Kör du skenförsäkrat? *POLL*

*Kör du skenförsäkrat?*

• Antal röstningar
    0

Buffalo

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
z1000 -03
twinner skrev:
Ska man inte tänka på det innan man köper hoj? :va

Jo skulle nog kollat upp försäkringen innan..
Men nu gjorde jag inte det och trodde då inte dom skulle ta så mycket som dom gör...
skulle inte gnällt alls om det var lite lägre (1500 i månaden kanske)
Men nu hittade man drömhojen och köpt den så vad gör man?
säljer det då inte och trafik försäkra så att någon som inte vet skillnaden på ditt och mitt kan ta min pärla..
men man vet aldrig kanske klarar av det om man skippar en massa :fyllisar

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Buffalo skrev:
Jo skulle nog kollat upp försäkringen innan..
Men nu gjorde jag inte det och trodde då inte dom skulle ta så mycket som dom gör...
skulle inte gnällt alls om det var lite lägre (1500 i månaden kanske)
Men nu hittade man drömhojen och köpt den så vad gör man?
säljer det då inte och trafik försäkra så att någon som inte vet skillnaden på ditt och mitt kan ta min pärla..
men man vet aldrig kanske klarar av det om man skippar en massa :fyllisar

Ett bra tips är ju att göra som så många andra..Ställ av den när du inte kör och på med den när det är bra väder.Det blir lite av/påställningspapper men det kan det vara värt:=)

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Det är ändå rätt skrämmande att hela 13% skenar. Då får vi ändå inte en rättvis bild av hur många det är som skenar egentligen då det finns de som skriver att de inte gör det ändå! :huvet :död

Själv har jag börjat leta naken hoj (Z1000, R1100S, monster osv) för att ekonomin inte tillåter en försäkring på 1500-3000kr/månaden nu... tycker inte det är kul men det är bara att bita i det sura äpplet, för det är trots allt hoj jag gillar att köra, då tar man det man har råd med.

Hi hi... är en ängel, och ja, ni får röra mig! :D

halmstads_kung

Prospect...i min egna klubb
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSXR 750
Långa farbron skrev:
*gäsp*

Lika mycket som jag har i lön,varje månad.

Du är omogen och har under normal intellegens tycker jag.

Ugh...långa farbrorn....du lång...:pannkyss....jag också..men på andra ställen...men inget å hänga läpp för...blev bra avis på att du får ihop 40 papp på din häck!!! Hur gör du?

tänk om man tjänat 40000 på å sälja röv :arsele ...hade inte fått ihop en spänn för min häck...inte ens under hot

Av döma av den humorn e det knappt så man har iq för å skala en banan...(krävs 15)

Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
halmstads_kung skrev:
Ugh...långa farbrorn....du lång...:pannkyss....jag också..men på andra ställen...men inget å hänga läpp för...blev bra avis på att du får ihop 40 papp på din häck!!! Hur gör du?

tänk om man tjänat 40000 på å sälja röv :arsele ...hade inte fått ihop en spänn för min häck...inte ens under hot

Av döma av den humorn e det knappt så man har iq för å skala en banan...(krävs 15)

Den dagen du växer upp och lär dig ta ansvar för dina egna handlingar kommer du att förstå hur det går till.

halmstads_kung

Prospect...i min egna klubb
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSXR 750
hm...

de e synd när folk inte ser ironin när man skriver...

Hyckleri...e vanligt här också har jag märkt...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
halmstads_kung skrev:

Seriöst då, om du "tjänar" 40K på att skenförsäkra vilka tror du får betala för din "vinst".

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
halmstads_kung skrev:
de e synd när folk inte ser ironin när man skriver...

Hyckleri...e vanligt här också har jag märkt...

Så har det alltid varit.Klart folk blir sura när dom sitter och betalar skyhöga premier för att kunna förvekliga sina drömmar.Eftersom det är en olaglig handling att skenförsäkra så har man all rätt att vara emot det.Det är väl bara att försöka bättra sig och kanske spara ihop så man har råd,det finns ju möjligheter att ställa av och på när man inte >respektive kör,det är ett bra mycket bättre alternativ (och billigare).Dubbelmoral finns det gott om,dom flesta håller inte hastigheten och skiter totalt i vad trafikvett är,men som pollen visar betalar iaf dom flesta försäkringen utan att skena.

Robbano

Robbano
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ingen...
Jag har haft skenförsäkrat... Jag kör på den med Farsan och dubbla självrisker... Kör alltid halvförsäkrat så ni behöver inte ligga allt för sömnlösa...

Funderar på att köpa en Honda Cb 250 årsm 79, Så kan jag också Stolt säga att jag inte skenförsäkrar! Eller, nä... det blir nog till att skena lite till...
Jag är ju åtminstone ärlig...

Fred på jorden :)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Robbano skrev:
Jag har haft skenförsäkrat... Jag kör på den med Farsan och dubbla självrisker... Kör alltid halvförsäkrat så ni behöver inte ligga allt för sömnlösa...

Funderar på att köpa en Honda Cb 250 årsm 79, Så kan jag också Stolt säga att jag inte skenförsäkrar! Eller, nä... det blir nog till att skena lite till...
Jag är ju åtminstone ärlig...

Fred på jorden :)
Det är ingen skenförsäkring, ditt FB har ju godkänt detta med den dubbla självrisken.

KarateKid

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Svart ZX-10R -04
GSXR1100R skrev:
Seriöst då, om du "tjänar" 40K på att skenförsäkra vilka tror du får betala för din "vinst".

Det är i huvudsak dem som vurpar och skadar sig allvarligt som tar dina pengar. Skyll på dem istället. Det finns många här på sporthoj.com (inget ont om dem).

Jag har skenförsäkrat min båge sen jag köpte den och tänker fortsätta med det. Varför? Jag har bara haft användning för en enda försäkring fram till dagens datum. Fick min trampcykel snodd för ett bra tag sen. 183:- fick jag i ersättning för den. Har aldrig varit inblandad i någon slags olycka med varken bil eller motorcykel. Jag, som skenförsäkrare, har hittils betalat för er när ni har vurpat!

Gillar dock att köra fort. Har ingen som helst respekt för 70, 90 och 110 skyltar. Kör ungefär 4000 mil om året (Bil + MC).

Och till er som försöker skrämma "oss" skenförsäkrare. En polare la sig förra sommaren. Han hade begränsad A-behörighet (25kW), och körde då en ZX-6R som han tagit bort strypningarna på själv. Den bågen stod på hans farsa, och de bor inte ens på samma adress. Han fick ut ny sidokåpa, ny hjälm och ett nytt skinnställ.

Peace.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
KarateKid skrev:
Det är i huvudsak dem som vurpar och skadar sig allvarligt som tar dina pengar. Skyll på dem istället. Det finns många här på sporthoj.com (inget ont om dem).

Frågan är ju om dom har skenförsäkrat eller inte,Annars är påstånde ointressant.

Jag, som skenförsäkrare, har hittils betalat för er när ni har vurpat!

På vilket sätt ?

En polare la sig förra sommaren. Han hade begränsad A-behörighet (25kW), och körde då en ZX-6R som han tagit bort strypningarna på själv. Den bågen stod på hans farsa, och de bor inte ens på samma adress. Han fick ut ny sidokåpa, ny hjälm och ett nytt skinnställ.

Så han hade skenförsäkrat hojen på sin pappa,eller vad menar du ?
Hjälm och skinnställ går på Hemförsäkringen,har inget med Mc försäkringen att göra.

Peace.

Ditt uttlande verkar inte genomtänkt ?

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...