Långa farbron
Yster tokfrans
see ya skrev:killen ligger just nu på opration med kraftiga inre blödningar. Hoppas allt går bra.
Låter inte bra
see ya skrev:killen ligger just nu på opration med kraftiga inre blödningar. Hoppas allt går bra.
Jag ser hellre att folk kör vårdslöst fort än att de kör berusade.Victor skrev:Vad är egentligen skillnaden på att köra berusad eller köra vårdslöst fort? Självklart blir det större risker när man gör båda delarna men det behöver inte vara sammankopplat.
Bara en liten realitycheck.
snakerider skrev:Vad hjälper det om han ångrar sig, skadan är ju redan skedd det borde han tänkt på innan han satte sig på hojen. Tycker också att det va rätt åt han!
mjukis skrev:Hoppas du (och ni andra som tycker det är rätt åt killen) tycker likadant om din son gör samma tabbe. (om du nu har ngn eller kommer få ngn)
Dumt att mer eller mindre önska livet ur en person som har gjort en dum grej!
Dock håller jag med om att det är åthelvet dumt att köra på fyllan!
Victor skrev:Vad är egentligen skillnaden på att köra berusad eller köra vårdslöst fort? Självklart blir det större risker när man gör båda delarna men det behöver inte vara sammankopplat.
Bara en liten realitycheck.
Visst, men nu talar jag inte om 150 på tom 70-väg. Man ser ju dagligen folk som bränner på i 200 mellan bilar på Norrtäljevägen. Inte för att det brukar hända så mycket förutom att man känner "Åhfan, där var det kanske lite nära..." ibland.sandstream skrev:Jag ser hellre att folk kör vårdslöst fort än att de kör berusade.
Risken för en olycka med alkohol i kroppen är nog bra mycket större än när man kör 150 ensam på en bred fin 70-väg.
Vårdslös körning är upp till betraktaren eller föraren att avgöra, det är uttrycket jag snackar om. Är det vårdslöst att stunta med risk att tappa hojen när det står en massa folk runtomring vägen?Goose skrev:Bägge är ju olagliga aktiviteter, men jag kan inte acceptera någon som kör på fyllan, däremot kan jag acceptera att någon kör för fort (förutom på 30sträckor), vårdslöst är en definition som Polisen avgör
mjukis skrev:Hoppas du (och ni andra som tycker det är rätt åt killen) tycker likadant om din son gör samma tabbe. (om du nu har ngn eller kommer få ngn)
see ya skrev:Har just fått reda på att killen inte klarade sig. RIP. sänder mina tankar till nära och kära! Tomas
see ya skrev:Har just fått reda på att killen inte klarade sig. RIP. sänder mina tankar till nära och kära! Tomas
RIPsee ya skrev:Har just fått reda på att killen inte klarade sig. RIP. sänder mina tankar till nära och kära! Tomas
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|