Köpråd: Suzuki, Yamaha eller Kawasaki?

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Nakenhoj är definitivt inte att rekommendera för längre sträckor på motorvägar. Vindmotståndet vill verkligen krossa din nacke efter ett tag.

Angående varvtal så kan du ju alltid dreva upp den om du ska ta den ut på längre resor eller så och ligga i högre hastigheter och få ner bränsleförbrukningen

Kan kvitta i motorvägsfart om man inte har en hjälm med kass aerodynamik. Jag känner knappt av det i moderata hastigheter.

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Grattis till kortet!

Jag tror att eftersom du är rätt lång, och hojarna du tittar på är rätt små så tror jag att Vulcan S är den som skulle kunna passa bäst då jag vet att den går att beställa anpassad för hur lång man är. Fotpinnar, styre och sadel varieras har jag för mig.
Sen håller jag med det någon tidigare skrev att du kanske skulle känna på Versys med även fast det är utanför din lista, den bygger ändå på samma grund som de andra kaworna, och är ju lite högre, och är nog lite bättre om man vill toura.
Dock så har jag nästan bara haft nakenhojar och jag har aldrig haft några problem med det oavsett körstil.

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Grattis till kortet!:)

Visst är det kul att köra 600cc framför allt små kurviga vägar. Men åka utomlands skulle nog inte funka i längden om du nu väljer att bara köra små vägar. Sedan går inte heller ju köra hela tiden små vägar, framför allt om du ska till europa nu för det tar tid. Dessutom man känner sig mätt efter ett tag när man har kört typ 500mil bara små vägar och tillslut tappar du nog inspirationen att köra hoj!:(:3freak

Så tycker jag att man måste köra de tråkiga transport sträckorna annars kommer du inte uppskatta lika mycket de roliga små vägarna!:D

Jag antar att din anledning till ny hojköp är att slippa massa bekymmer de kommande åren! Men jag tror inte att det är värd eftersom det kostar ju skjortan framför allt service kostnaderna på det första året samt inköp priset! Däremot är du nu stenrik spelar väl ändå ingen roll!:tummenupp

Om jag var du hade nog satsat på en hoj som har rullat minst 600mil då är ju den redan inkörd dessutom sparar du mycket pengar och för de pengarna kan du hitta på nåt annat kul.:lol

Har du tittat på Honda VFR 800 för den funkar ju till allt däremot vill du ha en naken hoj varför inte Honda CB1000r. Det är rätt så billig försäkring på de med. Dessutom är de jo honda som är välbyggda,pålitliga och förutsägbara. Jag säger inte att de andra märken är dåliga för flesta märken är driftsäkra nuförtiden men en honda är ju en honda!:hihi

BMW F800ST verkar också fint men varför inte en modern F800GT lr vfr 800 om du har cash nu!:)

http://www.blocket.se/stockholm/BMW_F800_GT__nyservad__63474105.htm?ca=18&w=3

http://www.blocket.se/helsingborg/Honda_VFR_800_F_med_ABS_TC_63829121.htm?ca=18&w=3

http://www.blocket.se/goteborg/Honda_VFR800F_63369431.htm?ca=18&w=3

Båda två modellerna har ju gott med touring tillbehör och provkör gärna de om du har nån möjlighet:)

Lycka Till Med Hojköpet:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende