Kör försiktigt med bilister runt omkring

nicke30

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
BMW K1300S
När jag är ute med bågen så brukar jag se alla bilister som älgar. Jag har vart med om att man kört på väg med huvudled och korsande väg haft stopplikt, man har fått ögonkontakt med bilisten som stannat och lix förbannat har de svängt ut mitt framför en. :kocko Så gör även älgar, springer i diket och vips är de mitt på vägen.

Jag kör aldrig om en bilist "tokfort", ligger jag på motorvägen och kör snabbt och jag hinner ikapp en bilist så lättar jag alltid på gasen innan jag passerar, speciellt om det ligger två bilar efter varandra. Jag har sett bilister som bytt körfält helt utan anledning på motorväg bara för att efter några hundra meter byta tillbaka.

yamtt600r

Åker hellre än tokfort.
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Ja
Ju fortare du kör desto kortare tid ligger du jämsides med dem! I korsning blir det istället mindre chans att bli träffad. =)

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Jag var och hjälpte lillbrosan idag. Han var på väg till jobbet i Oskarsström när AGI-vinterdäcket exploderade och trasades sönder totalt. Så han ringde till mig och jag åkte dit. När jag var en bit på väg ringde han och sa. "Fan en biljävel brakade rätt upp på räcket här bakom mig och flög in i skogen. Det började visst brinna i den också. Jodå när jag kom fram dir kunde man skymta taket på en Skoda pickis i diket. Rakt over räcket hade han kört. Föraren, som kom från Helsingborg, stod där och skämdes. Han hade tydligen somnat, korsat mötande vägbana och kraschat. Mycket duktigt. Han kunde precis lika gärna ha krockat med en mötande, eller för mig personligen betydligt allvarligare, kört på min bror där han stod parkerad, bara 100 innan han smällde. Så javisst, passa er för bilister. :huvet

Detta hände i Landeryds-korsningen. Åk dit och titta på spektaklet... Bilen står kvar, antar jag för en sopbil kom och plockade upp bilisten...

Att jag beskriver så ingående är för att jag är förbannad och hoppas att någon känner sig träffad. :brinnerup

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Ja, bilisterna är som dumma kor, jag har varit med om precis samma sak många gånger, man får ögonkontakt och tror att det är lugnt men i sista sekund svänger dom ut ändå... :confused: :mad:
Gäller verkligen att passa sig, numer kör jag så sakta så jag hinner stanna ifall fanskapet kör ut ändå.

Minns minst 3 fall förra sommaren, alla gånger har jag kört efter bilen ett bra tag för att skrämma upp dom lite, kul o se hur dom sjunker ner bakom ratten :hihi

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Dom flesta bilister förväntar sig att bara se bilar på vägen, så när dom kommer fram till en korsning så kollar dom vänster-höger, bra inget stort fyrkantigt på vägen, då är det bara att köra :kocko

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Visst är det så att "bilister" kör som as. Det är väl inte helt ovanligt att MCförare kör som as?! Man vet själv hur snabbt de små hornen kommer när man kör. Det är dock en dygd att kunna tygla dem något sånär.

Vad jag undrar bara då det är mycket snack om "bilister". Har ni B-kort själva?

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
om man ligger i 200 på en motorväg så är det väl inte så konstigt att en bilist byter fällt framför en.. han tror ju för det första att du är en bra bit bort vilket du oxå är men i 200 så närmar man sig ganska fort... kör man för fort så får man ju oxå räkna med sådna saker

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tl 1000r
idag obeserverade jag flertal bilister när vi höll på med ett vägarbete.

Jag kunde lätt konstatera att mer än hälftern körde som idio**r.

En grävare höll som bäst på med att ta bort snö o is för att vi skulle kunna tina, bilarna körde upp i häcken på honon så att han inte kunde backa, dom tänkte inte på att han kanske inte ser dom eller missar dom, då hade det blivit mos av bilarna :gnissla , ne då, dom pressade på o körde fort som fasen förbi en där man stod o arbetade, ingen hänsyn alls :mad:

Det finns bara en regel!!

Alla är idioter i trafiken förutom en själv.

Kör försiktigt o lita inte på bilisterna!

Tolf

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Tolf skrev:
idag obeserverade jag flertal bilister när vi höll på med ett vägarbete.

Jag kunde lätt konstatera att mer än hälftern körde som idio**r.

En grävare höll som bäst på med att ta bort snö o is för att vi skulle kunna tina, bilarna körde upp i häcken på honon så att han inte kunde backa, dom tänkte inte på att han kanske inte ser dom eller missar dom, då hade det blivit mos av bilarna :gnissla , ne då, dom pressade på o körde fort som fasen förbi en där man stod o arbetade, ingen hänsyn alls :mad:

Det finns bara en regel!!

Alla är idioter i trafiken förutom en själv.

Kör försiktigt o lita inte på bilisterna!

Tolf

Av just den orsaken VÄGRAR jag att arbeta vid väg (jag är grävmaskinist)
Enda ggn dom sakta ner var om det var stora gropar i vägen...
Har fått in bilar mellan min maskin o en lasbil jag lastar... (i idioten säger: jag ska BARA... bla bla bla)
Undra vad han skulle tycka om man tappade lite sprängsten på taket på hans BMW 5serie :va :hihi

(ursäkta mitt spammande MEN människor som sätter sig bakom ratten blir ibland HELT TOTALT dumma i huvudet)

.../Yoshi

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Man ska klassa alla i trafiken som idioter. Det låter kanske lite väl snevridet.

Men nån gång kan det kanske spara just ditt liv. =)

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag är en glad bilist. Tut tut, se upp där framme :hej

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Yoshi_gixxeRR skrev:
Av just den orsaken VÄGRAR jag att arbeta vid väg (jag är grävmaskinist)
Enda ggn dom sakta ner var om det var stora gropar i vägen...
Har fått in bilar mellan min maskin o en lasbil jag lastar... (i idioten säger: jag ska BARA... bla bla bla)
Undra vad han skulle tycka om man tappade lite sprängsten på taket på hans BMW 5serie :va :hihi

(ursäkta mitt spammande MEN människor som sätter sig bakom ratten blir ibland HELT TOTALT dumma i huvudet)

.../Yoshi

För att inte tala om idioten till grävmaskinist som skickade in "överhänget" på sin maskin i skåpsidan på min lastbil när jag passerade honom...
Det var djävligt tight för idioten stod en meter från vägkanten o jag väntade verkligen tills han hade slutat röra maskinen o stod helt stilla innan jag började passera...

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
hållundan skrev:
Vad jag undrar bara då det är mycket snack om "bilister". Har ni B-kort själva?

Jag har B-kort... eller jag hade... just nu har jag inget... men det har inte med saken å göra. jag får igen om två månader typ...

Bilister är som älgar, Fast dom e FLER!!!
det va det första farsan sa efter jag tagit hojkortet. innan han sa grattis.. :tungan :gnissla

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Vit Blade skrev:
För att inte tala om idioten till grävmaskinist som skickade in "överhänget" på sin maskin i skåpsidan på min lastbil när jag passerade honom...
Det var djävligt tight för idioten stod en meter från vägkanten o jag väntade verkligen tills han hade slutat röra maskinen o stod helt stilla innan jag började passera...
För att inte tala om alla lastbilar med skåp som inte kan respektera väghållningsfordon. Har hand om snöröjning och halkbekämpning på sveriges mest trafikerade vägsträcka(essingleden) och där finns det inte många distrubitionsbilar eller fjärrbilar som fattar att man är koncentrerad på andra saker än trafiken, som att ploga tillexempel. Snart kommer det smälla ordentligt om dom inte lugnar ner sig. Personbilarna är inte mycket bättre dom, men det är deras problem om dom kör in i en plogbil som väger 30ton

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jepp, kör fort som fan överallt så minskar ni exponeringstid för potentiella faror. :fakta

kithseefried

speed is life!
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
fzr 1000 -87 i delar
jag bytte framdäcket förra sommaren och hade ingen aning om att man vaxa däcken :gnissla

glad i hågen så skulle jag ut o testa mina fram bromsar för dom hade strulat lite, kommer och laddar på utanför gummigubbens tillhåll

klämmer åt frambromsen så mycke jag våga...........hojen dyker under mig åt vänster släpper bromsen hojen greppa igen med ett jä... wobbel som följd, stannar och pustar ut. då hör jag ett hojt, vänder jag mig om och gummigubben såg alltihop, han vinkar in mig och med ett lite rodnat ansikte förklarar han om vaxet :huvet

hade det varit ngt jag bromsat för, hade det varit = frimärke

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
kithseefried skrev:
jag bytte framdäcket förra sommaren och hade ingen aning om att man vaxa däcken :gnissla

glad i hågen så skulle jag ut o testa mina fram bromsar för dom hade strulat lite, kommer och laddar på utanför gummigubbens tillhåll

klämmer åt frambromsen så mycke jag våga...........hojen dyker under mig åt vänster släpper bromsen hojen greppa igen med ett jä... wobbel som följd, stannar och pustar ut. då hör jag ett hojt, vänder jag mig om och gummigubben såg alltihop, han vinkar in mig och med ett lite rodnat ansikte förklarar han om vaxet :huvet

hade det varit ngt jag bromsat för, hade det varit = frimärke

Hmm... är inte det lite av allmänbildning att känna till att nya däck är snorhala? :va
Skönt att du redde ut det iaf! :tummenupp

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
DreeTman skrev:
Hmm... är inte det lite av allmänbildning att känna till att nya däck är snorhala? :va
Skönt att du redde ut det iaf! :tummenupp

nytt för mig iaf.. men så e jag ju bara barnet också :tungan

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag