köptips TT600R, KTM LC4 640

Backe

Farsa
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Honda motard
Körde TTR förra året å det va kul då men idag skulle jag inte ta i den med tång! Trött å tung är en beskrivning som passar in bra. Ett plus ska den ha för bra kvalite... som en gammal volvo :tungan

Köp KTM betydligt mer glädje för pengarna!

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Geggmoppe
Personligen skulla jag köpa en småtrimmad Xr600 för de pengarna, har en 96:a (som för övrigt är till salu till förmån för en KTM, dock i skogsskick).. Har haft en ett par Yamahastånkor och måste bara säga att Hondan är så mycket bättre att meka! Riktig bra kvalitet dessutom.
Rent körmässigt tror jag att KTM generellt vibrerar mer (brukar alla KTM göra) samt behövas mekas mer. Hör lite titt som tätt om ras på KTM:er, sällan man hör något sådant om XR 600:an/TTR:n -de bara går och går.
Dock skall man ta i beaktning att KTM verkligen är "Ready för race" normalt sett, mycket effekt och mycket bra fjädringskomponenter.
Ren körmässigt är nog 620:in kanske tom 640 LC4:an(mer landsväg/touring) bra mycket roligare än TTR Xr600, då de har myycket mer effekt och riktigt riktigt bra fjädring + bra sittställning.. -blir lätt dragen på rakorna av dessa...
Men som sagt, det har sitt pris i mekande/ras.
(SOE har fått ny forumversion och ligget lite nere just nu)

Last edited:

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
Någon som vet hur vanligt det är att TT600R får baktändning så motorblocket går sönder?
kan detta hända på en frisk?
KTM 640 e så sabla dyr min ekonomi gillar inte sånt :(
Vill ha en ny WR400 igen men Typ seervas lite mkt o det har man inte råd med när man e 18 :(

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA