asså det är ju inte såå läskigt som du tror, så länge man tankar utanför städer/byar. MEN SE UPP FÖR VAR/VAD DU TANKAR!!! då jag själv är från ryssland och har varit med på mååånga långa bilresor där så vet jag att vissa ställen ska man undvika. För i ryssland finns det väldigt många mackar som köper in bensin/diesel från tjetjenien, dagestan osv. och där blandar dem ut med vad som helst bokstavligt talat, jag har själv sett när några blandat ut bensin med kodynga!!
Det finns tre företag jag litar på: Lukoil, rosneft och finna. Men även dem här ska man vara lite skeptisk mot. Ett par tips är att kolla så det finns folk på macken, sen så den ser relativt ny ut, och på vissa ställen finns det ju medhjälpare som hjälper dig tanka medans du betalar
Jag ska nog också varna för vägarna. På vissa ställen kommer du nog se att vägförhållandet är så pass dåligt att du får köra slalom mellan hålen. Nu syftar jag på vägarna i Ryazanskaya Oblast och Tambovskaya Oblast.
Men annars är naturen jättevacker och jag hoppas du får en bra resa.
ps. se upp för konvojer av random kines-lastbilar. dem har antagligen inte sovit på 20h, fast du borde nog se upp för lastbilar öht då dem kör jävligt olika där några puffar på i 30 och några susar förbi en i 160......