Kör du med skyddsutrustning?

Kör du med skinnställ/allväderställ?

• Antal röstningar
    0

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
JoS skrev:
Kör alltid med fullt ställ. Har ingen anledning att köra utan.

I somras var det inte kul att stå still vid rödljus i 32°C med ett helsvart ställ på sig. Men enligt BB är det tufft. :tummenupp

Det kan du skriva upp O du svenske Tiger!
Det är riktigt tufft att kunna svettas som en karl ;)
Jag övar på det under heta dagar nere på parkeringen..
just nu längtar jag faktiskt efter garagevändningen.. snäälla våren kom tillbaka. jag ska aldrig mer svära över vändningen..

fortsätt åka i helställ på somrarna JoS. Man ser riktigt tuff ut!

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Liwa1 skrev:

Min personliga åsikt är att man saknar något i huvudet om man framför en hoj utan skyddskläder och då full utrustning.

Jag använder för det mesta skyddsutrustning, men ibland är det opraktiskt och då tar jag en kalkylerad risk. Självklart är man extra försiktig när man har mindre skydd, men du verkar ju vara
trygghetsnarkoman (vanligt förekommande åkomma i detta land).
Sover du med hjälmen på om du skulle trilla ur sängen?
;)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Penguin skrev:
Samma här, men jag får alltid lika dåligt samvete..... :eek:

Det händer att jag kör hojen från garaget till trappan. För att slippa gå två kvarter i fullställ i 32graders hetta...

Men jag känner mig alltid så j*vla dum när jag kör i "civila" kläder. Känns som om alla kollar på kålhuvet som kör utan ställ...

I alla fall. INGEN slår han jag såg i stan i sommras.
FJR1300 - t-tröja, sandaler, adidas-pwcbadbyxor, med nycklar i fickan, som hängde ut från byxbenet. Och hjälm, förståss.
Jag bara satt och glodde på honom, missade att det blev grönt och allt.
Hur tänker sådana personer??
:confused:

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
PutteLiten skrev:
FJR1300 - t-tröja, sandaler, adidas-pwcbadbyxor, med nycklar i fickan, som hängde ut från byxbenet. Och hjälm, förståss.
Jag bara satt och glodde på honom, missade att det blev grönt och allt.
Hur tänker sådana personer??
:confused:

Jo, jag vet en som slår honom, nänligen en jag såg här istan i förra sommaren....

Han körde i badbrallor, och en kruka av typ gammal 1a världskriget tyskhjälm, med sådan fin spik mitt uppepå.
Ingenting mer! Jo, sandaler hade han ju faktiskt... kan ju vara bra att skydda fötterna mot skavsår från pinnarna :skrämd

Helt insmetat i sololja var han också, och ja just det.... vi får inte glömma! De skyddande solbrillorna :D

Och vad tror ni han körde för hoj? Jo en HD, och då är man ju garanterad olycksfri :rolleyes: *hrmmmm*

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Mattiaz skrev:
Jo, jag vet en som slår honom, nänligen en jag såg här istan i förra sommaren....

Han körde i badbrallor, och en kruka av typ gammal 1a världskriget tyskhjälm, med sådan fin spik mitt uppepå.
Ingenting mer! Jo, sandaler hade han ju faktiskt... kan ju vara bra att skydda fötterna mot skavsår från pinnarna :skrämd

Helt insmetat i sololja var han också, och ja just det.... vi får inte glömma! De skyddande solbrillorna :D

Och vad tror ni han körde för hoj? Jo en HD, och då är man ju garanterad olycksfri :rolleyes: *hrmmmm*

*LOL*
Mmm, fan tänkte inte på HD knuttarna. De är ju konstiga hela högen så...
:zpy

Sololjan är nog inte så dumt ändå!!
Fin fint glidmedel om han lowsajdar!! :D

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
lee skrev:
Jag använder för det mesta skyddsutrustning, men ibland är det opraktiskt och då tar jag en kalkylerad risk. Självklart är man extra försiktig när man har mindre skydd, men du verkar ju vara
trygghetsnarkoman (vanligt förekommande åkomma i detta land).
Sover du med hjälmen på om du skulle trilla ur sängen?
;)

Du tillhör en av dom jag menar som skulle komma med inlägg som att man kan skada sig på trottoaren......

