Köpte bil av notoriskt kronofogdeoffer

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. KTM 890 Adv
Så med andra ord stämmer inte det du skriver.:)

Min poäng var egentligen att fogden kan göra lite som dom känner. Jag vet ett par där karln har skulder sen en konkurs där dom tar av bådas gemensamma tillgångar men jag minns inte om dom är gifta. Idag har jag dessutom feber så det är ännu grötigare i skallen än vanligt.
Sen som påtalats så kan dom ta tillgångar i form av bilar båtar och liknande som brukas av folk som har skulder där någon annan står som ägare. Hur fan dom nu kan bevisa det.

Tex för några år sedan så var jag utan bil så jag lånade morsans då relativt nya skoda. För att ta mig till och från jobbet. Jag lånade den i några månader. Skulle det då betyda att fogden skulle kunnat ta den om jag hade haft skulder. Enbart baserat på att jag kört den i några månader?

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Ja fogden kan plocka bilen om du anses disponera den. Men har mamma ärligen köpt den för sina pengar är det lätt att bevisa att den är hennes och då får hon tillbaka den. Var ju vanligt att herrar i malmö hade fetingmercan skriven på mamma för att slippa betala skadestånden till brottsoffer.....

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Min poäng var egentligen att fogden kan göra lite som dom känner. Jag vet ett par där karln har skulder sen en konkurs där dom tar av bådas gemensamma tillgångar men jag minns inte om dom är gifta. Idag har jag dessutom feber så det är ännu grötigare i skallen än vanligt.
Sen som påtalats så kan dom ta tillgångar i form av bilar båtar och liknande som brukas av folk som har skulder där någon annan står som ägare. Hur fan dom nu kan bevisa det.

Tex för några år sedan så var jag utan bil så jag lånade morsans då relativt nya skoda. För att ta mig till och från jobbet. Jag lånade den i några månader. Skulle det då betyda att fogden skulle kunnat ta den om jag hade haft skulder. Enbart baserat på att jag kört den i några månader?

Vanligt när polisen och fogden gör razzia hos MC-gäng... :tummenupp

Ex. En bekant till mig hade köpt en HD på avbetalning av en bekant till honom (MC-kille)... hojen stog dock på dennes fru och hon fick stå kvar på ägarpappret pga skulder på båda killarna... 5 år senare gör polisen en razzia i den klubblokal där "nya ägaren" har hojen och plockade den för en skuld på 20-30k. hojen var värd närmare 200k.

Så trots att hojen inte ens stog på honom så tog polisen/fogden den för en skuld på ynka 10-15% av värdet på beslaget.

samma så får polisen beslagta kontanter , smycken etc. som överskrider 10k, på folk med skulder vid kontroll.

mvh

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Vanligt när polisen och fogden gör razzia hos MC-gäng... :tummenupp

Ex. En bekant till mig hade köpt en HD på avbetalning av en bekant till honom (MC-kille)... hojen stog dock på dennes fru och hon fick stå kvar på ägarpappret pga skulder på båda killarna... 5 år senare gör polisen en razzia i den klubblokal där "nya ägaren" har hojen och plockade den för en skuld på 20-30k. hojen var värd närmare 200k.

Så trots att hojen inte ens stog på honom så tog polisen/fogden den för en skuld på ynka 10-15% av värdet på beslaget.

samma så får polisen beslagta kontanter , smycken etc. som överskrider 10k, på folk med skulder vid kontroll.

mvh

Det är ju för fan skandal att dom bara får ta smycken,klockor mm som är värda över 10000kr. Om det råkar vara en MussePigg klocka från tuggumiautomaten så skall den ta mig fan beslagtas.

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Det är ju för fan skandal att dom bara får ta smycken,klockor mm som är värda över 10000kr. Om det råkar vara en MussePigg klocka från tuggumiautomaten så skall den ta mig fan beslagtas.

Nja.. var lite trött igår.... bara kontanter ÖVER 10k. får beslagtas...:tummenupp smycken tas rakt av... både guld och silversmycken...:fakta

Spelar ingen roll om smycket är värt några hundra så tar polisen/fogden det vid razzior...

Sedan auktioneras det ut på nätet på bla pantbanken.se:D

mvh

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj