Köpsinformation (Minimoto samt Crossar)

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Hej alla SH-medlemmar!

Nu organiserar vi inköpet av billiga Minimoto och Crossar igen, som jag förövrigt fått en sjö av email och PM om att jag ska dra igång. Nu när det är här så kan jag berätta hur det går till denna gången. Det går till som såhär, beställningar tas helt enkelt emot tills en container blir full (vet ej exakt antal, ska ta reda på detta!). Sen så går denna ordern till fabriken för att tillverka hojarna. Detta är just för att låta dom som varit tidiga att beställa slippa vänta på att ett 'visst antal köp' ska nås.

Sidan för beställning:
http://www.sporthoj.com/minimotos/

Detta officiella inköp av billiga Minimotos och crossar hålls återigen av W-motoracing som tillförde Sverige över med flera hundra nöjda kunder i förra köpet! Forumet för diskussioner om teknik, modifieringar, nya grejer m.m är:
http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=53 (Minimoto-forumet)

Denna tråd är till för kunders frågor. ÖVRIGA DISKUSSIONER TAS BORT. Är det frågor du har, är det bara att lägga in dom här så besvarar antingen jag eller The Pilot (som oxå är moderator på Minimoto-forumet, då hans kunskaper om Minimoto är hög).

Blata-minimoto
Det nya i detta köp är Blatamodellen av minimotos. Detta är en 10 hästars vattenkyld kopia av Blata's race-minimoto. Det är så nära du kan komma en äkta minimoto som annars går på dubbla summan och lite till.

Mini-cross
Detta är en 110cc Minicross av kvalitet! En minicross som tål det hårda taget och kan förgylla vintertiden (även sommar såklart) med många timmars nöje! För mer information runt denna, besök: http://www.sdgusa.com/layout.php?m=mini&id=mini

Chopper
En annan rolig plojgrej som kan vara rolig att pryda sitt stall med. Ingen vill ha en riktig custom, men en sån här går väl inte att motstå?

Alla hojar levereras med leveransgaranti. Vilket innebär att hojen ska starta och att kåpor m.m inte är trasiga. Så fort motorn har startats så finns det ingen garanti kvar.

W-motoracing kommer att lagerföra samtliga reservdelar till alla modeller.


Så är det några frågor, är det bara att fråga på så svaras det utav mig eller The Pilot. Svara inte jag på din fråga utan svarar på en annan betyder det att jag inte har svar. Då får du vänta på att The Pilot svarar.
 
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Kan någon förklara märket WMX och vad likheterna med SDG mini är. Det är ju inte samma modell. I gruppköpet var det länkat till en sida med info om den modellen.
 

The Pilot

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Ort
1
Hoj
1
WestW skrev:
Kan någon förklara märket WMX och vad likheterna med SDG mini är. Det är ju inte samma modell. I gruppköpet var det länkat till en sida med info om den modellen.

SAmma tillverkare och hoj.

/A
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
The Pilot skrev:
SAmma tillverkare och hoj.

/A

Hojen på bilderna är inte samma. Tillverkare är det. Jag kanske har missat något men det var den enda minin på sidan jag hittade.

Denna verkar vara mer lik den hojen som är på SH gruppköpet. Samma märke men annan modell? Denna har ju iaf trumma bak precis som den på SH gruppköpet.
http://www.faster-minis.com/sdg-minibike.html

c.jpg


mini-pagead.jpg



SDG Speed Minin har ca 7-8hk, skiva fram och bak m.m
http://www.transworldmotocross.com/mx/features/article/0,13190,644070,00.html

http://www.sdgusa.com/layout.php?m=mini&id=specs

Annan färg på motor

052804sdgengcarb.jpg


c.jpg
 
Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Är lite sugen på blatakopian. Men undrar om den som ni har skiljer sig mot de andra blata kopiorna som saluförs på diverse gruppköps sidor?

Prisbilden är för övrigt enligt mig "vettig", men undrar lite över hur priset skiljer över 1600.- mellan eran blata kopia och en blata kopia på en annan sajt.
 

jeppz_02

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Småland
Hoj
r6
gruppköp

Har beställt och när jag ska "kolla min order" står "Hittade ingen order nummer personnummer: ....."

