H3dlund
Sporthojsnörd
Är inte Öhlins att föredra? Verkar inte vare så mycket merkostnad.
Ja, däck kommer att gå åt, det vet jag, därför som jag vill få ner kostnaden i den mån det går utan att tumma allt för mycket.
Precis som med oljan. Att gå från Motorex till OKQ8 gör att man efter 10 oljebyten har sparat in till en gratis 20 liters dunk OKQ8.
Jag tackar för tipset men det var inget för mig.
Sedan när är ren och skär fakta pajkastning? 0-120 km/h så vinner en 450 över 690/701. Den sistnämnda har mer effekt och vrid, men väger också 50 kg mer och har annan utväxling och drevning. En 450 smiskar den därför enkelt
Vad ska du med öhlins till om du endast ska åka gata? Prisskillnaden är enorm, öhlins har inga färdiga grejer utan även dessa behövs byggas om till ditt ändamål.
Det är en 450 enduro maskin du har ingen supermoto elit maskin, den hänger inte på en LC4. Viktskillnaden gör inte så stor skillnadsom man kan tro i prestanda rakt framåt. 20hk / 20nm mer är mycket.
Jag tävlar med en 701 och åker ibland mot några 450s med, så visst har jag egen erfarenhet. Min lilla hoj med bättre prestanda än din 450 har inte en suck mot min 701. Runt en motardbana blir det tvärtom.
501 vs 701, den mindre maskinen får t o m lite försprång.
https://youtu.be/efs-MkkEIdE