Köpråd sporthoj

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Jag har blivit lite sugen på att byta motarden mot en sporthoj nästa säsong. Har kollat runt lite på CBR900, ZX9R, GSXR750 och R1.

Siktar på nåt runt 97-98 för att försäkringen inte ska bli tokdyr och skall köra lite bandagar har jag tänkt.

Är blåbär på sporthojar, kan någon dra lite enkla fördelar/nackdelar med de olika hojarna? Skillnader osv?

(Jag har sökt på forumet så klart, men inte hittat någon liknande fråga)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag röstar för en gixxer av dom fyra du räknade upp. Den är riktigt kul att köra, och har prestanda som räcker långt, men är ganska billig att både äga å drifta. Ganska skottsäker motor, min är undantaget som bekräftar regeln :hihi Det finns gott om begdelar, vilket kan vara bra på bana. Köp en 98-99, dom fick insprutning :tummenupp

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
kostar typ lika mycket i försäkring allihop, hondan har billig märkesförsäkring via if men självrisken ligger då på 25000kr på vagnskada och 15000kr vid stöld så den e inte så billig som man tror....välj efter vad smaken tycker jag tycker r1:an e överlägset snyggast i dom årgångarna...

Afriberg

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2007
Hoj
ktm 625 -05
kostar typ lika mycket i försäkring allihop, hondan har billig märkesförsäkring via if men självrisken ligger då på 25000kr på vagnskada och 15000kr vid stöld så den e inte så billig som man tror....välj efter vad smaken tycker jag tycker r1:an e överlägset snyggast i dom årgångarna...

jag har hondas märkesförsäkring på min cbr 600 rr, betalar endast 13500 kr hel/hel och kan ställa av. 19 basst i stockholm. självrisk 5000 vid stöld och 6000 vid vagnskada. /Andreas

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
jag har hondas märkesförsäkring på min cbr 600 rr, betalar endast 13500 kr hel/hel och kan ställa av. 19 basst i stockholm. självrisk 5000 vid stöld och 6000 vid vagnskada. /Andreas

jo, men alla vill inte strypa ner den till 25kw eller har möjlighet att ställa hojen på farmor agda 87 i kiruna :rolleyes:

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
R1 -05
Om du prioriterar banåkning är det R1 och GSX750R som gäller. Ska du ev också på långsemester någongång är ZX9 och CBR900 att föredra. Men i princip kan du göra allt det med alla. Köp en som är fin och verkar ha bra motor.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring