Kör du båge till jobb/skola?

Kör du till jobb/skolan på hojen?


  • Antal röstningar
    0

Tymo

Kawa future
Gick med
18 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
ZX-R
Hmmm!! jag påställd hojen för 2 mån sen... kört någrafina runda i hela skåne och haft kul , idag var första dag för skola och har bestämt mig att ta hojen ditt!! vet ni vad som hände !!! JAG VURPADE PÅ VÄG HEM FRÅN SKOLAN :mad: p.g.a en varningskylt som låg fel på väggen den plastplatta har blivit som en (bananskala ) under däcket..HADE INTE MIN SKINSTÄLL ELLER STÖVLAR PÅ MIG :( .. F****N OXÅ .. tack vara handskan och hjälmen som skyddade mig bra !! men min gröna pärla e riktig skadad :död

kör färsiktigt med era höjar!! faran kan dyker upp när som helst !!
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Jag åker bil till jobbet för att det är billigare. Hojjen är ett dyrt fritidsnöje, inget transportmedel.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
xyx skrev:
Tar 15 minuter att gå till jobbet.

Tar 10 minuter att gå till garaget.
Tar närmare 15 minuter att få ut hojen och att byta om.

Så Nej, jag tar inte hojen till jobbet :)

(om jag inte ska köra direkt efter jobbet)

Ungefär lika för mig, förutom att det tar 1 minut till garaget. Men innan man fått på sig grejerna och varmkört hojen, då är man nästan framme.
 

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Alnarp
Hoj
VFR 750F
det beror väl på om man säger så, har hänt några gånger att man åkt till skolan, däremot åkte jag varje dag förra året till sommarjobbet... problemet är att skåpen i skolan är så små så man knappt får in grejerna :huvet
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jaaaaaaaaaaaaa

Om det funkar så gör jag det.
Nu i år när dottern ska lämnas på dagis så blir det väl inte så mycket av dock :(

Men nog f*n ska det åkas hoj till jobbet ibland
Tidigare gjorde jag det jämt. Skönare att ta hojen in till stan än dundra på tåg eller sitta i bilkör
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag kör till jobbet 05:15. Vid den tiden är det ta mig fan ALLTID kallt ute. Eller så regnar det. Förra året körde jag två gånger. Jag ångrade mig varje gång.
Så nej, jag tar hellre bilen till jobbet.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Blomquist #14 skrev:
Hmm, här snor dom allt va fan det än är... Bara för att ta nåt.
Så det går bort rätt hårt tyvärr...
Konkar du runt på skinnställ också eller??

Nja, jag har köpt mig ett sånt där allvädersställ oxo, eftersom jag använder hojen som bruksfordon ibland. I skolan får man la konka på stövlar och byxor. Ryggskyddet kan hänga på ryggsäcken (turtle-look :rolleyes: ) och jackan kan man ju ha på sig. :) Man får ju se till att ha ett par smidiga dojor i väskan också.
 

Snigel

juckar å snurrar å bär mig åt
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Åker alltid hoj mars till nov å ja trivs kanon med det sålde vinterbilen trots tjejens snyftande om att hon inte vill åka hoj i regnet :tummenupp
 

Visionfruit

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2005
Ort
älvsjö, sthlm
Hoj
2013, MV Agusta Brutale 675
yeeep tar hojen till plugget oftast nåt undantag blir det då man får skjuss men annars så :tummenupp

alltid skönt spec en varm sommarmorgon i soluppgången då är det perfekt att ta hojen te plugget :banana
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
När jag hade lätt mc körde jag till skolan, året om :cool:

Nu är jag utan gatcykel men har bara 1km till jobb/skola :p
 

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
Nobody skrev:
Ohhh jag vinkade allt nog förra sommaren :7peta :hihi Brukar glida ner till hamnen för att ta en glass där och ragga på alla brudar där. Helt sjukt vad dom flockas där :tungan Är det något ställe som man kan ragga tjejer på så är det i Strängnäs :yoparty

haha ragga i Stränkan? på vad då??? :tungan Men visst hamnen är nice som f-n på sommarn! Efter 20:00 är det ännu trevligare när uteserveringarna har lite drag.... Du får hojta till innan du hälsar på min lillestad nästa gång så hakar jag på en sväng! :tummenupp
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ibland när det var väder för det.
Kanske blir nån dag i år med.

Cyklar hellre.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag har 5 minuter till jobbet så det är otänkbart att krångla med hojen och utrustningen i minst 15 minuter för att köra den sträckan plus att man kan ge sig på att det börjar regna under dagen då. Hojåkning ska vara ett nöje. :tummenupp
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Jag kör till jobbet de dagarna jag inte tränar. Blir jobbigt att ha med sig alla grejor på hojen.
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Kör hoj om till skolan/jobbet om det inte är dåligt väder eller jag har skjuts på annats sätt.
Brukar ta jacka,hjälm och handskar eftersom det är 50 väg hela vägen till skolan.
Att gå tar ca 40 min.
 

sordal

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
kalmar
Hoj
Honda Cbr 900 rr
klart man tar hojen till jobbet :banana
men de kan vara lite kallt på morgonen ibland :(
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Blomquist #14 skrev:
Ni som åker hoj till skolan, har ni en väska för skyddsgrejerna eller glider ni runt i det hela dagen eller har ni jätteskåp för sånt???
Är lite där jag har problemet, mycket att släpa på...
För ni kör väl inte utan skydd?? :7peta

i skolan har vi "hemklassrum" som endast vi i klassen samt lärarna har tillgång till, det går fint att hänga grejerna där. ingen som själ någe där. hojen parkerar jag precis utanför dörren så man kan kolla till den ibland, då det kan vara några mindre ärliga människor som passerar.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top