Jag passar på att fylla på lite i denna tråd då ämnet är högaktuellt, det gäller dock en SD 2006 som står på Lelles i Uppsala. Har inte gått speciellt långt, 28++ mil, acra pipor, mappning osv, ser på det hela taget rätt fin ut. Dock inte besiktigad sedan 2011 och har ägts av Moderna/Bilsport MC Skadeavdelning i 1,5 månad.
Är det något man bör vara orolig för? Den ser som sagt väldigt fräsch ut och allt annat verkar stämma, priset är inte heller så att man kippar efter andan. (54 900:- )
Nu är Hondan såld och jag är ute och söker efter rätt 990 med ljus och lykta Jag va iväg och kollade på och provkörde en igår, och herrejävlar vilken hoj!
"Känner på fjädringen, testar bromsarna lite, är nere i tvåan och ska dra iväg igen, drar lite på gasen och HELVETE JAG ÅKER PÅ BAKHJULET!!
Efter att ha åkt 600rr i ett antal hundra mil och blivit van vid att det inte händer särskilt mycket innan 9000 rpm så va jag ju inte särskilt beredd på att den här besten skulle leverera på 3000, vilket naturligtvis resulterade i en ofrivillig wheelie. (Min första wheelie också, kan tilläggas) Tyvärr blev det ingen affär då vi inte alls kom överens om priset Där va en del att byta som inte stod med i annonsen.
Jag måste ha en 990 Superduke.
(onödigt inlägg, jag va bara tvungen att skriva av mig lite)
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|