Köpråd

Frida-

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Kramfors
Hoj
Honda cbr 125r -06 *Säljes*
Vad ska man köpa? honda cbr 125r eller en nsr 125?
Bra/dåligt med respektive hoj?
Tack på förhand :yoparty
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Hmm.. när jag köpte min 125a (DT125LC -86) så var det lite "krut" i minstingarna!!
Tror det var ca 23hk då, men nu?? Synd att klassen "dog".. vi hade j_vligt kul.. (född -69).. :tummenupp
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
wannagofast skrev:
Hmm.. när jag köpte min 125a (DT125LC -86) så var det lite "krut" i minstingarna!!
Tror det var ca 23hk då, men nu?? Synd att klassen "dog".. vi hade j_vligt kul.. (född -69).. :tummenupp


Det finns maskiner med krut i nu också om man vill ha det. Tex, RS, Mito, Exc och :yoparty Husqvarna :yoparty



För att svara på frågan så hade jag nog köpt en Nsr. Om du läser runt lite på forumet kommer du nog upptäcka att cbr:en inte är så kul :gnissla


Ädit: Trevligt med tjejer på forumet, se nu bara till att ladda upp en bild :pannkyss
 

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Hade nog tat en nsr, 2t=mer power än en 4t cbr.
Fakta:

Honda NSR 89-93
Fakta:
Hastighet: Enligt hastighetsmätaren ca: 160km/h
hk: 31
Antal Växlar: 6
Förgasare: 28mm
Original Drev: ?
0-402m:
Pris ca: 8000 - 16000 kr

*Billiga delar även lätt att få tag på reservdelar. Ramlagerna är känsliga pga. snedskurna drev i växellådan.

Honda NSR 94-98
Fakta:
Hastighet: Enligt hastighetsmätaren ca: 150-160km/h
hk: 29
Antal Växlar: 6
Förgasare: 28mm
Original Drev: ?
0-402m: ?
Pris ca: ?kr

*Driftsäker, samma här, billiga delar även lätt att få tag på reservdelar.

Honda NSR 99-03
Fakta: Går inte att montera cylinder med större borrning
Hastighet: Enligt hastighetsmätaren ca: 150km/h
hk: 25
Antal Växlar: 6
Förgasare: 28mm
Original Drev: 14 x 35
0-402m:
Pris ca: 20000 - 30000 kr


Ps. Välkomen till forumet :tungan
 

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Ullared
Hoj
Cagiva Planet -01
hej hej :hej

välkommen till 125-forumet :2cool



Btw solid.. jag tror att jag har kommit på vad ''solid snake'' betyder :lol

fast_aprilia_rs skrev:


tror faktiskt att cbr skulle passa bättre
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jag säger som alla andra välkommen till sporthoj. Trevligt med mer tjejer här.

Vad du skall välja beror lite på ändamålet, vill du ha en ganska billig, driftsäker, bensinsnäl hoj och ändå inte helt värdelös skall du köpa en cbr.
Vill du däremot Ha en som går fort, luktar tvitakt, låter inte så värst grymt, Och öhh troligtvis lite mer mek så skall du välja nsr:en. Säger ju inte att Nsr:en är en dålig hoj, skulle jag köpt sporthoj hade jag nog valt den men, gillar ändå inte ljudet på dem och speciellt inte när de är så stora och låter så, men det är bara jag.
Ska du köra strypt eller ostrypt? För kör du strypt spelar det ingen roll vad du välger och då hade nog jag köpt cbr, trots att den ser så liten ut.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Soulflylost skrev:
Btw solid.. jag tror att jag har kommit på vad ''solid snake'' betyder :lol

:rofl



Måste bara dela med mig av en iaktagelse jag har gjort. Om det hade varit en kille som frågat denna frågan hade alla spammat sönder tråden om att denne skulle SÖKA i furumet, men nu när frågan kommer från det kvinnliga könet så hjälper alla till och svarar med långa och välformulerade svar ;)

Måste dra nu, ska till Österrike och dricka jäger :fyllisar
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Håller med Lundgren, men sen att alla säger att den är så liten kan jag inte hålla med om. Den ser lite mer "slimmad" ut, jag har bilder där en NSR och en CBR står bredvid varandra, och det är mest tanken och bredheten på kåporna som gör NSRen "större"

Men vill man ha en motorcykel som man inte behöver meka med, som drar lite bensin m.m och ändå skall köra strypt så väljer man CBR125, Den har även 5års garanti.

