Köpte däck billigt till min Gixxer 1000 från www.mcdackonline.com....tror jag!?

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Enligt Metzeler så är det ingen fara även för racedäck om de är upp till 3 år gamla, sålänge de inte har varit utsatta för 'väder och vind' (lagrade inomhus i rumstemperatur och inte varit utsatta för direkt solljus - ultraviolett ljus). Det skyddande höljet som sitter på nya däck skyddar de mot åldringsprocessen helt enkelt. Men äldre än 3 år borde de absolut inte vara om man tänker tävla med de.

Mvh

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Det har vart snack om att vissa internet butiker säljer så kallade "Asien" däck vilket i dag inte verkar ske - dock har vi haft flera kunder inne hos oss som köpt däck i från en stor Tysk sida samt speciellt i från Mcdackonline.se som vart gamla däck (mer än 2-3 år gamla) vilket är mindre bra!!

/Fürstenhoff.

Visst, Throttlejunke kommer få ett par BT021 (nytt däck för 2007) tillverkat för den Turkmenska marknaden nån gång under tidigt 70-tal....

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
Visst, Throttlejunke kommer få ett par BT021 (nytt däck för 2007) tillverkat för den Turkmenska marknaden nån gång under tidigt 70-tal....

:D

Sprids mycket myter från handlare i Sverige..

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Reifenversand's priser är PLUS frakt på ca 30-32€ till Sverige enligt dem själva då jag senast pratade med dem i onsdags!!

STORT EDIT: Pilot Power hos Reifenversand i 120 + 190 kostar exakt 263.79€ inkl moms PLUS FRAKT som är ca 30-32€ till Sverige - med andra ord ca 2740kr + montering mm!!

Billigare än dom flesta butikerna i Sverige - men inte så über billigt som du vill få det till MrMadMax!!

/Fürstenhoff.

Jösses... Tror du att jag har manipulerat den bifogade bilden? Du angav själv ett paketpris, bilden anger pris för samma paket.

Frakten var 18 Euro för ett par däck senast jag beställde (februari). Tror detta gäller fortfarande.

Men visst, du kränger däck så förmodligen är du helt objektiv...

Hur som helst, (235,99 + 18) * 9,15 = 2324 kr... Vem som helst kan gå in på sidan och kolla på deras "erbjudanden" på första sidan, där finns paketen. Sedan lägger man beställning, innan slutgiltigt bekräftelse får man se fraktkostnaden. Ser det bra ut så trycker man på OK, klart hemma någon dag senare.

Försöker inte göra en stor sak av detta, men trådskapare mfl frågade efter bästa pris... Tror att svenska återförsäljare 9 gånger av 10 har svårt att slå reifenversand.com, inkl frakt om man bara tittar på priset.

Slut på mina inlägg i denna tråd. Tack & hej. :)

power.jpg

Ranne Q

Oj då han igen
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
CBR 1000 RR
Ganska bra pris

fick ett pris av en firma på Michellin power. fram + bak,, 3115kr, moterat på fälg.. tyckte det lät bra .. eller?

Köpte ett sett PILOT POWER För 2700:- för en månad sedan Skiftning och balansering fixade jag skälv. Det tyckte jag var ett super bra pris

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Fattar inte varför folk köper från däckonline då http://www.reifenversand.com/ är billigare (däckonline är oxå tyskt!).

Sen att folk fortfarande tror dom stora däckkrängarfirmorna i Tyskland säljer asien däck är ju bara patetiskt...

haha undra om tyskarna tänker samma om dom svenska firmorna! (fast så hjärntvättade/lättlurade är dom nog inte)

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
Jag funderar på hur jag ska göra när jag byter däck. Lite orolig för att gå till någon annan än BMW då hojen är lite olik de flesta hojar (kardan, ABS, etc).

Men BMW har gett mig ett sjukt högt pris för montering: 1200kr!!!:huvet

Lösa hjul blir svårt då jag har varken depåstöd eller centerstöd...

:va Vet inte vad jag ska göra...

Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Jag funderar på hur jag ska göra när jag byter däck. Lite orolig för att gå till någon annan än BMW då hojen är lite olik de flesta hojar (kardan, ABS, etc).

Men BMW har gett mig ett sjukt högt pris för montering: 1200kr!!!:huvet

Lösa hjul blir svårt då jag inte har varken depåstöd eller centerstöd...

:va Vet inte vad jag ska göra...

Varken kardan eller ABS brukar ställa till det. BMW brukar väl bara ha 4 bultar bak, ala bilhjul.

Grabbar som Fürstenhoff eller RoLLER kan säkert hjälpa dig med hojen på plats.

MilleN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
GSX-R 750 -97, Fiddy DBR-1 125cc :)
Vaddå Asientillverkade, det beror väl på vilket däck man köper? Ett michelin-däck är ju alltid ett michelin-däck även om man köper det av Fürstenhoff eller mcdäckonline.. Problemet är ju lagringstiden.

Det är ju inte som att köpa en Adidas-kopia i Thailand precis ;)

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
däckonline.se är mindre bra däck! dem är Asien tillverkade, håller inte lika bra i vårat klimat här i Europa som de däck som är just Europa tillverkade....lägger hellre ett par hundringar extra och vet att jag får ett shysst däck! det är viktigt med bra däck!

De jag köpte från dem (Pirelli sport demon) är tillverkade i brasilien. Kanske är samma samma fast annorlunda, men priserna gör att det är värt det, speciellt med tanke på att det står 'made in brazil' på de som däcksfirmorna erbjudit mig för ett betydligt högre pris.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0