Kör Ni mellan 2 filer?

Kimmerien

Son Of A Gun
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
R1 -00
Jag använder min hoj till att pendla till skolan med.

Varje vardagsmorgon kommer jag först till köerna på E6:an vid tingstadstunneln och sedan till bilköerna vid Lundby-leden.

För det mesta går jag ut mitt emellan filerna och glider förbi, men det känns lite osäkert/trafikfarligt, så nu undrar jag hur ni gör?

(Har sett en svart KTM några gånger som tar insidan vägrenen. Men ibland ser jag hojar som bara står still i kön och väntar så då undrar man ju...)

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Jag glider emellan de gånger jag åker på större vägar och i städer.

Känns lite osäkert ibland..

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Kör i bussfilen eller väggrenen när det är köer.

Fråga vad är böternapå detta om man skulle bli stoppad?

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Bajen-Sam skrev:
2427942 Kör i bussfilen eller väggrenen när det är köer.

Jag blev stannad för att jag körde i bussfil, det skulle ha blivit 600kr enligt polisen, men jag hade tur och slapp

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
54
Är inte dom streckade linjerna i mitten av vägen där man ska åka motorcykel:va

Henren

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Ingen hoj
Cyren skrev:
2427944 Jag blev stannad för att jag körde i bussfil, det skulle ha blivit 600kr enligt polisen, men jag hade tur och slapp

Vet inte om det stämmer, men det kan säkert nån här säga! Att man får åka 2hjuligt fordon i busslinjen, gäller enbart bilar typ!

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
Brukar mestadels köra i vägrännan. Men man får se upp för grus, navkaplsar, glassplitter och diverse annat smått och gått.

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
R1
Jag brukar wheeeeeeela mig fram mellan bilarna och avsluta med en skön stoppie!!!!! :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
Henren skrev:
2427948 Vet inte om det stämmer, men det kan säkert nån här säga! Att man får åka 2hjuligt fordon i busslinjen, gäller enbart bilar typ!
Nej, det finns ingen generell regel som säger att man får köra 2-hjuligt fordon i bussfilen, det ska finnas en tilläggstavla som visar det isf.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Situationen får avgöra. Skulle nått gå åt helvete, öppnad bildörr, plötsligt filbyte etc så är det ju vi hojåkare som råkar värst ut både vad gäller kroppsskador och "vållandet".

Men ofta går det o lane splitta "säkert" :yoparty

njelger

Guest
Kör alltid mellan köerna.
Sparsamt om de rör sig dock.

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Jag sitter aldrig i köer, kör mellan filerna, i vägrenen, bussfiler eller cykelbanor...:)

Warlock

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
None for the moment
När jag övningskörde för mc-kortet för fem år sedan så puschade läraren för att jag skulle surfa mellan köerna på älvsborgs bron och menade att detta är ett accepterat betende bland fabbror blå så länge man gör det med insidan av huvudet och iaktar yttersta försiktighet för händer nåt så är det du som står som en :tomten och kan inte hävda nån oskuld. Men passa er för alla "låtsas poliser" som gärna blockar mc mellan bilarna för att i sverige har vi ju mentatiteten att "kan inte jag så får inte han" puckade och egoistiska som vi e i detta landet.

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Bajen-Sam skrev:
2427942 Kör i bussfilen eller väggrenen när det är köer.

Det är otillåten trafik, tror det är 800SEK, men har inte fått notan än.

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Warlock skrev:
2428147 När jag övningskörde för mc-kortet för fem år sedan så puschade läraren för att jag skulle surfa mellan köerna på älvsborgs bron och menade att detta är ett accepterat betende bland fabbror blå så länge man gör det med insidan av huvudet och iaktar yttersta försiktighet för händer nåt så är det du som står som en :tomten och kan inte hävda nån oskuld. Men passa er för alla "låtsas poliser" som gärna blockar mc mellan bilarna för att i sverige har vi ju mentatiteten att "kan inte jag så får inte han" puckade och egoistiska som vi e i detta landet.

MItt helljus glappar så det blir fina strob blixtrar som är utmärkt när man kryssar köer:tungan Min teori är alltså att man kanske syns lite bättre.:confused:

Warlock

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
None for the moment
ladbol skrev:
2428158 MItt helljus glappar så det blir fina strob blixtrar som är utmärkt när man kryssar köer:tungan Min teori är alltså att man kanske syns lite bättre.:confused:

Tyvärr så hjäper ju inte det när den svenska avundsjukan sätter in, jag har tillockmed varit med om i köerna utanför kungsbaka på E6:an att bilar gett sig ut på vägrenen där jag och diverse andra motorcyklister puttrat fram i 20km/h för att slippa kokas upp i skinnställen. Jag gjorde ett konstaterande att de är avundjuka imbecilla idioter :mad: vi har ju inte ac i ställen direkt.

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Teddy skrev:
2427954 Jag kör inte längre mellan bilköer sedan jag fick en bildörr uppslagen mitt framför näsan. Jag skrev om det i den här tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=83241

Jag kanske missade det men hur gick det med försäkringsärendet?

Även om man vid omkörning ska hålla säkert avstånd så kan jag inte tänka mig annat än att det är vårdslöshet att slänga upp en bildörr utan att se om det först är fritt.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0