Beror det på att jag inte har betalt, eller?


står också
"Fyll i dina uppgifter, välj sedan antal av varje sort och klicka på en utav "Skicka Beställning" knapparna så tas du till en sida där totalpriset räknas ut. Summan betalar du in till angivet bankkontonr."

Har dock inte fått något totalpris...
 

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Tokyo
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
FreddaAbborre skrev:
Är lite sugen på blatakopian. Men undrar om den som ni har skiljer sig mot de andra blata kopiorna som saluförs på diverse gruppköps sidor?

Prisbilden är för övrigt enligt mig "vettig", men undrar lite över hur priset skiljer över 1600.- mellan eran blata kopia och en blata kopia på en annan sajt.
Enorm skillnad på en Blata-kopia från Kina och en fabrikskopia av en Blata.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
PenDragon skrev:
Enorm skillnad på en Blata-kopia från Kina och en fabrikskopia av en Blata.


Ok. Var inte helt med på vad som menades i beskrivningen.
Så det är egentligen blata själva som gör en kopia på sin egen modell och säljer den för en tredjedel av deras eget orginal? Eller?
 

Pocket_GR

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Kiruna
Hoj
Pocket bike
Info

Hur många har ni fått ihop hittils som har beställt? Funderar på om man ska skaffa sig den där för 2500, men är det något å ha? Va kostar frakten sen när varorna kommit hit till Sverige?
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Pocket_GR skrev:
Hur många har ni fått ihop hittils som har beställt? Funderar på om man ska skaffa sig den där för 2500, men är det något å ha? Va kostar frakten sen när varorna kommit hit till Sverige?
Jag har kört ca 15 mil med min outan att något strulat så deverkar hålla över förväntan iaf.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
jeppz_02 skrev:
Har beställt och när jag ska "kolla min order" står "Hittade ingen order nummer personnummer: ....."

Beror det på att jag inte har betalt, eller?


står också
"Fyll i dina uppgifter, välj sedan antal av varje sort och klicka på en utav "Skicka Beställning" knapparna så tas du till en sida där totalpriset räknas ut. Summan betalar du in till angivet bankkontonr."

Har dock inte fått något totalpris...
Tack! En > satt fel :tungan. fixat (du fick PM om det oxå).
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Pocket_GR skrev:
när har ni sista dagen att skicka in en beställning
Vänligen läs mitt första inlägg eller sidan angående köpet. Men jag kan repetera och säga att vi måste få in ett visst antal beställningar innan det blir av, annars får vi inte hem hojarna billigt nog. När jag säger vi, menar jag egentligen The Pilot. Alltså en container måste fyllas. Några hundra hojar alltså. Det tar nog en några veckor. Sen så blir det efter det cirka 2 månaders väntan på att hojarna ska anlända här i Sverige.
 

Falkeman

Medlem
Gick med
1 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
RG 125f
En fråga om blatakopian, är detta en licenstillverkad modell av blatan i ett låglöneland eller ett plagiat från asien ?
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
@swedie
En liten grej bara, kan du inte göra så man kan få upp större bilder när man klickar på modellerna? Eller är det bara den storleken du har?

Vill läska mig lite till så jag bestämmer mig för att köpa.. :)
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Måste ju gå att samordna en transport till Sthlm? Om någon har möjlighet så PM'a gärna så jag inte missar det :)

Har beställt en moppe nu iaf, ska betala imorrn.
Lite synd att det inte fanns så många färgalternativ? Det blev en med flames iaf. :tummenupp

Swedie: om det går så vore det toppen att se hur många beställningar som har gjorts, så ser man när/om det börjar närma sig en order!
 
Last edited:

Hedenberg

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Åmål
Hoj
Night Train
Då var 2 Blata kopior beställda. Är dom hälften så roliga att köra som dom är snygga så blir jag nöjd!!

Det borde ju inte vara så svårt att få dom att gå lite snabbare än den angivna topphastigheten med tanke på att det ändå huserar 10hk i dom små asen. Såsom att dreva om och få annan utväxling. Är det nått som W-Motoracing kommer att kunna sälja i så fall?
Visserligen så kommer nog 75 blås kännas riktigt snabbt på en sån liten hoj.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top