Kör mini/pocket på gokartbana i Sthlm i vår/sommar!!

halex

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2005
Hoj
Triumph Speed III -02
Jag har tagit kontakt med de ansvariga hos Järfälla MK som är villiga att låta mig hyra deras bana några gånger i sommar. Dom hade för några år sedan minimotos körande på banan men var då inte nöjda med hur det då sköttes men är nu sugna på att se om det fungerar igen i ny tappning.

JarfallaBanan2.JPG

Om något år vill dom lägga ny beläggning på banan och även fräscha till klubbhuset så nu har dom tagit ett beslut om att prova att hyra ut vissa av deras träningstider till annan verksamhet för att kunna få in ett litet startkapital till det.

Vi är ett kompisgäng som kommer att köra på dessa tider men det kommer nog att finnas plats för mer folk att kunna köra samtidigt. Jag vill med detta meddelande bara kolla upp om det finns något intresse för att vara med och köra tillsammans med mig och mitt kompisgäng. De tider som kommer att gälla de dagar jag bokar banan är söndagar mellan 18:00 och 21:00. Priset kommer att vara 200 kr per person och gång.

Jag kommer INTE att tjäna en krona på detta utan alla pengar som jag får in av er som kör kommer självklart gå till Järfälla MK. Vi får vara glada att dom ger oss en möjlighet att få köra på deras bana.

Om intresset är stort så kommer jag att köra igång någon sorts bokning för körning + att mer detaljerad information kommer att komma på detta forum. Som ni säkert förstår så kan jag absolut inte garantera att alla som vill köra får göra det i sommar på de tider som jag kommer att hyra.

Mvh
Henrik Alexander :tummenupp

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Låter väldigt intressant! Den banan kan jag ju in och ut också. MEN är den inte lite för stor att köra minimoto på??? Kan tänka mig att det inte är så kul att köra sin 14e då det lär ta ett jävla tag att komma varvet runt plus att kurvtagningarna inte blir så skarpa i den farten?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Om det inte fungerade för några år sedan, då det bara fanns minihojar för 15.000,- och uppåt, lär det inte funka nu med massa kinahojar för 2.000,-

Öhh...jag menar alltså att nu är förarna ÄNNU oseriösare..eller nåt. Du kommer bara få skit om du drar dit massa fuckon.

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Chronic skrev:
Om det inte fungerade för några år sedan, då det bara fanns minihojar för 15.000,- och uppåt, lär det inte funka nu med massa kinahojar för 2.000,-

Öhh...jag menar alltså att nu är förarna ÄNNU oseriösare..eller nåt. Du kommer bara få skit om du drar dit massa fuckon.

Om man är oseriös som person eller inte beror ju knappast på om man har en minimoto för 2000kr eller 15000kr? Jag har aldrig tänkt tanken att köpa minimoto och köra bana just pga av att jag aldrig har haft råd att lägga ner så mycket pengar på en minimoto. Nu när man har fått möjligheten att köpa en fejkminimoto för 2000 så kan det här bli riktigt kul och seriöst för dom som verkligen vill prova på.

Anders G

RR Team Gull
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
Många
Bra Jobbat :tummenupp Jag är övertygad om att det blir mycket folk. Grymt rolig bana. Men jag undrar vad dom inte var nöjda med för några år sedan? Mig veterligen har vi bara varit där och uppvisnings kört under en karttävling och fick då en hel del ros. Vid senare tillfälle frågades det om vi fick hyra banan och då ville dom ha 2000:-/tim för det var vad dom missade på uthyrningen...
Hälsn. Anders Gull

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
2000 SPÄNN i TIMMEN :huvet :3freak :3freak

Det sa dom säkert bara för dom ville väll inte ha några minimoto där.

I vilket fall som helst så får man ta sitt pick o pack i sommar o köra dit om det blir något. :)

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
halex skrev:
Jag har tagit kontakt med de ansvariga hos Järfälla MK som är villiga att låta mig hyra deras bana några gånger i sommar. Dom hade för några år sedan minimotos körande på banan men var då inte nöjda med hur det då sköttes men är nu sugna på Henrik Alexander :tummenupp

Jag e intresserad! låter kul! jag vill va mé

Kina eller italienskt? tja, ju fler ju roligare. Gruppindelning funkar väl lika bra i minimotovärlden!?

/Jorpes

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jösse skrev:
2000 SPÄNN i TIMMEN :huvet :3freak :3freak

Det sa dom säkert bara för dom ville väll inte ha några minimoto där.

I vilket fall som helst så får man ta sitt pick o pack i sommar o köra dit om det blir något. :)

10st = 2000:- 1 tim

20st = 4000:- 2 tim

Du hinner nog bli ordentligt trött under 1 tim var så säker!

Vad ligger varvtiderna där för en normal pocketbike på ca 6,5Hk?

halex

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2005
Hoj
Triumph Speed III -02
Nu börjar tråden att spåra ur lite.

Kostnaden kommer att vara 200 kr per person och gång och inget annat. Varje gång så har vi 3 timmar till förfogande. Så det blir alltså 200 kr för 3 timmar oavsett hur många vi är.

Jag kommer att dela upp förarna i olika grupper beroende på hojtyp eller skicklighet. Första gångerna får vi prova oss fram för att se hur vi ska göra.

Siktar i början på att ha 15 till 20 personer som får komma och köra. Sen får vi se om jag ökar på antalet per gång om allt går bra och att det får plats.

Som jag skrev tidigare så kommer inte ALLA att kunna få plats att köra varje gång. Hoppas ni förstår det. Ska försöka att göra allt så rättvist som möjligt.

Mer info kommer att komma !!

Mvh
Henrik Alexander

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...