fuzzmann in da house:
grejen är ju att aprilias orginaldelar kostar lika mkt som en halv beggad båge
Kan hålla med om att orginaldelarna till Aprilia är ganska dyra men med en rätt uppsatt RS125 med orginal avgasport, rätt bestyckning och ska den vara 11Kw ska den vara Svenskstrypt då behöver du inte lägga ut slantar på ny cylinder för att den skurit, håll på och trixa med Tysksålda 80kph, 11Kw eller med icke orginal konfigurationer på avgasportar, sladdar till solenoider och annat hemmeck så är det klart att dom skär och kostar en attans massa pengar att renovera...
Ta som exempel Berra Racing, Berra hyrde en RS125 Rent-A-Racer av oss åkte hela SM serien, vann klassen och bara för att var på säkra sidan bytte han kolv inför finalen, det hadde inte ens behövts. Det snurrar ca 25st RS125 i 125 Junior, dom flesta 04'or & 05'or, några åker 02'or och jag tror att vi sålt en cylinder till dom iår, ett gäng kolvar och nålllager däremot för har man koll på bitarna så håller det. Det finns så många klåpare & förståsigpåare som tror dom kan allt om dessa hojar, att det är samma motorer som Rotax GoCart & snöskoter, att det finns både det ena och andra som passar. Vi har plockat fram ett pirat cylinderkit från Mitaka som är överkomligt men dom som åker 125Junior måste åka med orginal så vi säljer inte det till dom, mest gatåkare annars är det inte mycket annat än Aprilia Orginal som gäller. Har sett det mest otroliga kommentarer och råd om vad som gäller med RS125 här på Sporthoj, ibland undrar man vad folk tänker med.....
Försöker att ge rätt & riktig info här till dom som undrar men efter att jag laggt upp all info om bestyckningar på förgasare så är det någon som påstår sig veta något helt annat, jag hämtar min info från Aprilia's databaser med info om hur alla dom olika årsmodellerna är specade, sure någon kopierar min info lite då och då men det verkar som om det inte går IN någonstans, man kan ju undra vad dagens 16-åringar använder för att tänka, någon logik finns det som oftast inte men att ifrågasätta tycks vara något som dom lyckats lära ut i skolan, för jag vet inte hur många gånger jag blivit ifrågasatt här men även när jag lägger fram info så lyssnar vissa inte.....
DP says: Vill ni ha rätt & riktig info eller?????