Köpråd nakenhoj runt 90,000 kr?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Du behöver inte serva den hos just Yamaha för att garantin ska gälla. Kom ett domslut för några år sedan på detta där Kia menade på att servicarna måste ske hos en Kia-verkstad för att åtnjuta den sjuåriga garantin. Detta avslogs. Känns tämligen tillämpbart på även andra fordon.

Marknadsdomstolens dom gällande Kia

Problemet är att är du som MC-verkstad inte auktoriserad för ett MC-märke så har du inte de specialverktyg som behövs #, du har inte verkstadshandböckerna, du har ingen vana på jobbet. Och det tar mycket tid. Kenneths MC (som har mycket gott ryckte i Gbg) sa nej till stor service på min Triumph, hänvisade Johans MC (som gjorde ett bra och snabbt jobb. Lämnade den och hämtade den 3 dagar senare). Det kan jämföras med Bike Göteborg som trotts att dom inte är auktoriserade för Suzuki åtog sig fixa min välta Suzuki. På Folksams uppdrag. Och hade sådana problem få tag i Suzuki delar, vänster backspegel, vänster styre, och en motorkåpa så det tog 4 månader från dom tog in hojen. 7 månader från skadan.

# Strulande el på BMW S1000RR, finns särskilt verktyg/dator kostar ca 30000€.
Om jag minns rätt.
Det tar du inte hem för Kalle Svensson vill spara 20mils enkel resa och få döda blinkers fixat hos verkstaden runt knuten.

Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Det finns flera hojar som du kan hitta lätt begagnade för 80000-90000 kr.

Kawasaki z1000 är ett kraftpaket på 140 hk. Den har en fräck design

Honda cb 1000 ta på 125 Hk . Kanske lite tråkigare än Kawasaki.

Just z1000 spelar i en högre division än z900.

Att köpa en ny första MC är ganska dumt eftersom man lätt gör misstag som skadar den.
En ny MC förlorar mycket i värde det första året. Det gör det svårt att byta MC om man inte trivs med den efter första säsongen.

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Att köpa nytt är inga problem om man är ny. Jag gick från en XJ650-81 till S1000R och var hur nöjd som helst under de två åren innan jag bytte till en Tuono. Köp den hoj som hjärtat klappar för och hur du är lagd. Finns ingen anledning att köpa en hoj för att byta direkt. Det blir bara dyrare. Jag körde 2900 mil med min S1000R utan att krascha eller lägga den. Fick duktigt betalt för den dessutom. Den var toppen som första hoj. Har du inte budgeten för en sån köp Suzukis nakna literklubba.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Du är lång o tung = skippa Yamman som är en liten hoj med budgetfjädring. Jag är 170/65kg och den kändes som en sladdrig moppe.

Det finns flera hojar som du kan hitta lätt begagnade för 80000-90000 kr.

Kawasaki z1000 är ett kraftpaket på 140 hk. Den har en fräck design

Honda cb 1000 ta på 125 Hk . Kanske lite tråkigare än Kawasaki.

Just z1000 spelar i en högre division än z900.
Tippar på att du kommer gilla Suzzen mest, modernast av alla du räknat upp.
Skippa allt under 1000cc. Lika dyrt men inte lika kul.
Z1000 tycker jag alls inte om i chassit. Faller in i kurvorna, men det är med min körstil. Underbar motor annars. Känns även blytung jämfört med de andra i din lista.

Jag köpte iof Hondan, den var PRECIS perfekt i chassit för min körstil. Snabb, Agil o lätt. Ännu bättre med decat/slipon som sänker vikten ca 10kg.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Är det jag som läser ut det fel, eller överväger du att lägga ut 90 000 på någonting utan att provköra före ?

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Är det jag som läser ut det fel, eller överväger du att lägga ut 90 000 på någonting utan att provköra före ?
Är väl ingen fara alls, alla MC idag är höjdarbra. De är bara lite olika, men SÅ pass lika att de allra flesta blir övernöjda oavsett MC.

Och allt snack om att inte köpa nytt?
Är väl underbart att plocka ut ett HELT NYTT fordon, bil, MC whatever. Det är en njutning i sig. :tummenupp

Jag säger...man lever bara en gång - NJUT så länge man orkar/kan. För sent att ångra sig då man är 80+ o sitter på hemmet!!

Spara några tio-tusingar på beggat, vad är det jämfört med allt annat man kan spara in på?

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Jag är helt opartisk:crash och slår ett slag för en riktigt smidig och rolig hoj som slår många andra tillverkare på fingrarna när man pratar om körglädje!

b48b60919b9a852db9b50bd82aa77519.jpg

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...