Kör sporthoj i Beijing

BeijingRider

Ny medlem
Gick med
3 May 2010
Hoj
ZX-6R 2009
Försökte hitta något liknande för Stockholm, men fann inget :(
Krävs mer propaganda i Sverige.

Vi går i tankarna här på kontoret nu om att göra en dokumentärfilm i stil med Michael Moore filmerna om hojåkandet här som ett sidoprojekt i sommar.

Vi e bara lite rädda att vi blir utkastade från Kina om vi gör det =)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
haha, fan vad coolt ! Dölj allas identitet, och vi releasar filmen här. Ni skickar den hit över ssh förbindelse. badabing-badaboom

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Intressant tråd, du säger att en hel del västerlänningar som är i Kina flippar ut, men tycker du inte att du själv flippat ut? du kör på stöldgods vars kubik ej är laglig i Kina, den är oregistrerad, oförsäkrad, du saknar körkort, du smiter ifrån polisen, skulle du bli tagen tänker du köpa ett falskt körkort och muta dig till en strafflindring och även muta så du får tillbaka ditt stöldgods :gnissla

Vet i tusan om du skulle göra samma sak här i Sverige :va

Det är också intressant att läsa folks reaktioner i denna tråd, när någon fått sin hoj stulen, då ska tjuvarna brännas på bål och skjutas, när någon kör runt utan försäkring eller körkort, då bör han/hon genast råka ut för en olycka, när en svensk i ett annat land gör detta då låter det underbart :gnissla

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
haha, Sverige är mycket mer kommunistiskt än Kina.

Partiet heter Kommunistpartiet endast pga tradition.

Kina är kapitalistiskt...
Att svenskar FORTFARANDE inte vet om detta! =)

Så sant. Detta blev jag väl medveten om när jag -06 spatserar omkring inne i den förbjudna staden som (antar jag) är ett av de heligaste Kina har och längst in, i hörnet på ett av de stora torgen därinne skådar jag en skylt jag direkt känner igen. STARBUCKS !!! :tummenupp

Kommunistiskt i all ära men hostar du bara upp stålar så är vi villiga att diskutera :D

Last edited:

BeijingRider

Ny medlem
Gick med
3 May 2010
Hoj
ZX-6R 2009
Intressant tråd, du säger att en hel del västerlänningar som är i Kina flippar ut, men tycker du inte att du själv flippat ut? du kör på stöldgods vars kubik ej är laglig i Kina, den är oregistrerad, oförsäkrad, du saknar körkort, du smiter ifrån polisen, skulle du bli tagen tänker du köpa ett falskt körkort och muta dig till en strafflindring och även muta så du får tillbaka ditt stöldgods :gnissla

Vet i tusan om du skulle göra samma sak här i Sverige :va

http://www.sporthoj.com/forum/images/smilies/crazya.gif

Det är också intressant att läsa folks reaktioner i denna tråd, när någon fått sin hoj stulen, då ska tjuvarna brännas på bål och skjutas, när någon kör runt utan försäkring eller körkort, då bör han/hon genast råka ut för en olycka, när en svensk i ett annat land gör detta då låter det underbart :gnissla

Bästa sättet att för att inte flippa ur är att anpassa sig.
Följer man reglerna i ett samhälle där ingen följer reglerna så blir man
lite handikappad.

Ju mer kontakter och pengar man har desto mer kan man kringgå reglerna, och att kringgå lagar och regler är det snabbaste sättet att bli rik på här.

Ur svenskt synsätt så jo, har nog flippat ur (anpassat mig) här.

Nej jag skulle inte göra samma sak i Sverige.

Men följer ni verkligen hastighetsreglerna på era 1000 kubikare på Svenska vägar? Är inte det mental misshandel?

Blir ni inte av med körkortet lite då och då? Är det ens lönt att ha ett
körkort? Och isåfall, vad ska ni ha en sporthoj till? Endast banracing?

Haha, känns som jag är lika oförstående för Svenska samhället nu som ni är för Kinesiska. Redan 2 år sen jag satte min fot utanför Asien.

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
gsx1kr k2
Haha, känns som jag är lika oförstående för Svenska samhället nu som ni är för Kinesiska. Redan 2 år sen jag satte min fot utanför Asien.

Haha jag tycker det låter som att du har bättre koll på det svenska samhället i denhär tråden än de flesta svenskar.

Topptråd keep it coming
:tummenupp

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
berätta gärna vad du vet om Kinesisk roadracing, serier, klasser, antal banor, prispengar, sponsorer, mm

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
berätta gärna vad du vet om Kinesisk roadracing, serier, klasser, antal banor, prispengar, sponsorer, mm

Han verkar inte särskilt intresserad av sånt, med all rätt.

Menar du att han "förmodligen" är insatt i ovanstående för att han kör en sporthoj:va

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Han verkar inte särskilt intresserad av sånt, med all rätt.

Menar du att han "förmodligen" är insatt i ovanstående för att han kör en sporthoj:va
förmodligen ser han på tv eller annat där han kan ha snappat upp nått, och det finns ju fler som bor där här i tråden, vad tillförde du?

Sorry vet ingenting om detta än. :)

ok, då har du nått att kolla upp :)

BeijingRider

Ny medlem
Gick med
3 May 2010
Hoj
ZX-6R 2009
förmodligen ser han på tv eller annat där han kan ha snappat upp nått, och det finns ju fler som bor där här i tråden, vad tillförde du?

ok, då har du nått att kolla upp :)

Kinesisk TV är extremt tråkigt, tittar aldrig på det =)

Känner en tjej som är mästarinna i Kina i superbike.
Sen även en kille som heter zhangjidong som också är kinesisk mästare. Kan höra lite med dom nästa gång jag träffar dom.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Så sant. Detta blev jag väl medveten om när jag -06 spatserar omkring inne i den förbjudna staden som (antar jag) är ett av de heligaste Kina har och längst in, i hörnet på ett av de stora torgen därinne skådar jag en skylt jag direkt känner igen. STARBUCKS !!! :tummenupp

Kommunistiskt i all ära men hostar du bara upp stålar så är vi villiga att diskutera :D

Det var rätt livat om den Starbucks:en men om jag inte kommer ihåg helt fel är den flyttad nu.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...