Köptips: 30-moppe?

Puch Dakota. Kultförklarad moppe med ett underbart brööööööööööl :)

jhpuch.jpg

Jag hade både en Dakota och en Yamaha FS1. Dakotan var charmigare än FS1:an men jag körde den mest i skogen då den knappt hade några bromsar kvar.

Det är inte min på bilden förresten.

Last edited:
fs1,k50,dt50mx,mt5 är vad jag skulle ha satsat på!

Har för övrigt 2 dt som blir till salu så fort jag får tummen ur och plockar ihop dem:rolleyes:

Nästa pendtilljobbetfordon blir antingen en 125cc scooter eller en 125cc offroad!

Försäkringar på 125:or brukar vara billigare än på gamla moppar eller nyare eu-moppar och går givetvis betydligt snabbare. Brukar "leka" mot eu-moppar med min dt 125:a. De har ingen chans.... :rolleyes:

Är det bara en kort bit på någon cykelbana så går det alltid att köra lugnt där eftersom den ändå nästan ser ut som en vanligt dt 50 - moppe, ingen som bryr sig alltså.

Försäkringar på 125:or brukar vara billigare än på gamla moppar eller nyare eu-moppar och går givetvis betydligt snabbare. Brukar "leka" mot eu-moppar med min dt 125:a. De har ingen chans.... :rolleyes:

Är det bara en kort bit på någon cykebana så går det alltid att köra lugnt där eftersom den ändå nästan ser ut som en vanligt dt 50 - moppe, ingen som bryr sig alltså.

Jag vet :tummenupp

Jo för nog glodde folk alltid när man genade med Dominatorn ibland :hihi ingen värstinghoj men lite större en en moped.

Har ett ställe på 50 meter cykelbana som jag brukar gena vid. Gjorde det även med min dr600 - offroad... Men håller med att den eller en dominator syns liiiite mera. :tungan

När dom snodde min moppe så jagade jag Eu mopeder på cykelbanorna med Dominatorn :yoparty Det måste sett kul ut :näsblod

När dom snodde min Ciao så jagade jag en kille på cykelbanan med min Saab 900 jag var hundra på att det var min :gnissla

Jag blir lite förbannad när folk tar grejor från mig. :rolleyes: :näsblod

Ok, får nog bli en CIAO då.

Har redan haft en Compact - aldrig mera...

Har haft DT50 MX också men då blir det lite nördvarning + att jag blir trackad på jobbet ;)

Vet också att 125-scootrar är billigare att försäkra än EU-mopparna men då blir det svårare med cykelbanor plus att den måste besiktigas osv osv. Isf kan jag lika gärna tjacka en tyngre hoj av äldre årgång.

Har haft DT50 MX också men då blir det lite nördvarning + att jag blir trackad på jobbet ;)

Vet också att 125-scootrar är billigare att försäkra än EU-mopparna men då blir det svårare med cykelbanor plus att den måste besiktigas osv osv. Isf kan jag lika gärna tjacka en tyngre hoj av äldre årgång.

Bra moped men extremt slö, bara så du vet.

CIAO är rätt ok. lite jobbiga att trimma men ingen nördvarning i alla fall. Har du inte så bråttom så går det att köra dem i regnet med paraply uppfällt...:testgodkänt

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick