En husägare har två lyckliga dagar - dagen de flyttar in samt dagen de flyttar ut.
Min lyckliga dag kommer 1a september då jag flyttar ut!
Välkommen till ett liv bestående av ständiga felsökningar, oro, reparationer, dyra ombyggnader, skadedjur, dräneringsproblem, gräsklippning, rabattrensing, trista grannar, snöskottning..
Men grattis & välkommen i klubben!
Flyttar också in i hus för första gången den 15:e sept.
Lite ångest blandat med frihetskänsla.
men hörru de där är ju nöjet med att ha hus
Önska jag kunna hitta nå här i stan också ju
Välkommen till ett liv bestående av ständiga felsökningar, oro, reparationer, dyra ombyggnader, skadedjur, dräneringsproblem, gräsklippning, rabattrensing, trista grannar, snöskottning..
Men grattis & välkommen i klubben!
Det är vattenburen värme och det finns fjärrvärme i närheten. Men tänkte om det är nått alternativ att plugga in luftvärmepump.
De har en verkningsgrad på ungefär 1 till 4 (1 kW in = 4 kW värme). Sen att de funkar som AC på sommaren är ju nice
Om du planerar att koppla på fjärrvärme måste du sätta in pumpen före fjärrvärmen för du får inte påverka systemet i efterhand när den väl är inne, kan vara så jävligt att du inte får ha den samtidigt som fjärrvärmen.
Primärsystemet är själva Fjärrvärmerören."Konsumenten får inte utan leverantörens skriftliga
medgivande förändra primärsystemet."
Primärsystemet är själva Fjärrvärmerören.
Sekundärkretsen är radiatoerna,varmvattnet osv. Leverantören bryr sig inte om vad du gör med ditt egna hus sålänge du inte börjar göra ändringar av Fjärrvärmerören.
Köket är nyrenoverat och jag måste bara få visa det. Köks-ö med glashäll, alla maskiner i arbetshöjd...
Källaren klockren med mc-garage, verkstad, bastu och gille med öppen spis.
Tapetsera måla tapetsera måla tapetsera måla, kort resume vad du skrev
Men grattis till trådstartaren, är du glad så är jag glad för din skull
Shit va det kryllar av muntra människor här man blir ju mörkrädd...Grattis. Se till att spara ihop en massa pengar samt teckna en bra försäkring för är det inte mögelskadat så lär det brinna upp.
Kul att ni gillar köket lika mycket som jag. Jag ser fram emot att laga heta chiligrytor och dricka där !!! Lite roligare gardiner än gubbens ska oxå hängas uppJisses!! De va inge dåligt kök de där.. Sånt där går man ju bara å drömmer om och den där mannen har det.. GRATTIS!
Beklagar sorgen. Jag bodde i hus i ett år, sedan fick jag nog. Flytten tillbaks till lägenhet i stan är det bästa jag har gjort. Att jag också tjänade en dryg mille på resan gör inte saken värreDå va de gjort.. Var och skrev på papperna igår, så nu är man hus ägare på riktigt.
Beklagar sorgen. Jag bodde i hus i ett år, sedan fick jag nog. Flytten tillbaks till lägenhet i stan är det bästa jag har gjort. Att jag också tjänade en dryg mille på resan gör inte saken värre
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|