Kör du med miniskylt?

mattsvatt

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Hell
Hoj
Gsxr 1100
Tjena
Funderar på att skaffa miniskylt till biken, skulle gärna vilja höra om Ni därute med små skyltar har problem med ombesiktningar och böter?
 

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Det är ju lika mycket böter att köra utan som med en skylt
som ej är gjort av VV. Man kan ju sätta på den när man är ute
och brummar med tanten, men när tanten hoppar av så är det
bara att rycka skylten!
Dom är ju så förjävliga fula!!
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Tjena
Funderar på att skaffa miniskylt till biken, skulle gärna vilja höra om Ni därute med små skyltar har problem med ombesiktningar och böter?

Förra året hade poliserna i skåne höga ambitioner vad det gäller att bötfälla mc-åkare med felaktig reg-skylt. Undrar vad polisen kommer att högprioritera i år? Ve o fasa om det skulle handla om att jaga grövre brottslingar än oss hojåkare, det vore väl att missrikta rättvisan alldeles galet :va
 

mattsvatt

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Hell
Hoj
Gsxr 1100
Oj, hehe..original är de visst 19x16! Har hittat 13x10 men är som sagt lite osäker på vad man får för reaktion från harry, orkar inte med massa bök allså!
Grejen är ju att man ska få vara ifred ju, annars kan man lika köra utan =)
 

Slakt

Allt under 1000cc är moped!
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Sölvesborg
Hoj
Tl 1000s -98
Jeg tror risken är betydligt mindre om man iaf har en skylt monterad även om den är mindre. Lättare att snuten inte tänker på den eller inte orkar bry sig.
Har alltid kört med en miniskylt och det har funkat bra.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
2829438 Onödiga pengar att köpa en, jag scannade in orginalskylten, minskade storleken till miniskyltsstorlek i datorn, skrev ut ett par stycken & laminerade dem. Ett ex på hojen & några i reserv.
Jo, jag borde såklart köpt scanner och laminat-maskin istället för att lägga ca 300kr på en färdig skylt.. dumma jag!
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Hade miniskylt förut men skruvade dit original för nån vecka sedan. 400:- kunde jag riskera men 1500:- känns inte skylten värd.
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Det kommer kosta dej 1500:- i böter + att du måste sätta på orginalskylten, miniskyltar, skylt i hjulhus eller uppvikt... tror dom kommer va stenhårda på d i år eftersom böterna blivit så höga o så många börjat med miniskyltar till snutens förtret..
Sååå skippa skylten helt eftersom d e klart snyggast o kör ifrån dom istället!!:tummenupp
 

tpak86

Tågstation
Gick med
3 May 2006
Ort
Utanför Gävle
Hoj
Kawasaki Z 500 -81 och Volvo 142 -74
Nån som vet om det är tillåtet att skära i orginalplåten och på så sätt göra skylten mindre??:tuttar

Det är ju fortfarande VV som tillverkat den,även om jag modifierat den något..:)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jo, jag borde såklart köpt scanner och laminat-maskin istället för att lägga ca 300kr på en färdig skylt.. dumma jag!

Sorry...inte så jag menade. Men om man har tillgång till scanner, skrivare & lamineringsmaskin så är det rätt snabbt fixat. Mest så jag menade.
 

mattsvatt

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Hell
Hoj
Gsxr 1100
Jag har filat ner så mkt det går på min ena hoj, har kört i flera år med den och besiktat med den och det har inte vart några probs över huvudtaget...därför tänker jag att det borde kunna gå och minska en bit till=)
 

Afa

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
tibro
Hoj
Triumph 800xc -14
polaren köpte ny hoj och på den satt det en miniskylt men denna var gjort i alu och med upphöjda bokstäver/siffror, vet nån vart man köpern denna modell? Den va riktigt seriös det ända som fattades va vv i reflexen..
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Tar man bort all onödig plast omkring skylten så känns den inte så stor längre... Tycker jag i alla fall... :)

Blev stoppad i slutet på förra säsongen för diverse saker och då fick jag för skylten för det kom vi fram till var billigast så just då var det ju bra att den satt på fel plats men nu är det för dyrt att få på näsan för det. Tycker jag alltså :fakta
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top