"Köra av sig på bana..."

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Insjön
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
Känner rent spontant att man inte kör av sig på bana utan mer ökar på beroendet istället. Körningarna på vägarna har inte samma charm längre, nu känns det mer som en transportsträcka från A-B.
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Revelator skrev:
Känner rent spontant att man inte kör av sig på bana utan mer ökar på beroendet istället. Körningarna på vägarna har inte samma charm längre, nu känns det mer som en transportsträcka från A-B.

Men jag gillar att man kommer någonstans. Det jag tycker är tristas med att köra på bana är ju att det bara går runt runt runt. Kommer ju aldrig nåt nytt. Jag tappar koncentrationen efter 3-4 varv. Jag tycker att det är synd. Jag skulle vilja brinna för bankörning =(
 

sandstream

Guest
Robban W skrev:
Men jag gillar att man kommer någonstans. Det jag tycker är tristas med att köra på bana är ju att det bara går runt runt runt. Kommer ju aldrig nåt nytt. Jag tappar koncentrationen efter 3-4 varv. Jag tycker att det är synd. Jag skulle vilja brinna för bankörning =(
Nu vet jag inte hur fort du kör på bana men personligen tycker jag att varje kurva är en ny utmaning varje gång eftersom man nästan aldrig är helt nöjd.
Kunde ha bromsat lite senare, gasat lite tidigare, valt ett lite snävare spår osv.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Beroendet minskar ju inte utav att man kör bana.
Men säkerhetstänkandet ökar förhoppningsvis på gatan efter att man kört bana då man dels lärt sig att hantera hojen bättre för att man har kunnat pressa på gränserna och sen att det kanske inte är lika kul att gasa satan på gatan såsom man kan göra på banan.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Robban W skrev:
Men jag gillar att man kommer någonstans. Det jag tycker är tristas med att köra på bana är ju att det bara går runt runt runt. Kommer ju aldrig nåt nytt. Jag tappar koncentrationen efter 3-4 varv. Jag tycker att det är synd. Jag skulle vilja brinna för bankörning =(

Fram för fler långa banor! Minst ett par mil per varv. Vägen till och från jobbet på ca 7 mil skulle vara perfekt om det fanns bättre avåkningszoner och mindre med trafik (fast trafiken ger ju tillfällen till omkörningar - och det är skoj det med på sitt sätt :) ). Fort, men omväxlande ska det vara...

När jag tänker efter så är det enda riktigt roliga med bankörning, att det alltid finns folk att köra om :D
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Bikerbitch skrev:
Beroendet minskar ju inte utav att man kör bana.
Men säkerhetstänkandet ökar förhoppningsvis på gatan efter att man kört bana då man dels lärt sig att hantera hojen bättre för att man har kunnat pressa på gränserna och sen att det kanske inte är lika kul att gasa satan på gatan såsom man kan göra på banan.
Så du ligger o pressar precis på gränsen när du kör på bana?
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
sandstream skrev:
Nu vet jag inte hur fort du kör på bana men personligen tycker jag att varje kurva är en ny utmaning varje gång eftersom man nästan aldrig är helt nöjd.
Kunde ha bromsat lite senare, gasat lite tidigare, valt ett lite snävare spår osv.
Och framförallt, gett på den jäveln framför en :D [Läs Hannezzzzzz]
 
Last edited:

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Bana är skoj men det ersätter knappast gatåkat, har man familj osv och svårt att få tiden att räcka till är det nog krångligt att bara sticka ut och köra några timmar, bankörningar blir mer svårplanerade.

Det bästa hade varit en 600:a att bara köra bana med och en litermaskin att mysa fram på vägen med... På gatan kör man inte som jävulen själv iochmed grusar/bilar/blinda gubbar/älgar/poliser osv.

Iochförsig är jag gammal och långsam på banan med... men det hör knappast hit :gnissla :4skrika

Sedan så kan jag knappast påstå att jag kör slöare på vägen efter att ha börjat köra på banan, kör nog som innan..
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
En bra sak med bankörning tycker jag är att man bygger upp tempo för sin gatkörning. Jag var extremt långsam. Kom ofta jobbigt långt efter de flesta på gruppkörningarna. Gick sedan en Broms- & Korvkurs pluss några öppna bandagar på K-kulle, G-åsen och GR. Nu går det mycket snabbare. Känner mig helt enkelt lite som en Valentino. Och det är en jävulskt skön känsla!
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
#Olsson# skrev:
En bra sak med bankörning tycker jag är att man bygger upp tempo för sin gatkörning. Jag var extremt långsam. Kom ofta jobbigt långt efter de flesta på gruppkörningarna. Gick sedan en Broms- & Korvkurs pluss några öppna bandagar på K-kulle, G-åsen och GR. Nu går det mycket snabbare. Känner mig helt enkelt lite som en Valentino. Och det är en jävulskt skön känsla!
Antingen blir man harig efter bankörning å tycker inte om gatan längre eller så blir man som ovanstående. pest eller kolera
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
HanneZ skrev:
Så du ligger o pressar precis på gränsen när du kör på bana?

Precis på gränserna var det inte snack om. Men klart man pressar på gränserna mer på banan än vad man gör på gata för att det är en bättre plats att göra det på.
 

sandstream

Guest
#Olsson# skrev:
En bra sak med bankörning tycker jag är att man bygger upp tempo för sin gatkörning. Jag var extremt långsam. Kom ofta jobbigt långt efter de flesta på gruppkörningarna. Gick sedan en Broms- & Korvkurs pluss några öppna bandagar på K-kulle, G-åsen och GR. Nu går det mycket snabbare. Känner mig helt enkelt lite som en Valentino. Och det är en jävulskt skön känsla!
:trött
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top