpet blir av får jag önska dig all lycka med din nya hoj.
Kör försiktigt!

Hur går det med pärlan, fått ut den på banan än? De kommer verkligen till sin rätt där... :yoparty

Blev ju en hel del kaos över detta.

Yes, jag är 19 år, (20 om någon månad).
Köpte för 1 månad sedan en Suzuki GSX-R 750 K9 från Dinmc.
Var inne på att strypa den (morsan vill att jag kör lagligt) men så blev inte fallet.

Har nu kört 150 mil och känner att jag vill ha lite mer pulver. Är sugen på en hoj som inte alla har och sen så är F4:an sjukt snygg :yoparty

Vad är problemet? Ber om råd och tips men självklart ska någon pajas börja tjafsa... så lämna den skiten nu och ge mig nödvändiga råd/tips ist.

Slänger upp en bild också:

Gillar din 750, helrätt hoj, och rätt färger.

Och självklart du skall handla den hojen DU vill ha, man lever en gång.
Men...den hojen du har är nog bland det bättre man kan ha om man vill åka lite aktivt när det svänger, och vågar sig ut på banorna.

Stressa inte, gå en eller ett par smc-kurser så du får lära dig hur man bör göra, det är nog inte en överdrivet bra ide att som total rookie köra helt utan coachning...
Men, väl ute på banan tror jag du kommer uppskatta din 750, rakt fram kan vilken apa som helst gasa, och värst kul är det inte heller.

Hojar handlar om kurvor. :fakta

Last edited:

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Ahhh, hellete!
Jag har kört styvt 500 mil med min 600:a från 95 som jag köpte i november förra året (visserligen förstahojjen men ändå... :) ). Tycker fortfarande att jag har kraft så det räcker... (förutom att påwweruiila då). Jag är bara så jefla imponerad av folk som vågar köpa en båge för dom pengarna och jag tycker defenitivt att du skall köpa MV:n om det är den hojjen du vill ha. :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln