köpte hoj, men ttf?

gaset

min hoj kan krasha snyggare än din hoj!
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 650s
Tjena!
sent om sider den här sesongen blev man med hoj, köpte precis.. Men hur är det med trafikförsäkringen? Ägarbytet är påskrivet och tyvärr redan postat med dagens datum, förra ägaren sa att han skulle vänta med att säga upp sin försäkring tills imorgon så jag hade en dag extra att kolla försäkringsbolag. Är det nån som har koll på om det är lugnt då? Fick det intrycket efter att ha sökt och läst gamla trådar..

btw, nån som har tips på billig försäkring för en suzuki 650 SV, har bara haft kortet i nån månad och det verkar vara groteskt dyrt att försäkra, IF ville ha drygt 3k i månaden(!!) å då är jag ju ändå 26... well well..

Tacksam för svar!

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Det du kan göra är att teckna en trafikförsäkring, vilken som helst, och se'n inom två veckor hitta den bästa. Du har nämligen två veckor på dig att ångra tecknandet och vad jag vet så behöver du inte betala för den tid försäkringen gällt om du ångrar dig! :tummenupp Jag har själv provat den taktiken.

gaset

Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 650s
GeFeldz skrev:
2494860 Det du kan göra är att teckna en trafikförsäkring, vilken som helst, och se'n inom två veckor hitta den bästa. Du har nämligen två veckor på dig att ångra tecknandet och vad jag vet så behöver du inte betala för den tid försäkringen gällt om du ångrar dig! :tummenupp Jag har själv provat den taktiken.

Ah, så jag ringer valfritt försäkringsbolag och tecknar endast trafikförsäkring då? aho!
Bilsport&MC stängde ju sin telefonväxel 3min innan jag ringde.. dumma dom! :)

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Bilsport o mc , eller ställ av tills du hittat ett bolag med bra försäkring. Annars blir det snabbt dyrt. Tro mig , har fått erfara det för många ggr.

gaset

Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 650s
riverman skrev:
2494883 Njae, du måste trafikförsäkra den fr.o.m. den dag som ni skrivit som datum för ägarbytet, alltså idag (om jag förstod rätt?)
Annars kommer TFF:s kravbrev!!

Det spelar ingen roll vilken dag som föregående ägare avslutar sin trafikförsäkring.

Från TFF:s sajt:
http://www.tff.se/templates/Page.aspx?id=171

Ah, tack så hemskt mycket för det!!

och minst lika många tack till GeFeldz, var ju en strålande ide!! :D
ringde första bästa bolag och satte en trafikförsäkring på den, så då har man tid att kolla upp bättre pris :)

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Hade ni kryssat i rutan att hojen är avställd iom ägarbytet så är det lugnt också. Du får bara brev från tff om hojen är påställd.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept