RocketQueen skrev:2428693Näää, va mysigt! Hade jag gärna råkat ut för. .
Stämmer, fast vi får ju köra om det finns en sådär "Buss, taxi och MC"-skyltFirefly skrev:2428594Pratade med en mc-polis om detta för ett tag sen och man får inte köra mc i bussfilerna.
Zephro skrev:2428731Jag skulle nog känna mej lite konstig om nån mc-åkare började klappa och klia på mej när jag sitter i nån bilkö me öppen ruta, men de e klart.....alla tycker väl olika (jag skulle aldrig våga klappa eller klia på dej iaf.....)
I det läget är det bara att slå bort backspeglarna på bilen så fattar de att du inte gillar att bli blockad.Warlock skrev:2428198Tyvärr så hjäper ju inte det när den svenska avundsjukan sätter in, jag har tillockmed varit med om i köerna utanför kungsbaka på E6:an att bilar gett sig ut på vägrenen där jag och diverse andra motorcyklister puttrat fram i 20km/h för att slippa kokas upp i skinnställen. Jag gjorde ett konstaterande att de är avundjuka imbecilla idioter vi har ju inte ac i ställen direkt.
Det är inte förbjudet att köra om i högra filen om hastighetsgränsen är 70 km/h eller lägre.Dawg skrev:2428215
Varje fil räknas separat, att köra mellan filerna är i sak olagligt då det innebär att man gör en omkörning till höger (ibland). Kan man däremot hålla sig i den vänstra utkanten av den högra filen så är det som vilken omköring som helst, och därmed lagligt.
elwe skrev:2428780I det läget är det bara att slå bort backspeglarna på bilen så fattar de att du inte gillar att bli blockad.
Blir det något tjafs så hävda att han höll på att köra över dig och du är jätteglad att han bara träffade dig med backspegeln.
Det är inte förbjudet att köra om i högra filen om hastighetsgränsen är 70 km/h eller lägre.
hedvall skrev:2428379Så om man t.e.x. kör på en tvåfilig 70-väg är det fullt tillåtet att konstant ligga på "omkörning" i mitten av vägen då det ju är tillåtet att köra om till både höger och vänster på dessa vägar?
elwe skrev:2428780
Det är inte förbjudet att köra om i högra filen om hastighetsgränsen är 70 km/h eller lägre.
Kimmerien skrev:2427936Jag använder min hoj till att pendla till skolan med.
Varje vardagsmorgon kommer jag först till köerna på E6:an vid tingstadstunneln och sedan till bilköerna vid Lundby-leden.
För det mesta går jag ut mitt emellan filerna och glider förbi, men det känns lite osäkert/trafikfarligt, så nu undrar jag hur ni gör?
(Har sett en svart KTM några gånger som tar insidan vägrenen. Men ibland ser jag hojar som bara står still i kön och väntar så då undrar man ju...)
Warlock skrev:2428198Tyvärr så hjäper ju inte det när den svenska avundsjukan sätter in, jag har tillockmed varit med om i köerna utanför kungsbaka på E6:an att bilar gett sig ut på vägrenen där jag och diverse andra motorcyklister puttrat fram i 20km/h för att slippa kokas upp i skinnställen. Jag gjorde ett konstaterande att de är avundjuka imbecilla idioter vi har ju inte ac i ställen direkt.
bmwjohan skrev:2429956jag bor i stockholm och just nu är det totalt kaos pga att biltullarna är borttagna
Cyren skrev:2427944Jag blev stannad för att jag körde i bussfil, det skulle ha blivit 600kr enligt polisen, men jag hade tur och slapp
elwe skrev:2428780I det läget är det bara att slå bort backspeglarna på bilen så fattar de att du inte gillar att bli blockad.
Blir det något tjafs så hävda att han höll på att köra över dig och du är jätteglad att han bara träffade dig med backspegeln.
Peter Pan skrev:2429998sen har jag äntligen fattat vad knäpuckar, kraschpuckar och förstärkta knogar på handskarna är till för...
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|