Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Märklig attityd vissa har till det här med tuffhet
Hade det varit dagtid så hade jag haft alternativet att låta bli att köra påOch en polare kolliderade med ett rådjur mitt på ljusa dan. Händer det så händer det.
Jo tjena, du har inte kört på mycket du inte.av den enkla anledningen att man ser djuren INNAN dom är framför
näbben på en
Hade det varit dagtid så hade jag haft alternativet att låta bli att köra på
det...av den enkla anledningen att man ser djuren INNAN dom är framför
näbben på en
Hade det varit dagtid så hade jag haft alternativet att låta bli att köra på
det...av den enkla anledningen att man ser djuren INNAN dom är framför
näbben på en
Jo tjena, du har inte kört på mycket du inte.
För de kan ju inte vara i buskaget vid sidan av vägen och komma farandes upp rakt framför bilen så att man lagom hunnit reagera på att de dykt upp 10 meter efter att man fått en ny kylarprydnad.
Allt vilt utom gris syns ju bra på natten, för övrigt.
Om jag tolkar dig rätt så skryter du med ditt tunnelseende? Isåfall har du
nog kört på mer saker än mig....och...då vinner du?
För övrigt så pratar jag om min incident som inte skulle hänt dagtid, punkt!
Viltolyckor kan hända dagtid också, jag förnekar inte det
Är väl lite av hojval. Haft / kört många typer och en platsraket tycker jag personligen är rolig en varm solig sommardag, en regnig kall höstdag får den gärna stå kvar hemma. Därimot plockar jag gärna ut gg´n i skogen en mörk vinterdag i snöplaskat regnmörkerkörning med enduron i skogen i 40-80km med 0,5 meter till träd buskar stubbar våta stenar diken osv osv är så jäkla skoj men det verkar som om sportis förare mer är ute för att glassa än åka för nöjets skull.
toring folket dom kommer oavsett det är mörkt eller regnar samma med äventyrshojar o många motarder men just plastpulkorna verkar avhålla sig från all körning som inte innefattar posering vid korvmojen för tjejer under turen.
meeeen jag kan ju ha fel
Bilen?
Tja, jag har aldrig kört på några djur med hoj, men har hänt ett par gånger med bil. Om valet av fordon spelar roll för hur många djur som kamikazehoppar upp framför kan du ju tänka "hoj/traktor/lastbil/väghyvel/etc" där jag skrev bil.
Jag har hunnit undvika bra många fler än jag kört på dessutom.
Yes, men vi pratar väl om vådan med att köra hoj på natten iom pissig belysning
och det faktum att man är oskyddad. Köra bil i mörker är jag sällan orolig för.
Det där är inte sant, du ökar kontrasten på nära håll men du tappar distansen pga minskat ljusinsläpp.
Dvs. du ser inte älgen i tid, men de sista sekunderna ser du den jävligt väldefinierat mot bakgrunden...
Snabb Googling gav detta, men jag håller fullkomligt med dig om att man ska skita i mörka visir.
http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/repair/10-safety-tips-for-driving-after-dark-4#slide-4
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|