Vill man däremot ha en motorcykel med lite mer drag i, som du också troligtvis behöver meka mer med så väljer man NSR125.

Välkommen hit :)
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Grappy skrev:
Håller med Lundgren, men sen att alla säger att den är så liten kan jag inte hålla med om. Den ser lite mer "slimmad" ut, jag har bilder där en NSR och en CBR står bredvid varandra, och det är mest tanken och bredheten på kåporna som gör NSRen "större"

Men vill man ha en motorcykel som man inte behöver meka med, som drar lite bensin m.m och ändå skall köra strypt så väljer man CBR125, Den har även 5års garanti.

Vill man däremot ha en motorcykel med lite mer drag i, som du också troligtvis behöver meka mer med så väljer man NSR125.

Välkommen hit :)


Du glömde att CBR har cykeldäck. :gnissla
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
asså... jag tror CBR passar bäst till en brud om jag få vara ärlig.. det som helvete me den är: fett dåligt axx. .och man får trimma den som fan om den ska gå någolunda bra..
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Kronen skrev:
asså... jag tror CBR passar bäst till en brud om jag få vara ärlig.. det som helvete me den är: fett dåligt axx. .och man får trimma den som fan om den ska gå någolunda bra..
Skulle inte vilja klaga på att cbr:en har så grymt dåligt acc men. Jämfört med min så låg min kompis nsr och min ganska lika på accet, han drog mig när vi kom upp i de högre hastigheterna och när han nu sålde den och köpte en cbr så har jag jämfört dem med. Min vinner ju i accet men inte så in i helvete. Nu är ju min kass drevad visserligen men.

Edit: Dui vet vä inte vad det är för brud! :fatta! Hon kanske gillar hastighet med vet du!
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
en jag vet som har CBR här om kring försökte axxa sin som fan efter en sväng en gång i höstas jag drog förbi han som ingetting med CRMen. (Gondala) 150cc större fugge effektsystem och hela kittet har han på sin. drevningen kan ju göra en del.. jag hade 13/40 på CRmen då. Jävla vikket stick!

+ att det är ganska stor skillnad mellan NSR och CBR. NSR = 2t och CBR = 4t
bättre stick i en 2tare....
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Kronen skrev:
en jag vet som har CBR här om kring försökte axxa sin som fan efter en sväng en gång i höstas jag drog förbi han som ingetting med CRMen. (Gondala) 150cc större fugge effektsystem och hela kittet har han på sin. drevningen kan ju göra en del.. jag hade 13/40 på CRmen då. Jävla vikket stick!

+ att det är ganska stor skillnad mellan NSR och CBR. NSR = 2t och CBR = 4t
bättre stick i en 2tare....
Nähä är det skillnad på cbr och nsr. :va :va Är det tvåtakt på den ena och fyrtakt på den andra. :va Aja tack för upplysningen iaf. :hihi

Men det låter mycket märkligt att hans går så in i helvetes dåligt eller att din går så in i helvetes bra! För sådan förbannad skillnad har inte jag märkt att det är. Och min polares förra NSR gick jävligt bra. samma drevning som det var på min när jag köpte den och han hade mer kusar i sin och då låg våra ganska jämt i början men i lite högre hastigheter stack hans. Min CRM går la i 135 typ med denna drevning nu och min drar ju hans cbr i toppfart och acc men inte så in i helvete (beror ju på hur man definerar så in i helvete) Men hans är original, och att en trimmad cbr skulle acca så dåligt jämfört med din. Då går din så in i helvetes bra!
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
köp en dt istället.. den som säger att det inte är sexit med brudar som kör "cross-moppar/125:eek:r" har inte rätt inställning... :hihi
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Mr EmCom skrev:
den som säger att det inte är sexit med brudar som kör "cross-moppar/125:eek:r" har inte rätt inställning... :hihi


Det håller jag med om. Men hur fan får du en dt till sexig? gasgas/ktm/aprilia isånna fall.
 

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Ullared
Hoj
Cagiva Planet -01
Mr EmCom skrev:
köp en dt istället.. den som säger att det inte är sexit med brudar som kör "cross-moppar/125:eek:r" har inte rätt inställning... :hihi

brudar på sporthoj med tajta skinnställ :drool'

inte crossar/sm/enduro utan sporthoj :fatta! :tummenupp
 
Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

CFMOTO 800MT-X

CFMOTO har presenterat 800M...

Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Top