Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Du behöver inte serva den hos just Yamaha för att garantin ska gälla. Kom ett domslut för några år sedan på detta där Kia menade på att servicarna måste ske hos en Kia-verkstad för att åtnjuta den sjuåriga garantin. Detta avslogs. Känns tämligen tillämpbart på även andra fordon.
Marknadsdomstolens dom gällande Kia
Problemet är att är du som MC-verkstad inte auktoriserad för ett MC-märke så har du inte de specialverktyg som behövs #, du har inte verkstadshandböckerna, du har ingen vana på jobbet. Och det tar mycket tid. Kenneths MC (som har mycket gott ryckte i Gbg) sa nej till stor service på min Triumph, hänvisade Johans MC (som gjorde ett bra och snabbt jobb. Lämnade den och hämtade den 3 dagar senare). Det kan jämföras med Bike Göteborg som trotts att dom inte är auktoriserade för Suzuki åtog sig fixa min välta Suzuki. På Folksams uppdrag. Och hade sådana problem få tag i Suzuki delar, vänster backspegel, vänster styre, och en motorkåpa så det tog 4 månader från dom tog in hojen. 7 månader från skadan.
# Strulande el på BMW S1000RR, finns särskilt verktyg/dator kostar ca 30000€.
Om jag minns rätt.
Det tar du inte hem för Kalle Svensson vill spara 20mils enkel resa och få döda blinkers fixat hos verkstaden runt knuten.
Last edited: