Samma sak är det väl med bil, man har inte alltid bältet på heller fast man vet att man kan "flyga" genom rutan i 50km/h vid rejäl smäll.
Jag syndar nog lika ofta som dom andra. Jeans till jobbet och hem dock har det blivit ibland någon lite längre resa även (ca 1-2mil). Man är lite för "Modig" (idiot) tyvärr. Samma sak är det väl med bil, man har inte alltid bältet på heller fast man vet att man kan "flyga" genom rutan i 50km/h vid rejäl smäll.
Har även jag åkt av en gång, hade riktig tur att man inte slog i ngt och det är väl viktigast.
Man kan vara fullt utrustad men hamnar man med kroppen mot någon stolpe så hjälper tyvärr inte riddar/plåt utrustning heller.
Så köra smart är väl förutsättningen i full mundering, ännu smartare och respektfull med halv utrustning.
Seriöst, det går inte att jämföra jobbet/tidsåtgången att ta på sig bilbältet med att dra på sig full mc-utrustning. Att köra/åka bil utan bälte är extremt jävla korkat, hur svårt är det egentligen!?
Ursäkta att jag blir förbannad, är hemma och är sjuk, hojen är kraschad, handen är stukad, 20 grader i solen, jävla skit.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|