Jo...trygghetsnarkoman stämmer...beror på hur man ser det. Jag har tävlat med multisport, klättrat höga berg, åkt skidor ner för MB, tävlat i Down Hill, MTB, Paddlat extrem havskajak och bland annat Mälaren runt på en vecka, tävlat go-kart och banracing. Så visst söker jag trygghet och farligheter är inget för mig...... :confused: :confused:

Det handlar om att jag har något i huvudet och andvänder säkerhetsutrustning trots att jag utmanar "faror"

Ja ja, vad är en bal på slottet... ;)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag tror att jag ska ge upp gatkörning efter idag....... på banan har man alltid full utrustning.

750RR

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
UNDRAR hur länge den länken får vara kvar??? när jag länkade till en annan mc olycka blev ju tråden borttagen direkt.

bra bilder då man fattar att skydd inte skall slarvas med :tummenupp ... :)

Capone

Tha Don
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
en blå räcer
shit det gör ju ont å kolla på dom bilderna

alltid ställ när man ska leka (typ alltid hehe)

ska man bara glida igenom stan så blir det jacka hjälm å handskar...

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Kör nästan alltid med full utrustning..

HJÄLM
Skinnställ (el. Gore texställ)
Ryggskydd
Stövlar
Handskar

--
visst har man fuskat och åkt utan någongång..
men det känns så fel...
ska jag åka ut på gatan har jag fullt på mej

Joakim

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Har för det mesta kört med full utrustning tidigare men sedan man flyttat till storstaden så blir det till att använda det jämt. Aningens mer trafik här...... ;)

Ps Jag vet att det kan hända olyckor även om det inte är så mycket trafik men risken att det händer något ökar!

Skorpan

Guest
efter smällen - ALLTID skinnställ mm på
finns inga korta sträckor,för varmt och allt det där kvar
när man har kanat en gång så märker man hur mycket det skyddar :fakta

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Har slarvat någon enstaka gång på en kort sträcka tidigare, men man får oerhört dåligt samvete för varje gång man gör det.
Det antal tillfällen det har hänt kan dock räknas på ena handens fingrar under de år jag kört hoj.

Apropå de som säger "kort tur i stan så behöver man ingen utrustning", jag känner mig säkrare på landsvägen än i stadstrafiken. Skulle inte falla mig in att slåss med bilarna i stockholm utan exempelvis ryggskydd, jag upplever det i alla fall som högre risk än om jag är ute på landsvägen och kör.

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
PutteLiten skrev:

Men jag känner mig alltid så j*vla dum när jag kör i "civila" kläder. Känns som om alla kollar på kålhuvet som kör utan ställ...

Har fått skällning av mamma och även polarens mamma att jag åkt i civila kläder mellan mitt hem och föräldrarnas garage..
Min oroliga mor gnällde aldrig när jag åkte trimmad moppe..
Och i den åldern hade jag inte förstånd själv att fattta hur farligt det var att susa fram i 60+ i shorts och kortbrallor..

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Om man nu tänker "det är ju en sån liten bit, så inget kommer att hända" så kan man väl GÅ istället för att köra.
Förövrigt så är det alltid full skyddsutrustning som gäller för mig..

GP

Skruvad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! Det är för JÄVLIGT, helt enkelt...
Iceman1975 skrev:
Och i den åldern hade jag inte förstånd själv att fattta hur farligt det var att susa fram i 60+ i shorts och kortbrallor..

Du hade ju iallafall dubbelt skydd för röven :p :crash
Körde du med bar överkropp eller?

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
PutteLiten skrev:

Jag såg också en del sådana exempel på att intelligens inte alltid är medfött.

Jag såg en GSXR1000 på motorvägen under den varmaste delen av sommaren förra året som låg och drog i ~200 knyck. Föraren hade åtminstone hjälm+jacka men tjejen som han skjutsade åkte i en kort, tunn sommarklänning och sandaler...

Jag fick direkt upp bilder i huvudet på hur en människa som klotar i bomullsklänning i 200 km/h ser ut efteråt och det var inte trevligt :skrämd

Snacka om självmordspilot, sätta sig helt oskyddad bakom en testosteronstinn lirare som antagligen känner att han ska visa sig på styva linan för att impa på snygga tjejen där bakpå...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0