Köpråd våtdammsugare... vad tänka på?

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Hej!

Känner att jag behöver köpa en våtdammsugare. I första hand rör det sig om en bilklädsel som behöver fixas till. I andra hand ser jag ett behov då jag ska slipa på två dörrposter och vill inte dränka hela lägenheten i slipdamm.

Vad jag förstår så kan man koppla sitt verktyg till våtdammsugaren och när man då startar verktyget så startar dammsugaren, har jag fattat rätt?

Hur eller hur. Vad rekommenderas för apparat? Är inte sugen på att lägga en förmögenhet men mellan 700-1300kr kan jag tänka mig. Får jag något vettigt för dem pengarna som jag kan använda till ovan nämnda?

Ser även ett framtida behov vid fortsatta rumsrenoveringar.

//KaliZ

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Allt beror ju på verktyget men oftast kan du göra så ja.
Jag har dödat några stycken i den prisklassen men den som jag tyckte var bäst var en Kärcher för 1200:-, finns på K-rauta nu såg jag för nåt liknande pris.
Inte så mycket att tänka på direkt, de funkar ungefär likadant. Det kan vara smidigt med lite längre slang, de flesta är väldigt korta. Sen bra upphängning för rördelarna när man inte använder den.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Allt beror ju på verktyget men oftast kan du göra så ja.
Jag har dödat några stycken i den prisklassen men den som jag tyckte var bäst var en Kärcher för 1200:-, finns på K-rauta nu såg jag för nåt liknande pris.
Inte så mycket att tänka på direkt, de funkar ungefär likadant. Det kan vara smidigt med lite längre slang, de flesta är väldigt korta. Sen bra upphängning för rördelarna när man inte använder den.

Ja det var smart. Störigt om det inte skulle vara förvaring för prylarna när man inte använder dem.
Kärcher i den prisklassen har jag kikat på via www.netonnet.se den verkar inte helt dum faktiskt.
Hur lyckades du döda dem? Något man bör undvika att utsätta dem för?

//KaliZ

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ja det var smart. Störigt om det inte skulle vara förvaring för prylarna när man inte använder dem.
Kärcher i den prisklassen har jag kikat på via www.netonnet.se den verkar inte helt dum faktiskt.
Hur lyckades du döda dem? Något man bör undvika att utsätta dem för?

//KaliZ

Som ovanstående talare säger, gips och fint byggdam dödar :( Jag brukar vara dålig att köra med påse men det är ett hett tips att göra det om man kan och orkar :D
Brukar bara skaka av filtret men till slut börjar de jävlarna brinna och då åker de ut genom fönstret och sen fram med en ny. Ungefär...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA