Köpt gammal och sleten Dt125 -81

Fornell

Med Lem!
Gick med
28 Jun 2007
Hoj
Yamaha Dt 125 Lc ypvs -86, Yamaha DT 125 mx -81, Fiddy 110cc -06, Speedwaycykel Jawa 500cc -06
Ja för LC fanns inte på DT förns 83, så det är inte så mycket att fundera över :)

Fan hittar inte min mobilladdare projekttråden aknske kommer upp imorrn (utan laddare blire inga bilder) :mad:
Men aja blir å dra ut i garaget och jag LOVAR att jag komemr fota minsta lilla del jag rör :yoparty

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Fan hittar inte min mobilladdare projekttråden aknske kommer upp imorrn (utan laddare blire inga bilder) :mad:
Men aja blir å dra ut i garaget och jag LOVAR att jag komemr fota minsta lilla del jag rör :yoparty

Bara så du vet så är slutröret som sitter orginal helkasst, ta bort det så kommer den faktiskt, tro det eller ej, resa utan problem när du petar i 2an och med ett lätt ryck på 3an. Men den kommer låta som fan, vilket iof inte gjorde mig något:tungan

Försök annars få tag på hela röret från crossen från samma årtal, dem har samma ram :)hihi) men crossen är mer trimmad såklart.

Fornell

Med Lem!
Gick med
28 Jun 2007
Hoj
Yamaha Dt 125 Lc ypvs -86, Yamaha DT 125 mx -81, Fiddy 110cc -06, Speedwaycykel Jawa 500cc -06
Bara så du vet så är slutröret som sitter orginal helkasst, ta bort det så kommer den faktiskt, tro det eller ej, resa utan problem när du petar i 2an och med ett lätt ryck på 3an. Men den kommer låta som fan, vilket iof inte gjorde mig något:tungan

Försök annars få tag på hela röret från crossen från samma årtal, dem har samma ram :)hihi) men crossen är mer trimmad såklart.

Ska prova de!
Vill helst få tag på underliggande rör/Crossrör :yoparty

Har du också det sexiga utblåset på sidan på din dt?

Vad toppar din? :gnissla

Finns det några strypningar i skiten

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Ska prova de!
Vill helst få tag på underliggande rör/Crossrör :yoparty

Har du också det sexiga utblåset på sidan på din dt?

Vad toppar din? :gnissla

Finns det några strypningar i skiten

Utblås på sidan?

Den gjorde som bäst bortåt 120km/h. Strypningen tror jag är slutröret.

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
dt125r -svart och röd
ska bli roligt och se hur detta blir inte ofta folk bygger om en sån :) men det kommer säkert bli :tummenupp

Fornell

Med Lem!
Gick med
28 Jun 2007
Hoj
ska bli roligt och se hur detta blir inte ofta folk bygger om en sån :) men det kommer säkert bli :tummenupp

Haha ja hoppas också att det blir bra, men det är ju inte en "snygg" modell direkt

Projekttråd kommer ut inom 2timmar MEN bilder kommer imorgon (har inget batteri på mobilen och laddarn ligger hos en kompis :huvet )

Men projekttråd påen del utav det som ska göras kommer snart :yoparty ¨

Ska ut i garaget och få inspiration nu :yoparty :yoparty

Mr.Horsepower

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Hoj
Honda NS125R2H-87 med Jollymoto effektsystem (såld)
Kul att det finns någon som tar sig an en sådan gammal hojj.:tummenupp
Jag vill gärna se resultatet av ditt arbete sedan.:) Lycka tee mee bygget:yoparty

Fornell

Med Lem!
Gick med
28 Jun 2007
Hoj
Kul att det finns någon som tar sig an en sådan gammal hojj.:tummenupp
Jag vill gärna se resultatet av ditt arbete sedan.:) Lycka tee mee bygget:yoparty

Tack :yoparty
Såklart du får se resultatet :D ´

Om det finns nån i mantorp/linköpings området som är sugen på att hjälpa till och mecka nån dag så blir jag inte ledsen direkt :yoparty (projektet börjar rejält när den blivit besiktad/besiktningsklar)

Nee ska ut i garaget igen fortsätta få inspiration till bygget :tungan

Projekttråden kommer inom 30minuter och bilder kommer imörrn :yoparty

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll