Köpte nytt ställ, hjälp med val av stövlar..

Vilket av alternativen skall jag välja ?


  • Antal röstningar
    0

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det vore skoj om någon kunde förklara för mig vad det har för betydelse hur grejerna ser ut? :va Jag ser otroligt sällan ställ å handskar när jag kör, och i princip aldrig stövlar å i synnerhet aldrig hjälmen.
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Det vore skoj om någon kunde förklara för mig vad det har för betydelse hur grejerna ser ut? :va Jag ser otroligt sällan ställ å handskar när jag kör, och i princip aldrig stövlar å i synnerhet aldrig hjälmen.

För att man har tid och sitter hemma på vintern och skall köpa nytt..
Man har ställ, man har hoj, man har beställt hjälm!

Då kan man leka med vilka handskar o stövlar man vill ha... högst personligt intresse... kanske tycker en viss stövel är snyggare än en annan.. likaså hjälmar! Det är ju personli utrustning inte bara skyddsutrustning :)

NU när man kan välja kan man väl lika väl kolla runt innan man bestämmer sig eller ?

Men visst detta funkar ju också :D
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fel av mig Security EVO II menar jag.
http://www.daytona.de/english/boots_e/race.html


5b_secevo_srw.jpg


Så här skrev ansedda tyska tidningen Motorrad när de testade stövlar.

"Victory for Security Evo because of excellent quality and the best protection at accidents by far ... Security Evo is extremely the best boot at sporting boots category."
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Då kan man leka med vilka handskar o stövlar man vill ha... högst personligt intresse... kanske tycker en viss stövel är snyggare än en annan.. likaså hjälmar! Det är ju personli utrustning inte bara skyddsutrustning :)
Självklart ska man köpa saker man tycker om, men alla såna här trådar handlar ju om vad ANDRA tycker att man ska köpa. Vem bryr sig i vad andra tycker? Jag vill inte åka runt med grejer jag tycker illa om bara för att SH tyckte det var coolt.
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Självklart ska man köpa saker man tycker om, men alla såna här trådar handlar ju om vad ANDRA tycker att man ska köpa. Vem bryr sig i vad andra tycker? Jag vill inte åka runt med grejer jag tycker illa om bara för att SH tyckte det var coolt.

Nej men jag har beslutsångest och då kan ju kvalite och passform gå före.. därav kan man ha en tråd för då kan folk som har ngt utav det komma med sina infallsvinklar om det hela ;)
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
En update.. inget blev som jag tänkt :) För långa väntetider på saker o ting så nu är allt inhandlat men tack för all hjälp i valet i alla fall.

Så här blev det till slut.
 

Bifogat

  • alt5.jpg
    alt5.jpg
    57.8 KB · Visningar: 49

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Jag tycker alt 1. Jag tycker också att man inte ska blanda stora märken med varandra som i detta fallet alpinstar och ar....ser dumt ut i min mening. Kör på Alt 1!

Försent ;)

Svårt att få allt i samma märke, Alpinestars har i min mening inga snygga ställ för tillfället, Arlen ness o berik har inga stövlar, Dainese går men lång leveranstid och halvtaskig kvalite jämfört med priset vad gäller handskar o stövlar. Så ngn blandning blir det alltid

Det positivia är ju att Arlen Ness och Alpinestars båda börjar på A likaså Arai haha komiskt.

Snabbast vid macken????????????

Snabbast överallt! Men ibland behövs det tankas ;)
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top